دفتر دادستان کل نیوهمپشایر اعلام کرد که یک مشاور سیاسی دموکرات لوئیزیانا به دلیل ارسال تماس‌های خودکار جعلی قصد داشت مردم را از رای دادن به جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، در انتخابات اولیه دموکرات‌های نیوهمپشایر منصرف کند، متهم شده است.

گاف بایدن

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از رویترز، استیون کرامر، ۵۴ ساله، با ۱۳ اتهام جنایت سرکوب رأی‌دهندگان و ۱۳ اتهام تخلف جعل هویت یک نامزد مواجه است، پس از آنکه هزاران نفر از ساکنان نیوهمپشایر پیام تماس خودکار دریافت کردند که از آنها می‌خواست تا نوامبر رأی ندهند.

کرامر از تاریخ ۱۴ ژوئن در دادگاه عالی مریمک اولین جلسات دادگاه خود را شروع خواهد کرد.

کرامر در ماه فوریه به CBS و NBC گفته بود که برای جلب توجه به این موضوع، پس از کشف این تماس‌ها در ماه ژانویه، ۵۰۰ دلار پرداخت کرده بود تا این تماس‌ها به رأی‌دهندگان ارسال شود. او برای رقیب اصلی بایدن، یعنی دین فیلیپس، کار می‌کرد که این تماس‌ها را محکوم کرد.

به‌طور جداگانه، کمیسیون فدرال ارتباطات روز پنجشنبه پیشنهاد داد که به دلیل تماس‌های خودکاری که گفته می‌شود از یک ضبط صوتی دیپ‌فیک تولید شده توسط هوش مصنوعی با صدای شبیه‌سازی شده بایدن استفاده می‌کرد، کرامر را ۶ میلیون دلار جریمه کند. این کمیسیون اعلام کرد که قوانین آن انتقال اطلاعات نادرست شناسه تماس‌گیرنده را ممنوع می‌کند.

جسیکا روزنوورسل، رئیس FCC گفت: «وقتی صدای تماس‌گیرنده شبیه یک سیاستمدار آشنا، یک فرد مشهور مورد علاقه شما، یا یکی از اعضای خانواده‌ای که می‌شناسید باشد، هر یک از ما می‌توانیم با تماس‌هایی که از فناوری هوش مصنوعی استفاده می‌کنند، به راحتی فریب خورده و چیزی که واقعیت ندارد را باور کنیم.»

نگرانی‌ها در واشنگتن در حال افزایش است که محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی می‌تواند رأی‌دهندگان را در انتخابات ریاست‌جمهوری و کنگره در ماه نوامبر گمراه کند. برخی از سناتورها می‌خواهند قبل از ماه نوامبر قانونی را تصویب کنند که به تهدیدات هوش مصنوعی برای یکپارچگی انتخابات رسیدگی کند.

بیشتر بخوانید:

جان فرملا، دادستان کل جمهوری‌خواه نیوهمپشایر، گفت: «نیوهمپشایر همچنان متعهد به اطمینان از برگزاری انتخابات عاری از دخالت غیرقانونی است و تحقیقات ما در این زمینه همچنان ادامه دارد.»

فرملا امیدوار است که اقدامات ایالتی و فدرال "پیام بازدارنده قوی‌ای به هر کسی که ممکن است به فکر دخالت در انتخابات باشد، چه از طریق استفاده از هوش مصنوعی و چه به روش‌های دیگر، ارسال کند."

کد خبر 854412

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha