وقتی علی حاتمی کارگردان فقید سینمای ایران، در سال ۱۳۵۸ سنگ بنای شهرک سینمایی غزالی را گذاشت، خبر نداشت سالها بعد این شهرک به مقصد گردشگرانی تبدیل می‌شود که دوست دارند در لوکیشن فیلمها و سریال های محبوبشان قدم بزنند و به دنیای آن طرف دوربین سفر کنند.

شهرك سينمايي غزالي

همشهری - نیلوفر ذوالفقاری:‌دکورهای عظیم و نماهای آشنا از ساختمان‌های نوستالژیک پایتخت، هر گردشگری را که به شهرک سینمایی غزالی رفته باشد به یاد فیلمها و سریالهای محبوب این سالها می‌اندازد. گشت و گذار در این شهرک سینمایی که در غرب تهران واقع شده، یک خاطره بازی کامل با تهران قدیم است.

چه طور برویم : ابتدا به میدان آزادی بروید و مسیر خود را در جاده مخصوص کرج (بزرگراه شهید لشکری) ادامه دهید. وقتی به کیلومتر ۱۵ جاده مخصوص رسیدید، بعد از کارخانه سایپا باید وارد خیابان پنجاه‌وپنجم شوید.

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: ایران خودرو

هزینه بلیت: ۲۰ هزار تومان

امکانات: پارکینگ، نمازخانه، سرویس بهداشتی، کافی‌شاپ، رستوران

جاذبه های نزدیک : باغ گیاه شناسی ملی، بوستان چیتگر

معرفی: با این که انگیزه اصلی علی حاتمی از تاسیس شهرک سینمایی، ساخت سریال هزاردستان بود؛ اما او بنیان‌گذار مجموعه‌ای شد که نقش مهمی در سینما و تلویزیون ایران داشت. بعدها بسیاری از آثار ارزشمند سینما و تلویزیون ایران در این شهرک جلوی دوربین رفتند.

لوکیشن‌های شهرک غزالی به ۳ بخش تقسیم می‌شود:

۱) دکورها و بناهای دوره قبل از اسلام به مساحت ۱۵ هزار متر مربع که برای سریال‌های مریم مقدس، بشارت منجی و ستاره خضراء استفاده شده است.

در لاله زار قدیم قدم بزنید | خاطره بازی با فیلم ها و سریال ها

۲) دکورها و بناهای دوره بعد از اسلام به مساحت ۳۵ هزار متر مربع که سریال‌های طفلان مسلم، آخرین دعوت، تنهاترین سردار، ولایت عشق و... در آن‌ها فیلم‌برداری شده‌اند.

۳) دکورها و بناهای دوره معاصر به مساحت ۶۲ هزار متر مربع که آن‌ها را در سریال‌های مدار صفر درجه، کیف انگلیسی، شب دهم، سرزمین کهن، شهرزاد، چشم باد و جهان پهلوان تختی مشاهده کرده‌اید.

در لاله زار قدیم قدم بزنید | خاطره بازی با فیلم ها و سریال ها

پس از عبور از ورودی شهرک سینمایی غزالی، تعدادی مجسمه اسطوره‌ای از ترکیب انسان، قوچ و شیر را خواهید دید؛ اما این همه ماجرا نیست و مجسمه بازیگران بزرگی همچون جمشید مشایخی، محمد علی کشاورز، علی نصیریان، عزت‌الله انتظامی و داوود رشیدی نیز پیش روی شما قرار می‌گیرد. در ادامه شاهد نقشه‌ کلی مجموعه خواهید بود. از مکان‌های دیدنی این شهرک می‌توان به میدان توپخانه، خیابان لاله‌زار، خیابان اکباتان، جواهرفروشی قازاریان، گراند هتل، ساختمان شهرداری، ساختمان عدلیه، ساختمان شاه‌آباد و کافه پارس تهران قدیم اشاره کرد که تهران قدیم سال‌های ۱۳۱۵ تا ۱۳۲۰ را نشان می‌دهند. از جذابیت‌های دیگر این شهرک، غرفه‌های لباس بازیگران فیلم‌های تاریخی است که در ازای پرداخت مبلغی می‌توانید لباسی را به سلیقه خود انتخاب ‌کنید و با لوکیشن‌های مختلف شهرک عکس بگیرید.

در لاله زار قدیم قدم بزنید | خاطره بازی با فیلم ها و سریال ها

در لاله زار قدیم قدم بزنید | خاطره بازی با فیلم ها و سریال ها

کد خبر 855042
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روز هفتم

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha