مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۹ تیر ۱۳۸۸ - ۱۸:۵۷
۰ نفر

گروه شهری: بررسی تفریغ بودجه سال 85 شهرداری تهران در نشست غیررسمی روز یکشنبه گذشته شورای اسلامی شهر تهران آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای شهر تهران، دویست‌وهشتمین جلسه این شورا به‌دلیل عدم حضور موجه تعدادی از اعضا به رسمیت نرسید؛

به همین دلیل دستور جلسه که به بررسی لایحه تفریغ بودجه سال 85 شهرداری تهران اختصاص داشت در نشست غیررسمی این شورا آغازشد. براساس این گزارش هدف از تفریغ بودجه بررسی عملکرد بودجه در سال مالی و تطبیق آن با اعتبارات مصوب بودجه در همان سال است.

بر همین اساس کمیسیون اقتصادی، برنامه و بودجه شورا طی تحلیلی که بر تفریغ بودجه سال 85 شهرداری تهران ارائه داده تاکید دارد که بودجه مصوب شهرداری تهران (مناطق و واحدهای ستادی) در سال 85 از نظر درآمدها و سایر منابع تامین اعتبار بالغ بر 18 هزار و 760 میلیارد ریال بوده است که براساس مفاد تبصره 16 بودجه مصوب، مبلغ 1180 میلیارد ریال به‌صورت تهاتر انجام شده در سال‌های قبل به درآمدها و سایر منابع تامین اعتبار اضافه شد که درنهایت بودجه مذکور به مبلغ 19 هزارو940 میلیارد ریال افزایش و اصلاح شد.

در صورتی میزان درآمد وصولی سال 85 شهرداری تهران بالغ بر 19 میلیارد و 508 میلیون ریال است که این رقم نشان می‌دهد 98 درصد بودجه مصوب در این بخش تحقق یافته است.

همچنین بخش دیگر این گزارش تحلیلی به اعتبارات مصوب و عملکرد بودجه در بخش جاری و عمرانی اشاره دارد که براساس مجموع اعتبارات جاری مصوب در این سال بالغ بر 7 هزار و 80 میلیارد ریال بوده که با توجه به اصلاحیه تصویبی مبلغ 446 میلیارد ریال از اعتبارات عمرانی کسر و به این بخش از بودجه (جاری) اضافه گردیده که درنهایت مجموع اعتبارات جاری مصوب اصلاح شده معادل 7 هزارو507 میلیارد ریال شده است که این رقم نشان می‌دهد عملکرد بودجه جاری نسبت به اعتبار نهایی حدود94 درصد بوده است.

از سوی دیگر، اعتبارات عمرانی مصوب، بالغ بر11 هزارو679 میلیارد ریال بوده که مبلغ 446 میلیارد ریال از آن کسر و به بخش اعتبارات جاری اختصاص یافته و براساس مفاد تبصره 16 بودجه مصوب رقمی معادل 180 میلیارد ریال تهاتر انجام شده در سال‌های گذشته به آن اضافه شده که درنتیجه اعتبار نهایی عمرانی مبلغ 12 میلیارد و 412 میلیون ریال شده است که در عمرانی نسبت به اعتبار نهایی حدود71 درصد را نشان می‌دهد.

در ادامه این نشست، بخش دیگری از تفریغ بودجه که مربوط به بخش چگونگی عملکرد منابع درآمدی مصوب سال 85 بود بررسی شد.ادامه بررسی تفریغ بودجه سال 85 شهرداری تهران به جلسات بعد از تعطیلات شورای شهر موکول شد.

به گزارش روابط عمومی شورای شهر تعطیلات تابستانی شورای شهر از چهارم تا چهاردهم مردادماه خواهد بود.

کد خبر 85906

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز