جمعه ۲۶ آبان ۱۳۸۵ - ۱۵:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: گروه موسیقی صبا که عمده کنسرت‌هایش را در جشنواره های خارجی اجرا کرده است ، در روزهای 2 و 3 آذر در تالار وحدت کنسرت می دهد

فاضل جمشیدی، سرپرست و خواننده این گروه که پیش از این عمدتا با ارکستر ملی ایران به عنوان خواننده همکاری می کرد ضمن اعلام این خبر به همشهری آنلاین گفت: ترکیب گروه صبا همان ترکیبی است که درجشنواره ترانه های شرقی سمرقند اجرای برنامه کردند، با این تفاوت که دو عضو این گروه ده نفره تازه به ما پیوستند تا بتوانیم قطعات با تنظیم امروزی‌تری را هم اجرا کنیم .

وی با اعلام این که علی پژوهشگر (نوازنده عود) و پاشا هنجنی (نوازنده نی) دو عضو تازه این گروه هستند که قرار است آثاری هم از ساخته های آنها در کنسرت اجرا شود گفت : گروه صبا ضمن اجرای برخی از قطعات قدیمی و قطعاتی از موسیقی نواحی ایران،موسیقی ایرانی قطعات تازه ای را هم اجرا خواهد کرد.

گزارش همشهری‌ آنلاین حاکیست که گروه صبا دو سال قبل در جشنواره ترانه های شرقی سمرقند عنوان نخست را دربین 32 گروه موسیقی به خود اختصاص داد. پیش از این گروه، دو گروه شمس با آواز شهرام ناظری و سرپرستی و‌آهنگسازی کیخسرو پورناظری و گروه استاد پایور نیز در این جشنواره به مقام نخست دست یافته بودند.

فاضل جمشیدی با آلبوم گفت و گوی شرق و غرب به جامعه موسیقی شناسانده شد. معروفترین کار این خواننده که نما‌آهنگ معروفی هم از روی آن ساخته شده است، بازخوانی تصنیف مرغ سحر با تنظیم تازه ای از کیوان ساکت است.

کد خبر 8590

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز