چهارشنبه ۲۴ تیر ۱۳۸۸ - ۱۸:۵۵
۰ نفر

به‌صورت جسته و گریخته شاید خاموشی داشته باشیم، اما تمام تلاش‌مان این است که با مشکل عمده مواجه نشویم. البته در این زمینه به کمک مردم نیازمندیم.

پرویز فتاح، وزیر نیرو در حاشیه جلسه دیروز هیات دولت درباره احتمال قطع برق و بروز خاموشی با بیان مطلب فوق گفت: همان‌طور که قبلا قول داده بودیم، می‌توانیم میزان برق مورد‌نیاز شهروندان را تامین کنیم.  البته مردم باید مراعات کنند. چنانچه در 2 روز گذشته چند نیروگاه به‌دلیل شرایط اضطراری از مدار خارج شدند و ما با مشکل مواجه شدیم.

در این گفت‌وگو وی در پاسخ به مهر در مورد اینکه تابستان سال گذشته قطعی برق بود، آیا امسال قطعی آب خواهیم داشت، افزود: خیر، به قولی که داده‌ایم عمل می‌کنیم. وزیر نیرو اظهار امیدواری کرد که روش استفاده از باتری‌های خورشیدی توسعه یابد و در محیط‌های شهری نیز به‌کار رود.

وی خاطرنشان کرد: نصب این پانل‌ها به شرطی است که نرخ انرژی تعدیل و متناسب و با صرفه شود. فتاح با بیان اینکه این نرخ موجود به صرفه نیست، گفت: به‌دلیل اینکه همه از برق یارانه‌ای استفاده می‌کنند، هیچ‌کس برای خود سرمایه‌گذاری نمی‌کند.

وی ادامه داد: اگر نرخ انرژی مقداری با هدفمند کردن یارانه‌ها منطقی شود، بسیاری از افراد مایل می‌شوند که انرژی مورد نیاز خود را بدون واسطه دولت تامین کنند.

کد خبر 85628

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز