چهارشنبه ۲۴ تیر ۱۳۸۸ - ۱۵:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر علوم گفت که ما در مورد دانشجویان بازداشتی و اعضای هیئت علمی که تعدادی از آنها در مقطعی بازداشت شدند پیگیر هستیم.

به گزارش مهر وزیر علوم در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درخصوص شایعه حذف هیئت امنای دانشگاهها و پژوهشگاهها این شایعه را به شدت تکذیب کرد و گفت: هیئت امنا به طور قطع در برنامه پنجم لحاظ خواهد شد. وی افزود: هیئت امنای دانشگاهها حتی قوی تر از برنامه چهارم در برنامه پنجم دیده خواهد شد.

وزیر علوم درخصوص پیشنهاد نامگذاری روز 18 تیر به نام دانشجویان خارجی نیز گفت: این طرح را یکی از مدیران وزارتخانه پیشنهاد کرده که باید در سطح شورای معاونان وزارتخانه بررسی شود که اگر آنجا تصویب شد به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال می شود. وی ادامه داد: اجازه دهید این بحث کارشناسی شود و طراحان از آن دفاع کنند.

زاهدی درباره بازداشتی‌های کوی دانشگاه و پیگیری وزارت علوم نیز گفت: ما نه تنها درمورد دانشجویان بازداشتی بلکه درخصوص برخی از اعضای هیئت علمی که تعدادی از آنها در مقطعی خاص بازداشت شده بودند مرتب پیگیر کار هستیم.

وزیرعلوم در پاسخ به خبرنگاری که اصرار داشت هنوز تعدادی از اعضای هیئت علمی در زندان هستند، تعبیر زندان را درست ندانست و گفت: زندان تعبیر درستی نیست آنها در بازداشت هستند و اگر کسی در بازداشت باشد صرفا یکی دو نفر هستند. آن هم اگر باشند باز پیگیری می کنیم. آخرین خبری که من داشتم همه آزاد شده اند. زاهدی ابراز امیدواری کرد همه دانشجویان بازداشت شده و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد شوند.

کد خبر 85593

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز