وضعیت شهر مشهد پایدار شده است، در حالی که همچنان عملیات امدادرسانی، بازگشایی مسیرها و... در خراسان رضوی ادامه دارد.

سيل

به گزارش همشهری ‌آنلاین، به گفته سرپرست مدیریت بحران خراسان رضوی، در حال حاضر (ساعت 13:30 دقیقه یکشنبه 30 اردیبهشت) وضعیت شهر مشهد پایدار است.

علی عباسی به همشهری می گوید: «بارندگی روز شنبه 25 میلی متر در عرض یک ساعت اتفاق افتاد که تقریبا مشابه بارندگی چهارشنبه هفته گذشته مشهد بود.»

او ادامه می دهد: «با توجه به اینکه اقدامات احتیاطی انجام شده بود، خوشبختانه موفقیت آمیز بود. نقاطی که هفته گذشته آسیب دیده و مشکل داشت، توسط نیروهای شهرداری مشهد بازگشایی شده بود و در بارندگی روز یکشنبه اجازه ندادیم که بار دیگر در این نقاط با مشکل مواجه شود.»

سرپرست مدیریت بحران خراسان رضوی تاکید می کند: «در دو نقطه میدان انقلاب و بلوار سپاه شرایط ناپایدار بود که شامگاه شنبه(29 اردیبهشت) عملیات تخلیه آب به طور کلی انجام شد. در حال حاضر تردد در این دو نقطه پایدار است.»

او یاد آور می شود: «صبح یکشنبه در سطح شهر مشهد حدود 300 واحد ساختمانی که ساکنان آن نیاز به بسته های معیشتی و خسارت لوازم منزل دارند، اقداماتی صورت گرفت.»

عباسی درباره وضعیت سایر شهرستان های خراسان رضوی می گوید:‌ »در سایر شهرهای خراسان رضوی وضعیت آب و برق پایدار است. البته وضعیت آب در 10 روستا دچار مشکل شده است که در حال حاضر با تانکر انتقال آب به این روستاها صورت می گیرد. امیدوار هستیم که به زودی اهالی 10 روستا به آب پایدار دسترسی پیدا کنند.»

او ادامه می دهد: «تقریبا 17 راه روستایی و یک محور بین شهرستانی مسدود است که عملیات بازگشایی مسیرها در حالِ انجام است.»

سرپرست مدیریت بحران خراسان رضوی تاکید می کند: «فقط یک روستا دچار قطعی برق شده که آن هم به دلیل عدم دسترسی به روستا هنوز به برق پایدار نرسیده اند.»

او اضافه می کند: «میزان خسارات وارد شده به استان خراسان رضوی در حال جمع بندی است و به محض اینکه تکمیل شد، به تامین اعتبارات به تهران ارسال خواهد شد.»

کد خبر 853220
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • حسن جندی مقدم IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
    0 0
    ما کلاته شاهین فر میشینیم فاصله تا کشف رود حدودا ۱کیلومتره..موقع سیل اونجا بودیم فوق‌العاده وحشتناک بود لطفا مواظب باشین
  • جهانگیر IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
    0 0
    ساختن خانه در خانه رود یعنی رود خانه نتیجه اش میشود همین مقصران مجوز و اجرا و متقاضی باید جریمه شوند .