سرمربی استقلال در ابتدای گفت‌وگوی امروز خود با خبرنگاران تایید کرد حریف زیر فشار است و جام به استقلال می‌رسد.

نکونام

به گزارش همشهری آنلاین ، جواد نکونام، سرمربی استقلال پس از اینکه آبی‌ها صدر جدول را از دست دادند و شرایط خاصی را در کورس قهرمانی تجربه می‌کنند، صحبت‌های مهمی انجام داد که مشروح آن را می‌خوانید:

از روز اول گفتم تا روز آخر می‌جنگیم

به هر حال دو هفته از لیگ مانده و تمام تمرکزمان روی دو بازی باقی مانده است تا انشاالله بهترین عملکرد را داشته باشیم. از روز اول اگر خاطرتان باشد گفتم تا روز آخر می‌جنگم. زحمت‌مان را می‌کشیم و تلاش مان را می‌کنیم ولی هیچ قولی برای قهرمانی ندادم‌. گفتم ۱۳ بازیکن هم داشته باشیم برای قهرمانی می‌جنگم و بهتر است حرف‌ها و فیلم‌های مرا مرور کنید. الان هم برنامه ما هیچ تغییری نکرده است و می‌جنگیم تا آخرین روز. روزی که باهم شروع کردیم قول دادیم بجنگیم و زحمت بکشیم.

افراد کوچک باشگاه دوست داشتند استقلال را کوچک کنند

دوستان خیلی‌ها نمی‌خواستند این تیم نتیجه بگیرد و گفتند پنجم و سیزدهم بشود. من از روز اول گفتم اینجا استقلال است و باشگاه بزرگی است و نباید کوچکش کنیم ولی کسانی که در این باشگاه کوچک بودند دوست داشتند باشگاه را کوچک کنند ولی اجازه ندادیم. به کمک هواداران و بازیکنان‌مان زحمت‌مان را کشیدیم و الان هم تا لحظه آخر نمی‌گذاریم آب خوش از گلوی کسی پایین برود؛ تو فوتبال را می‌گویم به خاطر اینکه باید تلاش کنیم و ۲ بازی را ببریم. قطعا رقیب تحت فشار هست و مطمئنم که بعد از دو تا بازی جام قهرمانی برای ما و هواداران‌مان است.

بعد از بازی نساجی اظهارات بازیکنان همراه با ناامیدی بود اما الان به نظر می‌رسد از لحاظ روحی ریکاوری شدید؟

اینجوری نیست و ناکامی وجود نداشت. من صحبت‌هایم را عینا تکرار می‌کنم، شما بروید قضاوت بازی سپاهان و پرسپولیس را ببینید. پرسپولیس و ملوان را ببینید. بازی ما را با رفسنجان و نساجی ببینید. بحث آن روزمان کاملا درست و فنی بود به خاطر اینکه با این اتفاقاتی که داور رقم می‌زند مگر می‌شود قهرمان شد؟ در زمین تیم را می‌بینید، از روز اول همین بودیم و الان هم همینیم. نه ما و نه هواداران حق ناامیدی نداریم. هیچکدام از بازیکنان من حق ندارند یک روز بد تمرین کنند و یک روز بد بازی کنند. این همه هوادار داریم که جان و زندگی‌شان را برای بازیکن گذاشته است.

ما نباید شرمنده باشیم، به ناحق آمدیم دوم

نکته دوم، تیمی که باید شرمنده باشد ما نیستیم. تمام بازیکنان و کادر زحمت‌شان را کشیدند. کسان دیگری باید شرمنده باشند که شرایط را سخت کردند وگرنه تا الان قهرمان شده بودیم و جشن‌مان را هم گرفته بودیم. ۶ تا تیم از ما بیشتر هزینه کردند. شما تیم ما را دیدید که چه بلایی سر بازیکنان‌مان آمد که قرارداد ۸ میلیاردی را کرد ۱ میلیارد. بازیکن داشتیم قراردادش را کرد ۱۵۰ میلیون تومان‌ به خاطر اینکه بتواند سقف را رعایت کند و نیم فصل گذاشت از تیم‌مان رفت. این اتفاقات پدر تیم ما را در آورد ولی اینجا در کارمان با استقلال اصلا تعارف و شوخی نداریم. برای استقلال تمام وجودم را می‌گذارم و بازیکن هم باید وظیفه‌اش را انجام دهد. ما اینجا یک وظیفه داریم که آن هم جنگیدن برای استقلال تا روزی است که این پرچم دست‌مان است و روزی که دست یکی دیگر بود آرزوی موفقیت می‌کنیم. مطمئن باشید این تیم تا روز آخر می‌جنگد و زحمتش را می‌کشد و به امید خدا اتفاقات خوب فوتبالی بیفتد تا ما حق‌مان را بگیریم چون به نظرم الان به ناحق آمدیم دوم.

پشت نکونام باشید و دلگرمش کنید | استقلال شش امتیاز بگیرد قهرمان است

با بیشتر از میانگین دو امتیاز هنوز قهرمانی قطعی نشده، فکر می‌کردید به این امتیاز برسید؟

هیچکس فکر نمی‌کرد این اتفاق بیفتد، حتی تیم رقیب ما یک روز به یکی از مربی‌های من پیام دادند که آن تیم خیلی قوی است و آنها را شروع به اذیت کردن کنیم. ما گفتیم اصلا به کسی کاری نداریم و تمرکزمان روی تیم خودمان است که حق خودمان را بگیریم. وقتی دیدند واقعا تیم ما لقمه گلوگیری برای بقیه است، شروع کردند به اذیت کردن و اذیت فوتبالی هیچکس نمی‌تواند انجام دهد مگر اینکه با اتفاقات داوری باشد. برادران حیدری دو تا بازی که برای تیم ما و رقیب قضاوت کردند را ببینید. آنها متاسفانه جدول را عوض کردند. اتفاقاتی که افتاد اتفاقات فوتبالی خارج از چارچوب بود که ما نمی‌توانستیم هیچ کاری انجام بدهیم چون تاکتیک و این‌ها نبود.

تحت تاثیر نتیجه بازی رقیب قرار گرفتیم

تیم‌مان بازی با نساجی بعد از شنیدن نتیجه، به هرحال چون هوادار در استادیوم است و نتیجه را می‌شنود خواه ناخواه این اتفاق برایش می‌افتد ولی من بین دو نیمه سعی کردم این را برگردانم ولی بازیکن تمرکزش را از دست می‌دهد و حتی مربی رقیب ما هم حواسش به آن بازی بود. به نظرم تیم‌مان تحت تاثیر نتیجه نیمه اول قرار گرفت که فکر نمی‌کردم با اتفاقات و اشتباهاتی که در آن بازی انجام می‌شود نتیجه برمی‌گردد. ولی به هرحال این اتفاق افتاد. ما یک راه داریم و حمایت و تلاش هواداران تا روز آخر.

صحت گفته‌های شما در مورد اینکه دست‌تان خالی است در بازی نساجی نشان داده شد. فکر نمی‌کنید این مسئله به تیم ضربه می‌زند؟

من روز اول هم گفتم که با سیزده بازیکن هم می‌جنگم‌. من این شرایط را وقتی بازی می‌کردم داشتم و الان هم به عنوان مربی این شرایط را دارم‌. وقتی شما در یک کورسی قرار می‌گیرید و باید یک مسیر طولانی را بدوید، کسی که انرژی بیشتری دارد قطعا به موفقیت می‌رسد. من نمی‌توانم حتی به دو تا از بازیکنانم استراحت بدهم. شاید یک بازیکن بد بازی کند، هوادار هم ناراحت شود، بله می‌دانم ولی باید چه‌کار بکنم؟ من ۱۶ آبان ماه گفتم فلان بازیکن را می‌خواهم و نگرفتند که نامه‌اش موجود است. بازیکنان معمولی که بند فسخ داشتند را برایم نگرفتند. خودتان می‌دانید چه اتفاقاتی رقم زدند. کسی فکر نمی‌کرد این اتفاق بیفتد و به نظرم بازیکنان‌مان کار بزرگی انجام دادند ولی هنوز کار بزرگ‌مان را تمام نکردیم. تا ۶۶ امتیاز هیچ کوتاهی نمی‌کنیم. امیدوارم بتوانیم این دو بازی را هم با موفقیت پشت سر بگذاریم و ببینیم چه اتفاقاتی می‌افتد.

بازی آخر در دستگردی برگزار می‌شود؟

من نمی‌دانم در جریان نیستم.

اتفاقات بازی نساجی از شب قبلش شروع شد. آقای حیدری گفت تهدید به قتل شدم و بعد آقای خسروی صحبت کردند. شما این پازل اتفاقات را چطور ارزیابی می‌کنید؟

پازلی وجود ندارد، سخت است که تیم‌ ما با این شرایط سخت قهرمان شود و شاید برای‌شان سنگین بشود. وقتی ایشان به عنوان داور انتخاب شد من گفتم هفته قبل برادر ایشان داور نساجی بوده. بازی با ملوان برادرشان اشتباه کرده و تیم رقیب برده. بازیربا رفسنجان ایشان اشتباه کرده و دو امتیاز از دست دادیم. اعتراض کردیم و گفتیم این اتفاق نباید بیفتد. حتی بعد از اینکه بازی به تعویق افتاد گفتیم این اتفاق نباید بیفتد و گفتند خیال تان راحت! نه آقا کجا خیال مان راحت، اینجا سی، چهل میلیون هوادار دارد و نمی‌توانیم خیال‌مان راحت باشد. الان کی جواب می‌دهد؟ مگر اشتباه نکردند پس چرا علنی نمی گویند محروم شدند و کمیته اخلاق و انضباطی رفتند. بعد می‌گویند نکونام باید بیاید کمیته انضباطی. باشد من ترجیح می‌دهم بیایم حضوری صحبت کنم و صحبت‌های دیگری هم انجام دهم که شفاف‌تر و واضح‌تر است و شاید نتوانم اینجا صحبت کنم.

کد خبر 855129
منبع: ورزش سه

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • ۶۶۶۶۶۶/۶۶۶۶۶۶ IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
    6 1
    مواظب باش با جام یه وقت دستات کفی نشه. البته بهتره به جای جام ، گلرنگ بگیری!
  • آسمان آبی دوستاره IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
    4 5
    پیسپولیس قهرمان لیگ داوری 🤮🤮🤮🤮🤮
    • ۶۶۶۶۶۶/۶۶۶۶۶۶ IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
      6 2
      قهرمانی پاک ششتقلال البته شیر پاکتیش
  • IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
    3 3
    تااینجاهم که امدید بلطف داوران بوده باوجود پرسپولیس قهرمان جام قهرمانی رادرخواب خواهیددبد
  • IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
    6 2
    ارزو بر نکونام عیب نیست ولی جام قهرمانی را هرگزنخواهنددید چون سرورشان پرسپولیس قهرمان واقعی جام است
  • دیاری از فارس IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
    6 3
    بخدا من مونده ام که این چهل میلیون طرفدار کیسه از کجاست کل ایران فوتبالی 30 میلیون نیستند که پرسپولیس کبیر بیشتر از شما هوچی گر دارد تراکتور سپاهان ملوان نساجی نفت وووووووو بیخیال چرت پرت بسه