سه‌شنبه ۳۰ تیر ۱۳۸۸ - ۱۴:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: مراسم روزهای ایران روز 29 تیر با مشارکت مرکز فرهنگی جوانان شهر والیوو صربستان آغاز شد و به مدت سه روز ادامه خواهد یافت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در مراسم افتتاحیه که در مرکز فرهنگی جوانان شهر والیوو برگزار شد، ملکشاه سفیر جمهوری اسلامی ایران در صربستان مطالبی پیرامون تاریخ وفرهنگ وهنر ایران ومعرفی هنرهای ایرانی و توانمندی های ایران امروز در زمینه های مختلف ایراد کرد.

هدف از برگزاری مراسم روزهای ایران معرفی فرهنگ جمهوری اسلامی ایران و ایجاد بستر مناسب برای همگونی فعالیت های رایزنی فرهنگی سفارت کشورمان در سراسر صربستان اعلام شده است. 

در ادامه برنامه زوران یاکوولیویچ شهردار شهر والیوو ضمن خوشامدگویی واستقبال از حضور فرهنگی ایران در شهر والیوو خواستار گسترش بیشتر روابط در عرصه های مختلف اقتصادی و فرهنگی گردید و به توانمندی های شهر تاریخی والیوو در این زمینه ها اشاره کرد.

میلان بوگوتویچ مدیر مرکز فرهنگی شهر والیوو نیز در سخنانی به مشترکات فرهنگی ایران و صربستان در حوزه ادبیات اشاره و لغات بسیاری که در زبان صربی و فارسی مشترکند برشمرد.

در مراسم افتتاحیه فیلم  بلند مستند سرزمین ایران با زیر نویس صربی برای حضار به نمایش درآمد.

این مراسم که در سه سالن به عرضه هنرهای ایرانی اختصاص دارد ، دو نمایشگاه عکس با عناوین ایرانشناسی و زنان ایران، نمایشگاه صنایع دستی وکتب نفیس ایران را شامل می شود.

همچنین هر شب یک فیلم در ارتباط با تاریخ وتمدن ایران اسلامی با زیر نویس صربی در سالن آمفی تئاتر این مرکز به گنجایش 150 نفر به نمایش در می آید.

سومین شب مراسم اختصاص به معرفی شعر مولانا  می باشد و با سخنرانی الکساندر دراگویچ و خانم وسنا میلیساولیویچ قبل از نمایش فیلم همراه خواهد بود.

کد خبر 85956

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز