ویچسلاو ولودین در کانال تلگرام نوشت میلیون ها نفر از مردم عزادار برای وداع با سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور فقید ایران به خیابان ها آمدند و در این شرایط اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا بی شرمانه و غیرانسانی به نظر می رسد.

مراسم تشییع پیکر رئیس جمهور و همراهان شهیدش در تهران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسپوتنیک، ولودین روز چهارشنبه در مراسم تشییع پیکر رئیسی شرکت کرد. ولادین از طرف ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، نماینده فدراسیون روسیه در مراسم عزاداری در تهران بود.

ولودین نوشت: "میلیون‌ها عزادار برای خداحافظی با رئیس‌جمهور خود به خیابان‌های تهران و دیگر شهرهای ایران آمدند. در این شرایط ، اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر اینکه تمام دنیا و خود ایرانی‌ها فقط در نتیجه مرگ فاجعه‌بار رئیسی منتفع شدند، بی شرمانه و غیرانسانی به نظر می رسید."

به گفته وی، تنها نماینده رژیمی که در احساس کامل منحصربفرد بودن خود زندگی می کند، می تواند چنین چیزی بگوید.
ولودین تاکید کرد: "چنین نگرش بی‌رحمانه باعث عصبانیت بیشتر شهروندان کشورهای دیگر می‌شود، زیرا به‌دلیل سیاست‌های واشنگتن، به زودی گفتن کلمه "آمریکایی" در سراسر جهان به منزله دشنام گویی خواهد شد".

سخنگوی کرملین: اظهارات بلینکن در مورد درگذشت رئیسی وقیحانه بود

همچنین دمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین در خصوص سخنان آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در مورد درگذشت ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران گفت، باور این موضوع سخت است که یک مقام ارشد آمریکا بتواند چنین اظهارات ناشیانه و وقیحانه ای را بیان کند.

پسکوف گفت: "می دانید، صادقانه بگویم، من هنوز این سخنان را بصورت اصلی ندیده ام. به سختی می توان باور کرد که یک دیپلمات، به ویژه یک چنین نماینده عالی رتبه کشوری مانند ایالات متحده آمریکا، بتواند چنین اظهارنظری از نظر دیپلماتیک داشته باشد و در اصل چنینن اظهاراتی منتسب به هر فردی، وقیحانه محسوب می شود."

کد خبر 854381

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 7
  • مهدی IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۳
    36 4
    این حضور جمعیت تمام حرفهای اونها رو باطل میکنه و درون اونها رو بیشتر برای ملت اشکار میکنه.سعدیا مرد نکو نام نمیرد هرگز
  • IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۳
    0 0
    باید زبان وزیر خارجه یهودی آمریکا شیطان بزرگ را به خاطر این سخن توهین آمیزش از حلقوم نجسش بیرون آورد وبرید وزبانش را پاره پاره کرد.این حرومزاده بجای آنکه وزیر خارجه آمریکا باشد وزیر خارجه اسرائیل است، ملت ایران متهم ترور آیت ا.. رئیسی را در هرحالت فقط اسرائیل می داند و ...
  • Sy IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۳
    0 0
    مرگ بر آمریکا واسرائیل
  • IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۴
    4 0
    خداوند پرونده ای را که دیگران برای آدم می‌نویسد را نمی خواند خداوند پرونده ای که فرشته ها نوشته اند را می خواند آقای رئیسی و دولتش از سخت کوش ترین دولت های ایران بوده اند درود بر شهیدان خدمت