وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم یادبود و دعا برای شهدای خدمت در کلیسای سرکیس مقدس تهران گفت: رئیس جمهوری شهید و فقید تنها متعلق به یک قشر و گروه خاص از جامعه نبود بلکه رئیس جمهوری همه مردم ایران اعم از مسلمان، مسیحی و کلیمی بود.

زارع پور

به گزارش همشهری آنلاین، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، پیش از ظهر امروز (جمعه) با حضور در کلیسای سرکیس مقدس تهران در مراسم یادبود و دعا برای شهدای خدمت شرکت کرد و در جایگاهی قرار گرفت که عموما روحانیون این کلیسا قرار می گیرند، این بار به احترام رییس جمهوری شهید و به نمایندگی از دولت برای حضار به ایراد سخن پرداخت.

اتفاقی نادر در این کلیسا چرا که تاکنون افراد معدودی در این جایگاه به زبان فارسی سخن گفته اند.

وزیر ارتباطات در این مراسم با تقدیر از فراهم کردن چنین امکانی برای حضور در جمع ارامنه و شرکت در آیین گرامی داشت رئیس جمهور شهید و سایر شهدای خدمت گفت: رئیس جمهور شهید و فقید تنها متعلق به یک قشر و گروه خاص از جامعه نبود بلکه رئیس جمهور همه مردم ایران اعم از مسلمان، مسیحی، کلیمی و همه ادیان توحیدی بود.

وی افزود: شهید رئیسی همچنین در طول دوران ریاست جمهوری خود ثابت کردند که برای او مردم شهر یا روستا فرقی ندارد به همین دلیل نیز شاهد بودید که او یکجا آرام و قرار نداشت و در طول سفرهای استانی خود نیز به مناطقی سفر می کردند، مردم بالاترین مقامی که شاید از نزدیک دیده بودند دهدار، بخشدار یا فرماندار بود.

زارع پور ادامه داد: رئیس جمهور شهید همه زندگی خود را وفق خدمت به مردم و آبادانی کشور کرد و به تعبیر مقام معظم رهبری که فرمودند «رئیسی عزیز خستگی نمی شناخت» واقعا اینگونه بود و برای ایشان خدمت به کشور و مردم شبانه روز معنایی نداشت.

وزیر ارتباطات در ادامه با اشاره به سفر استانی رئیس جمهور شهید به استان البرز گفت: ایشان در این سفر مستقیما از مسکو به کرج آمدند و حتی فرصت استراحت هم پیدا نکردند.

وی افزود: مشابه این اتفاق را نیز در سال ۱۴۰۰ و پس از سیل کرمان شاهد بودیم. ایشان برای شرکت در اجلاسی به روسیه سفر کرده بودند و در پایان این سفر و پس از اطلاع از سیل کرمان مستقیم به این استان سفر کردند و در جمع مردم سیل زده حاضر شدند. برای اینکه مردم احساس کنند که مسوولین در کنار آنها هستند و برای حل مشکلاتشان تلاش می کنند.

زارع پور تصریح کرد: رئیس جمهور شهید به معنای واقعی کلمه خود را وقف مردم و کشور کرده بود تا مشکلات کشور را حل کند و خوشبختانه با وجود شرایط بسیار پیچیده ای که کشور در بدو شروع دولت سیزدهم چه به لحاظ اقتصادی، چه به لحاظ سیاست خارجی و... داشت در این دولت اتفاقات مهمی رخ داد و سنگ بناهای خوبی گذاشته شد مردم عزیز نیز با حضور میلیونی در مراسم هایی تشیع شهدای خدمت این پیام را دریافت کرده اند.

بیشتر بخوانید:

وی افزود: اگر چه هنوز برخی مشکلات هنوز باقی است و ریشه در گذشته دارد ایشان مسیری را ترسیم کردند که مشکلات یکی پس از دیگری در حال برطرف شدن است و ما نیز در دولت و در کنار سایر وزرا و مسوولان هم قسم شده ایم که راه ایشان را تا آخرین لحظاتی که این مسوولیت بر دوش ما است با اقتدار دنبال کنیم.

زارع پور با بیان اینکه با همدلی و وحدت که جلوه ای از آن با برگزاری این مراسم امروز شاهد بودیم به قله های پیشرفت خواهیم رسید، گفت: یاد و خاطره سایر شهدای خدمت از جمله شهید حسین امیرعبدالهیان، شهید موسوی، شهید آل هاشم و شهید رحمتی و کادر پرواز را گرامی داشت و برای هم آنها آرزوی علو درجات می کنیم.

کد خبر 854517

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • GB ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
    1 0
    مسلمانان و مسیحیان و یهودیان همه ما از یک سرزمین ایران‌زمین هستیم روحشان شاد