مهاجم سابق استقلال گفت: شاگردان نکونام اگر ۱۰ گل هم دریافت می‌کرند، اما بازی خوبی به نمایش می‌گذاشتند هیچ خرده‌ای به آن‌ها نمی‌گرفتیم، اما متأسفانه یک بازی کاملاً بی برنامه را مقابل نساجی به نمایش گذاشتیم.

بازی استقلال 1- فولاد صفر |لیگ برتر فوتبال ایران

به گزارش همشهری آنلاین علی لطیفی درباره تساوی استقلال مقابل نساجی در هفته بیست‌وهشتم لیگ برتر فوتبال، اظهار داشت: یک نگاه به بازی استقلال داشتم و یک نگاه به بازی پرسپولیس. شب گذشته تلخ‌ترین شب فوتبالی من و هواداران استقلال بود. همواره حامی نکونام بودم و خواهم بود، اما این شیوه از بازی دلیل بزرگی برای ناراحتی هواداران است. از آن چیزی که می‌ترسیدیم متأسفانه سرمان آمد، اما اکنون زمانی برای ناامیدی نخواهیم داشت و ۶ امتیاز دست نخورده باقی مانده است.

وی ادامه داد: در این هفته‌های پایانی امتیازات بین سرخابی‌ها به یک مو بند بود و از پیش آمادگی این را داشتیم که چنین اتفاقی رقم بخورد. شاگردان نکونام اگر ۱۰ گل هم دریافت می‌کرند، اما بازی خوبی به نمایش می‌گذاشتند هیچ خرده‌ای به آن‌ها نمی‌گرفتیم، اما متأسفانه یک بازی کاملاً بی برنامه را مقابل نساجی به نمایش گذاشتیم. شاگردان نکونام نسبت به تیم نساجی عملکرد بهتری داشتند، اما برای پیروزی کافی نبود چرا که اگر می‌خواهیم بازی را ببریم باید مالکانه عمل کنیم. متأسفانه شانس با ما یار نبود. در این بازی که نیاز مبرم به ۳ امتیاز داشتیم این نوع بازی جوابگو نبود.

*تفکرات نکونام در برخی از بازی‌ها جوابگوست

پیشکسوت استقلال در رابطه با عملکرد پرسپولیس در مسابقه مقابل استقلال خوزستان تصریح کرد: نیمه اول را پرسپولیسی‌ها بد بازی کردند و همین موضوع باعث شد اوسمار نقطه ضعف‌های تیمش را شناسایی کند و در نیمه دوم یک ترکیب بهتر را وارد زمین کند. آن چیزی که من را می‌ترساند تجربه بالای بازیکنان پرسپولیس بود و همین موضوع باعث شد که بازی باخته را با برد عوض کنند. در سوی دیگر استقلال تهران از لحاظ بازیکن نفرات خوبی داشت، اما تجربه کافی برای کسب پیروزی را نداشت.

وی در ادامه افزود: ابوالفضل جلالی که در طول فصل عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان داد در این بازی هم خوب بود. تفکرات جواد نکونام این بود که در ابتدا گل نخوریم و اگر فرصتی ایجاد شد گل بزنیم. این موضوع در برخی از بازی‌ها جوابگو است، اما در این بازی متأسفانه جواب نداد. نکونام فکر می‌کرد که پرسپولیس ۳ گل خورده و دیگر قهرمانی در دستان استقلال است که این یک تفکر منفی در بین بازیکنان بود. متأسفانه بازیکنان استقلال در این بازی کمی بدشانس بودند و همین موضوع باعث شد چند موقعیت را از دست بدهند.

*سبک بازی نساجی مقابل استقلال منطقی بود

لطیفی با بیان اینکه ساختار دفاعی آبی‌پوشان در این مسابقه نمره مثبت گرفت، عنوان کرد: این موضوع را هم در نظر بگیریم که حضور ساکت الهامی روی نیمکت نساجی خودش یک دلیل بزرگ برای دست کم نگرفتن این تیم بود. ساختار دفاعی استقلال قاعدتاً امتیاز مثبت را می‌گیرد چرا که گلی دریافت نکرد، اما بازیکنان در زمینه بازیسازی و اضافه شدن مهاجمان در خط حمله نمره منفی گرفتند. در دیداری که نیازمند گل هستیم وقتی بازیکنان در خلق موقعیت عاجز عمل می‌کنند قطعاً یک نمره منفی در کارنامه‌شان ثبت می‌شود. نساجی در این مسابقه به دنبال کسب حداقل امتیاز بود و به آن چیزی که می‌خواست رسید. استقلال از نظر بازیکن به مراتب بهتر از تیم نساجی بود، اما شاگردان الهامی با توجه به شرایطی که در جدول دارند نیاز مبرم به امتیاز این مسابقه داشتند. البته که آن‌ها هنوز هم در خطر سقوط قرار دارند، اما سبک بازیشان مقابل استقلال منطقی بود.

*کار برای نکونام سخت‌تر شد

وی در ارتباط با شرایط قهرمانی در آینده، متذکر شد: اکنون دیگر قهرمانی دست استقلال نیست و سرنوشت کاملاً تغییر کرده. تا پیش از این مسابقه استقلال دیگر کاری به نتایج پرسپولیس نداشت و اگر مسابقات پیش رو را می‌برد بدون توجه به نتایج سرخ‌پوشان قهرمان می‌شد. در انتهای فصل کار برای نکونام سخت‌تر شد دلیلش این است که وی بازیکنان کم تجربه‌تری نسبت به سرخ پوشان داشت. آبی پوشان وقتی در صدر جدول بودند فشار روانی بیشتری را تحمل می‌کردند و اینکه الان صدر را از دست دادند نتیجه‌ بی‌تجربگی بازیکنان برای کنترل این شرایط بود. نکونام مربی با تجربه‌ای است، اما در این مورد بدشانس بود و اختلافات با مدیریت قبلی تأثیراتش را اکنون روی تیم گذاشت.

*مطمئن بودم پرسپولیس شکست نیمه اول را جبران می‌کند

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: از آنجایی که جواد نکونام در کادر تیم ملی بوده خواه یا ناخواه نوع تاکتیکش شباهت زیادی به تاکتیک کی‌روش دارد. معضل جدی نکونام در استقلال این است که نتوانست تمام تیمش را یک دست به زمین بفرستد. گاهی گل‌های زیادی زدند اما در فاز دفاعی خوب نبودند و گاهی مثل این بازی در فاز دفاعی خوب بودند اما در خط حمله ضعیف عمل کردند. هیچ چیزی تمام نشده و تا پایان فصل ۲ بازی حساس مانده و اختلاف آنقدر زیاد نیست که بخواهیم بگوییم کارمان تمام شده، اما دیگر مثل گذشته قهرمانی دست ما نخواهد بود. جادوگر نیستم، اما پیش از اینکه پرسپولیس کامبک بزند مطمئن بودم که آن‌ها شکست نیمه اول را جبران می‌کنند چرا که از بُعد کارشناسی مطمئن بودم که پس از اخراج بازیکن استقلال خوزستان شاگردان اوسمار انگیزه بالاتری برای جبران نتیجه به دست می‌آورند.

*نباید ضعف تاکتیکی استقلال را فراموش کنیم

لطیفی در پایان خاطرنشان کرد: شرایط داوری از ابتدای فصل تاکنون متأسفانه به ضرر استقلال رقم خورده و کفه ترازو در اکثر مواقع به سمت پرسپولیس بوده است. این ضررها دودش در چشم هوادار و سپس نکونام رفته است. اگر آن اشتباهات سهوی داوری از ابتدای فصل تاکنون رقم نمی‌خورد قهرمانی خیلی زودتر از این‌ها برای استقلال مسجل می‌شد. این‌ها دلیل نمی‌شود که اصل ماجرا که ضعف تاکتیک استقلال است را فراموش کنیم. یادمان نرود که بازی‌های پرسپولیس در ۲ هفته آینده سخت‌تر از استقلال خواهد بود و قطعاً فشار زیادی روی سرخ‌پوشان است. از هواداران تقاضا می‌کنم که امیدشان را از دست ندهند و این را بدانند همانطور که در ۵۰ دقیقه سرنوشت قهرمانی تغییر کرد در ۱۸۰ دقیقه دیگر نیز ممکن است مجدد صدر جدول تغییر کند.

کد خبر 854592

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • علیرضا IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
    2 1
    لطیف جون ،هم به نعل میزنی هم به میخ یعنی چی ،سبک بازی نکونام روقبول نداری اما خودش رو قبول داری اول گیر آوردی مردم رو این چنین بلغور میکنی
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
    0 3
    این تیم ابروی ابروی تاج قدیم را برد