جیپ با معرفی واگونیر S جدید، یک شاسی‌بلند لوکس که برای به چالش کشیدن تسلط تسلا طراحی شده است، به بازار خودروهای الکتریکی وارد می‌شود.

جیپ واگونیر

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از آرنا ای‌وی، این خودروی الکتریکی افزوده شده به خط تولید جیپ، قرار است در روز ۳۰ مه (پنجشنبه آینده) به‌طور رسمی رونمایی شود و وعده ارائه عملکردی چشمگیر، بردی بیش از ۴۸۳ کیلومتر و ویژگی‌های پیشرفته را می‌دهد.

در یک ویدئوی تبلیغاتی تازه منتشر شده، جیپ واگونیر S را در یک رقابت مستقیم با تسلا مدل Y پرفورمنس به نمایش می‌گذارد و بر شتاب برتر آن تأکید می‌کند. واگونیر S دارای قدرت چشمگیر ۶۰۰ اسب بخار و ۸۳۶ نیوتن‌متر گشتاور است که آن را در ۳.۴ ثانیه از صفر به ۹۷ کیلومتر بر ساعت می‌رساند؛ کمی سریع‌تر از رقیب تسلای خود و حتی سریع‌تر از جیپ گرند چروکی ترک‌هاوک که تولیدش متوقف ‌شده است.

در حالی که تسلا تاج بهترین برند خودروی الکتریکی پرفروش آمریکا را در دست دارد، جیپ واگونیر S با هدف ایجاد تغییر در بازار با برد برتر خود وارد می‌شود. با برد تخمینی ۴۸۳ کیلومتر، این خودرو از مدل Y پرفورمنس با برد ۴۴۹ کیلومتر پیشی می‌گیرد. جیپ پیشنهاد می‌کند که این تفاوت واگونیر S را به گزینه‌ای جذاب‌تر برای کسانی که به دنبال قابلیت‌های رانندگی در مسافت‌های طولانی هستند، تبدیل می‌کند، اما ۳۲ کیلومتر، هرچند قابل توجه است، اما واقعاً یک انقلاب نیست.

فراتر از اعداد عملکرد چشمگیر، واگونیر S وعده یک تجربه رانندگی لوکس و پیشرفته از نظر فناوری را می‌دهد. طراحی شیک و آیرودینامیک آن شامل یک جلوپنجره هفت‌شیاره روشن است که اشاره‌ای به میراث نمادین جیپ دارد. داخل کابین، رانندگان یک خوشه ابزار دیجیتال، سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه‌نمایش عریض، نمایشگر سرنشین جلو و نمایشگر اختصاصی برای کنترل اقلیم و تنظیمات صندلی خواهند یافت.

نکات برجسته اضافی شامل یک سانروف پانوراما، نورپردازی محیطی قابل تنظیم و سیستم صوتی مک‌اینتاش با ۱۹ بلندگو است. واگونیر S همچنین دارای یک دسته دنده چرخشی و سوئیچ Selec-Terrain است که به رانندگان امکان می‌دهد به‌راحتی بین حالت‌های مختلف رانندگی، از جمله شن، برف، اقتصادی، خودکار و اسپرت، جابه‌جا شوند.

بیشتر بخوانید:

واگونیر S که بر روی پلتفرم STLA Large ساخته شده، اولین خودروی الکتریکی جهانی جیپ خواهد بود و پاییز امسال در ایالات متحده راه‌اندازی می‌شود و سپس به سایر بازارها گسترش می‌یابد. در حالی که جزئیات قیمت هنوز فاش نشده است، انتظار می‌رود که یک پیشنهاد لوکس باشد و خریدارانی را هدف قرار دهد که به دنبال ترکیبی از لوکس بودن، عملکرد بالا و آگاهی زیست‌محیطی هستند.

کد خبر 854425

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha