حضور سران و مقام‌های ارشد ۶۸ کشور در تهران به‌منظور ادای احترام به رئیس‌جمهور شهید ایران و همراهان شهیدش بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی داشته و بیش‌از هر چیز نشان‌دهنده گام‌های موفقی است که طی حدود سه سال گذشته در عرصه دیپلماسی برداشته شده‌است.

مهمانپرست

همشهری آنلاین – گروه سیاسی: عصر روز چهارشنبه و پس از وداع باشکوه مردم تهران با شهدای خدمت، سالن اجلاس سران تهران میزبان مقام‌های ارشد کشورها از نقاط مختلف جهان بود؛ هیات‌هایی که آمده بودند تا علاوه‌بر ابراز همدردی با ملت ایران، عزم خود را به‌منظور توسعه روزافزون مناسبات دوجانبه با ایران اعلام کنند.

سخنگوی پیشین وزارت امورخارجه در گفت‌وگو با همشهری آنلاین با اشاره به حضور حدود ۷۰ هیات دیپلماتیک در تهران به‌منظور ادای احترام به رئیس‌جمهور شهید ایران و همراهان شهیدش، گفت: حضور این تعداد هیات دیپلماتیک در سطح سران و مقام‌های ارشد در تهران اتفاق مهمی است که نشان‌دهنده جایگاه ویژه منطقه‌ای و بین‌المللی جمهوری‌اسلامی ایران است.

رامین مهمان‌پرست افزود: با توجه به اتفاق‌های غم‌انگیز روزهای اخیر و اینکه فرصت چندانی برای برگزاری یک برنامه ویژه بین‌المللی نداشتیم، حضور حدود ۷۰ کشور جهان در تهران به‌منظور ادای احترام به رئیس‌جمهور شهید ایران و همراهان شهیدش، مساله مهمی است که انعکاس بین‌المللی گسترده‌ای هم داشته‌است.

وی با اشاره به اعلام عزای عمومی ازسوی تعدادی از کشورهای جهان به‌دنبال شهادت رئیس‌جمهور ایران و همراهانش عنوان کرد: این موضوع ازنظر سیاسی و بین‌المللی دارای اهمیت راهبردی ویژه‌ای بوده و نشان‌دهنده روابط عمیق دوجانبه ایران با این کشورهاست.

نمودی از اقتدار ایران

رئیس شورای سیاستگذاری خانه دیپلماسی کشور با تاکید بر اینکه عملکرد دولت طی حدود سه سال اخیر توانسته در تقویت مناسبات منطقه‌ای و بین‌المللی جمهوری‌اسلامی اثرات راهبردی ویژه‌ای داشته باشد، اظهارکرد: حضور اخیر تعداد زیاد سران و مقام‌های ارشد کشورهای مختلف جهان در تهران نشان داد در گسترش همکاری‌ها و پیوندهای دیپلماتیک در مناطق مختلف جهان موفق عمل کرده‌ایم.

مهمان‌پرست افزود: برخوردهای صمیمانه رئیس‌جمهور و وزیر امورخارجه شهید ایران طی حدود سه سال گذشته، زمینه‌ساز ایجاد نوعی گرمی در روابط و مناسبات بین‌المللی ایران شده‌است.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی معتقدم عملکرد کشورهای مختلف جهان در قبال حادثه‌ای که به شهادت رئیس‌جمهور ایران و همراهانش منجر شد، در نوع خود مهم و قابل توجه است و می‌تواند به‌عنوان نمودی از اقتدار و محبوبیت منطقه‌ای و بین‌المللی جمهوری‌اسلامی ایران مورد ارزیابی قرار گیرد.

مهمان‌پرست با اشاره به تحولات روزهای اخیر در کشور ادامه داد: تحولاتی که پس‌از این حادثه غم‌انگیز شاهدش بودیم نشان داد با وجود این ضایعه غمبار، همه متحد و منسجم برای ادامه راه شهدای خدمت گام برمی‌دارند.

اهمیت سفر وزیر خارجه مصر به تهران

سخنگوی پیشین وزارت امورخارجه با اشاره به سفر وزیر امورخارجه مصر به تهران عنوان کرد: حضور سامح شکری در تهران، به‌عنوان نخستین سفر وزیر امورخارجه مصر به ایران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید مورد توجه قرار گیرد.

مهمان‌پرست افزود: با وجود اینکه هیات مصری در سطح وزیر به تهران سفر کرد، اما این حضور از اهمیتی راهبردی در مناسبات دو کشور برخوردار بوده و نشان‌دهنده عزم دو طرف برای توسعه همکاری‌های دوجانبه است.

وی تصریح کرد: این سفر نشان داد بحث‌ها و مذاکرات ایران و مصر طی ماه‌های اخیر، آن‌هم در سطوح مختلف، روند روبه‌جلویی داشته و دوطرف از آمادگی لازم به‌منظور بهبود سطح مناسبات برخوردارند.

مهمان‌پرست با تاکید بر اینکه درچنین شرایطی به‌نظر می‌رسد زمینه برای تقویت روابط تهران و قاهره فراهم است، اضافه کرد: حضور وزیر امورخارجه مصر در ایران می‌تواند در آینده نزدیک به ارتقای سطح روابط دو کشور، آن‌هم در آینده نزدیک کمک کند.

کد خبر 854269

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • انا عمار IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۲
    2 0
    به نقل از امام خميني هر چه بیشتر ما را بکشید قدرتمند تر میشویم ، ایران با داشتن رهبر معظم جهان امام خامنه‌ای آنقدر فدائی دارد که در انتظار شهادت برای حفظ سلامتی رهبر هستند لذا فکر نکنید با ترور رئیسجمهور و وزرا و سرداران کشور ما به زانو در می آئیم خداوند متعال رهبرمان امام خامنه‌ای را حفظ و ایشان با اقتدار کشور را رهبری و امور کشور را تنظیم و اداره می‌کند. زنده باد امام خامنه‌ای