نگهداری از یک درختچه یوکا (Yucca) در بالکن خانه، باغچه، یا آپارتمان به تعداد عواملی مانند شرایط آب و هوایی، نور، آبیاری، و انتخاب مناسب گلدان بستگی دارد. در ادامه نکات مهم برای نگهداری گل یوکا در آپارتمان شرح داده شده است.

گیاه آپارتمانی یوکا - yucca plant

به گزارش همشهری آنلاین، یوکا گیاهی است زیبا با برگ‌های کشیده و خنجری نوک تیز و به رنگ سبز این گیاه دو گونه دارد؛ یکی که فاصله برگ‌ها در آن زیادتر است و گل نمی‌دهد و این نوع برای آپارتمان بیشتر توصیه می‌شود و نوع دیگر که فاصله برگ‌های آن کمتر است و گل‌هایی به شکل زنگوله واژگون و سفید و کرم‌رنگ می‌دهد و برای کشت در باغچه مناسب‌تر است.

نگهداری گیاه یوکا در آپارتمان | دلیل زرد شدن برگ های گل یوکا چیست؟

روش نگهداری گیاه یوکا | جلوگیری از زرد شدن یوکای آپارتمانی

نور: یوکا یکی از جمله گیاهان آپارتمانی است که به‌شدت از دریافت نور زیاد خورشید لذت می‌برد. حوالی یک پنجره نورگیر قرارش بدید.

  • اطمینان حاصل کنید که گل یوکا به نور مناسب دسترسی دارد. نور کم می‌تواند به زرد شدن برگ‌ها منجر شود. اگر برگ‌های پایینی زرد می‌شوند، این نشانه‌ای از کمبود نور است.
  • برگ‌های زرد و آسیب‌دیده را منظماً پاکسازی کنید تا به گیاه انرژی اضافی نگیرد.

آبیاری: اگر یوکا در مکانی پرنور قرار دارد، اجازه بدهید یک سوم از سطح خاک خشک شود، سپس گیاه را آبیاری کنید. در صورتی که یوکا نور زیادی دریافت نمی‌کند، باید پس از خشک شدن سه چهارم خاک گیاه را آبیاری کنید.

  • آبیاری منظم و کمیت متعادل از آب مهم است. اگر زیادی آب دهید، ریشه‌ها ممکن است متحلل (به طور ناگهانی و نادرستی تخریب شده یا تضعیف شوند) شوند و اگر آب کم دهید، برگ‌ها زرد می‌شوند. همچنین، توجه داشته باشید که برگ‌های زرد را پس از ریختن آب از گلدان برش ندهید.

دما و رطوبت: در مورد رطوبت مورد نیاز برای نگهداری گل یوکا فیلی باید بگوییم که چون یوکا گیاهی بیابانی است و در شرایط خشک و بدون رطوبت هم مقاومت می‌کند، با رطوبت معمول داخل خانه (چیزی حدود ۴۰%) هم مشکلی ندارد.

خاک: این گیاه به خاکی با کیفیت بسیار بالا نیاز ندارد؛ درواقع یوکا به خاکی متعادل با زهکشی عالی نیاز دارد.

  • خاک مناسب و تغذیه منظم با کود گیاهان چمنی در فصل رشد فعال، به رشد سالم گل یوکا کمک می‌کند.

کوددهی: یک کود متعادل استفاده کرده و طبق دستور اصلی نوشته شده روی کود عمل کنید. دقت کنید که بیش‌ازحد به گیاه کود نداده و موقع آبیاری به گیاه کود بدهید.

توجه به حشرات و بیماری‌ها: حشرات و بیماری‌ها می‌توانند به زرد شدن گل یوکا منجر شوند. بررسی منظم برگ‌ها و ساقه‌ها برای شناسایی و حذف حشرات و بیماری‌ها مفید است.

کد خبر 855040

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha