همشهری آنلاین: مدیرکل امور درمان، بازپروری و حرفه‌آموزی ستاد مبارزه با مواد مخدر از اعمال برخورد با بیش از 150مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در سطح کشور خبر داد.

سعید صفاتیان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اجرای طرح برخورد با مراکز غیرمجاز ترک اعتیاد، گفت: شناسایی این مراکز غیرمجاز از سال گذشته آغاز شد و در قالب آن، از فعالیت این مراکز بلافاصله پس از شناسایی جلوگیری به عمل آمد.

او خاطرنشان کرد: در حال حاضر، یک هزار و 300 مرکز رسمی و مجاز ترک و درمان اعتیاد و خانه‌های بهبودی در مناطق مختلف کشور برای اجرای برنامه‌های درمانی مشغول به فعالیت هستند که به معتادان خواهان ترک توصیه می‌شود که فقط به این مراکز که دارای مجوز رسمی از نهادهای مربوطه از جمله بهزیستی هستند، مراجعه کنند.

مدیرکل امور درمان، بازپروری و حرفه‌آموزی ستاد مبارزه با مواد مخدر در ادامه یادآور شد: مراکز غیرمجاز ترک اعتیاد صرفا با هدف سودجویی فعالیت می‌کنند و پیامد هرگونه مراجعه به این مراکز متوجه شخص مراجعه‌کننده خواهد بود.

صفاتیان در عین حال موضوع دیگری را نیز در این گفت‌وگو متذکر شد: معمولا دوسوم معتادانی که تحت درمان قرار می‌گیرند، پس از مدتی مجددا به مصرف مواد مخدر گرایش پیدا می‌کنند و این آمار غالبا در همه کشورهای دنیا این گونه است، از این رو معتادان تحت درمان نباید ناامید شوند و از ادامه دادن روند درمانی خود پس از عود، عاجز شوند.

وی گفت: بر این اساس میزان ماندگاری معتادان در درمان بین 15 تا 20 درصد است که بنا داریم در برنامه پنج ساله دوم، میزان ماندگاری معتادان در درمان را به 30 درصد افزایش دهیم.

کد خبر 85988

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز