چهارشنبه ۳۱ تیر ۱۳۸۸ - ۰۶:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک شرکت فعال در زمینه پیش‌بینی‌های اقتصادی روز سه‌شنبه اعلام کرد، اعتماد مشتریان، عدم مداخله دولت و حمل و نقل به چین ممکن است استرالیا را دور از رکود اقتصادی نگه دارد.

خبرگزاری اتریش از سیدنی گزارش داد، اکسس اکونومیکس اعلام کرد احتمال آن وجود دارد که بیکاری در سال آینده به 7.5 درصد برسد که این رقم کمتر از پیش‌بینی 8.5 درصدی دولت است. دلیل این امر تداوم خرید توسط مردم و اقدام دولت برای تزریق نقدینگی است.

کریس ریچاردسون، رییس اکسس اکونومیکس گفت: "ما راه خود را از میان خطرناک‌ترین طلسم اقتصاد جهانی در 60 سال اخیر طی کرده‌ایم. این قابل توجه است و هیچ کشور دیگری نمی‌تواند چنین ادعایی داشته باشد."

ریچاردسون، از مقامات سابق خزانه‌داری استرالیا گفت فشارهای تورمی ممکن است بانک مرکزی را وادار به افزایش نرخ بهره در سال آینده کند.

وی گفت: "خطر آنجاست که جهانی لبریز از پول شاهد تورم هنگام احیای اقتصادی باشد."
کوین رود، نخست‌وزیر استرالیا در اظهارنظری درباره این گزارش آن را اعتباری برای پیش‌بینی‌های خوشبینانه خود دانست.

وی به خبرنگاران گفت: "استرالیا بهتر از بیشتر اقتصادهای سراسر جهان اقدام می‌کند و این به خاطر تدابیری است که ما اتخاذ کرده‌ایم. آنچه ما هنگام کار با آن مواجه بودیم، ایدئولوژی حرص مهارنشده، بازارهای بی‌قانون، کاپیتالیسم افراطی مولد رکود جهانی اقتصاد و بیکاری بود."

بسته‌های عظیم محرک اقتصادی موجب کسری بودجه شدید و ایجاد هراس از افزایش مالیات‌ها و افزایش نرخ بهره شده است.

نرخ بهره در استرالیا در حال حاضر در پایین‌ترین سطح در 49 سال اخیر و سه درصد است و در همین حال امکان دارد تا پایان سال جاری میلادی کمتر هم بشود.

کد خبر 85939

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز