۳۳ماه از آغاز به کار مدیریت شهری ششم و ریاست جمهوری سیزدهم می‌گذرد. در این دوره تعامل آیت الله رییسی فقید و علیرضا زاکانی در بسیاری از عرصه‌ها به اوج خود رسید تا شهردار تهران به عنوان عضوی موثر از هیات دولت بتواند برای رفع مشکلات تهران گام‌های موثری بردارد.

2112870-مجتبی عرب زاده.jpg

در گزارش پیش رو به ۱۰ تعامل مهم شهید جمهور و شهردار تهران علیرضا زاکانی می‌پردازیم.

۱۶مرداد ۱۴۰۰

پیشنهاد شهرداری به زاکانی

علیرضا زاکانی در نشست با جمعی از اساتید، نخبگان و فضلای حوزه علمیه قم اعلام کرد که رییس جمهور رییسی از وی درخواست کرده برای رفع مشکلات تهران پیش‌قدم شود. زاکانی گفت: «در صحبت با آقای رییسی گفتم برای رفع مشکلات شهر تهران نیاز به کمک و یاری ۳ قوه و همه دستگاه‌ها است و آقای رییسی استدلال کردند شما بروید شهرداری و من هم کمک می‌کنم تا مشکلات شهرداری تهران کمتر شود و با خدمت رسانی و همکاری دولت و مجلس، کام مردم شیرین شود و بنده نیز به ایشان قول دادم با همکاری دولت و مجلس بار تهران را از روی دوش دولت بردارم.»

۳۳ماه تعامل شهردار تهران با شهید جمهور

۱۴شهریور ۱۴۰۰

دعوت برای حضور در جلسه هیات دولت

یک روز پس از امضای حکم شهردار تهران توسط وزیر کشور، رییس جمهور از علیرضا زاکانی برای حضور در جلسه هیات دولت دعوت کرد و پس از ۴سال شهردار تهران در این جلسه حاضر شد. رسم دعوت از شهردار تهران به جلسات هیات دولت با حضور غلامحسین کرباسچی آغاز شده بود و از سال ۸۲ به پایان رسیده بود. اما با انتخاب محمدعلی نجفی به عنوان شهردار تهران پس از سال ها احیا شد اما چند ماه بیشتر ادامه نیافت تا در زمان زاکانی بار دیگر احیا شد.

۳۳ماه تعامل شهردار تهران با شهید جمهور

۳۰ فروردین ۱۴۰۱

همکاری برای کاهش مصرف انرژی

شهردار تهران خبر از همکاری و مشارکت شهرداری تهران و وزارت نفت در خصوص مدیریت مصرف انرژی داد. در این روز تفاهم‌نامه همکاری در زمینه حوزه بهینه‌سازی مصرف انرژی بین وزارت نفت و شهرداری تهران با نظر مثبت رییس جمهور امضا شد. طبق این تفاهم، اقدامات در عرصه کاهش مصرف انرژی، رسیدن به هوای پاک، تولید انرژی خورشیدی و مدیریت پسماند ساماندهی شد تا دستاوردهای بزرگی برای شهر تهران و البته دولت ایجاد شود.

۳۳ماه تعامل شهردار تهران با شهید جمهور

۵خرداد ۱۴۰۱

ریاست کمیته تعاملات شهری ایران و روسیه

با حکم آیت الله رییسی، علیرضا زاکانی رییس کمیته تعاملات شهری ایران و روسیه شد تا سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه شهری رونق گیرد. مطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران در این باره گفت:‌ کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه در دولت آیت الله رییسی احیا شده و مسئول هر کدام از کمیسیون‌ها با توجه به مسئولیت‌های دستگاهی خود مشخص شده‌اند. طبق این حکم، کمیته تعاملات شهری تشکیل شد و مسئولیت این کمیته نیز برعهده علیرضا زاکانی شهردار تهران و رییس مجمع شهرداران کلانشهرها گذاشته شد تا تجارت و سرمایه‌گذاری خارجی سرعت بیشتری خواهد گرفت.

۳۳ماه تعامل شهردار تهران با شهید جمهور

۱۲شهریور ۱۴۰۱

نظر درباره قرارگاه مسکن

موضوع احیای بافت فرسوده مناطق جنوبی شهر و تاکید مدیریت شهری بر این نکته موجب شد آیت الله رییسی نیز از این موضوع حمایت کند. علیرضا زاکانی در این باره گفت: مفتخریم در مدیریت شهری در کنار سایر مسئولان، با تفاهم نامه هایی که با مجموعه های مختلف انجام می دهیم کارها را پیش ببریم. در محدوده شهرری، نیاز به یک طبقه اضافی ، به دولت جهادی و انقلابی منعکس شد و پس از نظر مثبت رییس جمهور، با همکاری وزارت میراث این مهم محقق و باعث گره گشایی شد. بدین ترتیب امیدواریم بتوانیم امروز به سه دهه سختی مردم خاتمه دهیم.

۳۳ماه تعامل شهردار تهران با شهید جمهور

۲خرداد ۱۴۰۲

پرداخت عوارض آلایندگی‌ها پس از سال‌ها

احمد صادقی رییس کمیته شفافیت شورای اسلامی شهر تهران طی مصاحبه‌ای اعلام کرد: «در دولت سیزدهم‌، با حضور رئیس‌جمهور پرتلاش‌مان آقای رئیسی، اتفاقات خوبی در حوزه مدیریت شهری همه شهرها از جمله تهران، رقم خورد؛ مثلا موضوع عوارض آلایندگی‌ها که سالیان‌ سال به شهرهای ذیل این قانون،‌ پرداخته نمی‌شد در دستور کار قرار گرفت و پرداخت آنها انجام شد. دولت در ادای تعهدات خود به مدیریت شهری، اقدامات بسیار خوب، تکرار نشدنی و بی‌سابقه‌ای را آغاز کرد که اینها موجب خدمت‌رسانی گسترده‌تر شهردرای به مردم شده است.»

دستیار ویژه آیت الله ریسی

۱۱ مرداد ۱۴۰۲

هیئت وزیران در جلسه خود به پیشنهاد رییس جمهور، علیرضا زاکانی شهردار تهران را به استناد اصل ۱۲۷قانون اساسی طی زمان تصدی شهرداری تهران به عنوان دستیار ویژه رییس جمهور در امور مدیریت آسیب های اجتماعی در شهر تهران منصوب کردند. در این حکم آمد: «به منظور تقویت هماهنگی میان دستگاههای اجرایی ذیل قوه مجریه و همکاری نهادهای مردمی و سایر نهادهای مرتبط با مدیریت آسیبهای اجتماعی (حاشیه نشینی مفاسد اخلاقی معتادان به ویژه معتادان متجاهر کودکان کار و ،خیابان متکدیان و خانواده‌های آنها) در شهر تهران به عنوان دستیار ویژه رییس جمهور منصوب می‌شوید.

۳۳ماه تعامل شهردار تهران با شهید جمهور

۲۶آبان ۱۴۰۲

پیشنهاد تشکیل کارگروه چهار جانبه‌ شهرداری‌ها

در جلسه شهردار تهران و ۱۹شهردار کلانشهر کشور که به میزبانی تهران برگزار شده بود، علیرضا زاکانی اعلام کرد: آیت الله رییسی و دولت سیزدهم به عنوان مجموعه‌ای خدمتگزار همراه با مجموعه مدیریت شهری برای حل مشکلات کشور است. به پیشنهاد ایشان کارگروه چهار جانبه‌ای در دولت با حضور نمایندگانی از مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران، وزارت کشور، وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه تشکیل می‌شود تا در نتیجه آن بتوانیم آنچه در قانون اساسی به عنوان وظایف شوراها و مدیریت شهری مطرح شده‌است را به نحو احسن اجرا کنیم.

۳۳ماه تعامل شهردار تهران با شهید جمهور

۲۸آبان ۱۴۰۲

همراهی در انعقاد قرارداد چین

بزرگترین قرارداد تامین واگن متروی تاریخ تهران با حمایت آیت‌الله رییسی و تعامل وی با زاکانی انجام شد. در جریان سفر آبان‌ماهی شهردار تهران به چین، قرارداد خرید ۷۹۱ دستگاه واگن مترو بین ایران و چین منعقد شد و حجم قرارداد به ۱۰۷۰واگن افزایش یافت. دولت در جریان تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای منعقد شده با طرف چینی کمک‌های شایانی ارائه کرد و از مذاکرات صورت گرفته حمایت کرد. با همت و تلاشی که اعضای شورا و شهردار پایتخت انجام دادند و البته با حمایت‌های بی‌دریغ دولت در تامین مالی پیش پرداخت، این قراداد همکاری به سرانجام رسید.

۳۳ماه تعامل شهردار تهران با شهید جمهور

۹ آذر ۱۴۰۲

افتتاح متروی پرند

پس از ۲دهه، متروی تهران به شهر پرند متصل شد. ایستگاه متروی شهر پرند در ضلع جنوبی شرقی شهر پرند و در ابتدای آزادراه تهران-ساوه روز ۹ آذر ۱۴۰۲ با حضور شخص رئیس‌جمهور سید ابراهیم رئیسی افتتاح شد تا اهمیت دومین خط متروی اقماری تهران روی ریل بیفتد. در اردیبهشت سال ۹۶ و یک هفته پیش از پایان شهرداری قالیباف متروی تهران به فرودگاه امام خمینی متصل شده بود اما به علت عدم همکاری دولت به عنوان کارفرما، شهرداری تهران نتوانسته بود مترو را به این شهر برساند. در عین حال با همکاری دولت سیزدهم این مهم در شهرداری ششم ممکن شد.

۳۳ماه تعامل شهردار تهران با شهید جمهور۳۳ماه تعامل شهردار تهران با شهید جمهور

کد خبر 854459

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha