فرگل صحاف، مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی گفت: خانوارهای بیش از پنج نفر از مستمری ماهانه به‌مبلغ سه میلیون و ۱۲۳ هزار تومان برخوردار خواهند شد.

به گزارش همشهری آنلاین، مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی با اشاره به سلامت کامل مادر و پنج نوزادی که متولد شدند، گفت: اداره‌کل بهزیستی آذربایجان‌شرقی در راستای رسالت حمایتی خود بعد از تشکیل شناسنامه نسبت‌به برقراری مستمری اقدام خواهد کرد.

فرگل صحاف، مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی با اشاره به سلامت کامل مادر و پنج نوزادی که دیروز متولد شدند، بیان کرد: اداره‌کل بهزیستی آذربایجان‌شرقی در راستای رسالت حمایتی خود بعد از تشکیل شناسنامه نسبت‌به برقراری مستمری اقدام خواهد کرد.

وی افزود: خانوارهای بیش از پنج نفر از مستمری ماهانه به‌مبلغ سه میلیون و ۱۲۳ هزار تومان برخوردار خواهند شد.

عکس | هدیه مقام معظم رهبری به دست چهار قلوهای بویراحمدی رسید

صحاف در خصوص دیگر رویکردهای حمایتی گفت: با ثبت‌نام در سایت ایران جوان دیگر مساعدت‌هایی که هدیهٔ مقام معظم رهبری است نیز به این خانوار اختصاص پیدا می‌کند.

جواد احمدیان، جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز گفت: پنج فرزند پسر خانواده حضرتی در بیمارستان الزهرا(س) در سلامت کامل به دنیا آمدند.

وی با اشاره به رایگان شدن خدمات ارائه‌شده به مادر نوزادان در این بیمارستان گفت: ارائهٔ تمام خدمات درمانی به نوزادان و کودکان زیر هفت سال در تمامی بیمارستان‌ها از جمله بیمارستان الزهرا(س) رایگان است.

احمدیان به سلامت کامل مادر نوزادان اشاره کرد و گفت: باتوجه به زایمان پنج‌قلویی مراقبتی در بخش آی‌سی‌یو داشتند که امروز به بخش منتقل خواهند شد.

شلاله گنجی، فوق‌تخصص کودکان نیز درخصوص زایمان پنج‌قلویی مادر ۳۰ساله در بیمارستان الزهرای تبریز گفت: هر پنج نوزاد پسر تحت درمان و مراقبت‌های معمول پس از زایمان هستند.

وی با اعلام ایجاد نخستین بانک شیر کشور در بیمارستان الزهرای تبریز ابراز کرد: اولویت تغذیهٔ نوزادان از شیر مادر است و درصورت عدم‌کفایت شیر مادر، بانک شیر در این بیمارستان برقرار است که کودکان با شیر اهدایی تغذیه خواهند کرد.

مهدی حضرتی، پدر پنج‌قلوهای تازه‌به‌دنیاآمده گفت: نام فرزندانم قرار است سبحان، امین، محمد، رضا و علی باشد. به دنیا آمدن پسران پنج‌قلو حس خوبی است که به‌خاطر این نعمت خدادادی شکرگزارم.

سلیمی، مادر نوزادان پنج‌قلو هم گفت: به‌خاطر این حس خوب شکرگزارم و از خدا می‌خواهم همهٔ کسانی که در آرزوی فرزند هستند، از این نعمت برخوردار شوند.

این خانواده که از اهالی شهر لیلان از توابع شهرستان ملکان در آذربایجان‌شرقی هستند پیش از این دارای یک فرزند دختر پنج‌ساله بودند و این بارداری به‌صورت طبیعی اتفاق افتاده و درمان‌های ناباروی صورت نگرفته است.

کد خبر 855319
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ویدئو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha