ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد: بخش قابل توجهی از اطلاعات در زمینه‌های مختلف تخصصی، فنی و عمومی که میتوانست در وقوع سانحه دخیل باشد جمع‌آوری شده است.

ستاد کل نیروهای مسلح

برخی از اقدامات برای اظهار نظر قطعی نیاز به زمان بیشتری دارد که در دست بررسی بوده و برخی از موارد را می توان با قاطعیت اعلام نمود که مورد اشاره قرار می گیرند:

۱-بالگرد در مسیر پیش بینی شده از قبل ادامه مسیر داده و از مسیر تعیین شده پروازی خارج نگردیده است. حدود یک و نیم دقیقه قبل از سانحه بالگرد.

۲- خلبان بالگرد سانحه دیده با دو بالگرد دیگر گروه پروازی ارتباط برقرار نموده است.

۳- آثار اصابت گلوله و یا موارد مشابه آن در اجزای باقی مانده بالگرد سانحه دیده مشاهده نگردیده است.

۴- بالگرد سانحه دیده پس از برخورد با ارتفاع، دچار آتش سوزی شده است.

۵- به دلیل پیچیدگی منطقه، مهگرفتگی و درجه حرارت پایین، عملیات تجسس به شب کشیده شده و در طول شب نیز استمرار می یابد و در بامداد صبح روز دوشنبه (ساعت ۵ صبح) با کمک پرنده های بدون سرنشین ( ایرانی) نقطه دقیق محل سانحه مشخص و نیروهای زمینی عملیات تجسس در آن نقطه حضور پیدا می کنند.

۶-در مکالمات برج مراقبت با گروه پروازی نیز مورد مشکوکی مشاهده نگردیده است.

بخش قابل توجهی از اسناد و مدارک مرتبط با سانحه بالگرد یاد شده جمع آوری شده است و برای بررسی برخی از قطعات و اسناد، نیاز به زمان بیشتری می باشد.

کد خبر 854403

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • US ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۴
    7 1
    سه هلیکوپتر بودن یکی سقوط میکنه آن دو هلیکوپتر محل حادثه را ترک و موقعیت حادثه اعلام نمیشه و با تاخیر لاشه هلیکوپتر پیدا میشه علت را بیان کنید قطعا آب و هوا بهانه است
  • IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۴
    0 0
    در سوالی که خبرنگار الجزیره از یک کارشناس امنیت پرواز در مورد علت احتمالی حادثه شد پاسخی که داد یکی اگر شکسته شدن شیفت یا نقص در ملخ دم بالگرد ایجاد شده باشد و طبق قانون نیوتن بالگرد آنقدر خواهد چرخید که به سرعت ملخ اصلی برسد که البته به اونجا نمیرسه و سقوط میکند یا اینکه موتور های بالگرد به مشکل برخورده و به علت مه شدید و نداشتن فن آوری های لازم خلبان نتوانسته جایی را ببیند و بقیه ماجرا ... که شهادت غیرمنتظره هیئتی از بهترین های ایران .
  • IR ۰۵:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۴
    7 23
    پرنده بدون سرنشین ایرانی،ماهم باور کردیم ترکیه چکاره بود
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۴
    0 0
    میگید دچار آتش سوزی شده. خب، پس چطوری آیت الله آل هاشم تا دو سه ساعت زنده بوده و گوشی خلبان هم دست این شهید؟!!
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۴
    0 0
    بالگرد می تونست در آسمان مملو از ابر و آماده بارش، حرکت نکنه. اما این که برای بالگرد شهید رئیسی، این حادثه اتفاق افتاده، جای تعجب بسیار داره......
  • مهرداد IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۴
    0 0
    بالگرد سانحه دیده پس از برخورد با ارتفاع ؟
  • US ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۴
    0 0
    وظیفه آن دو هلیکوپتر که با رئیس جمهور بود چیست و چرا آن دو هلیکوپتر محل حادثه را ترک کردند؟
  • IR ۰۱:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
    0 0
    واقعا حیف شد شهید رئیسی بهترین بود و داغدار شدیم ، خواستم بگم اگه آب و هوا باشه باید واسه سه تا بالگرد باشه چرا فقط واسه رئيس جمهور سقوط کرده ، من حدس میزنم چون اسرائیل تو آذربایجان پایگاه داره مثلا با دستگاه فناوری مخابراتی یا سایبری سیستم بالگرد بهم ریخته و سقوط کرده یا از قبل یه چیزی بهش وصل کردن که وقتی باز میگرده سیستم بالگرد مختل شده ، میگم شاید کار اسرائیل که خواسته اینجوری تلافی کنه یا اون رئیس جمهور آذربایجان هم مشکوک