گروه شهری: رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: شفافیت مالی در شهرداری تهران یک حرکت بزرگ تاریخی بی‌نظیر است

که خوشبختانه در  این سازمان صورت پذیرفته و باید توجه داشت که هر چقدر شفافیت مالی مان بیشتر و بهتر باشد و راحت‌تر در معرض دید مردم قرار بگیریم این موضوع نمایانگر درست‌تر و سالم‌تر بودن کارمان است.

مهدی چمران در گردهمایی فصلی مدیران ارشد شهرداری تهران در مرکز همایش‌های برج میلاد با بیان این مطلب عنوان کرد: این کار در شهرداری در حال انجام است که به مرور تکمیل و اصلاح خواهد شد و در مسیر مصوبات شورا و برنامه و بودجه دقیق تری جلو خواهد رفت و این ارزشی است که  الحمدلله  در شهرداری به آن رسیده‌ایم.

رئیس شورای شهر تهران به مصوبه سال گذشته شورای شهر درخصوص حذف، ادغام یا برون سپاری برخی سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری تهران اشاره و تاکید کرد: شهردار تهران برای اجرای این مصوبه، با جدیت پیگیری کرد و مطمئن باشد که اعضای شورای شهر نیز در کنار ایشان و تمام مدیران شهرداری ایستاده است تا با تمام قدرت و صمیمیت و کمک، این مصوبه اجرایی شده تا شهرداری سبک، چابک، کوچک اما توانمند، قوی و درست کار خودش را انجام دهد.

چمران با بیان اینکه با سپردن کار به بخش خصوصی، همین کارهای شهرداری با تعداد کمتری از مدیران نیز قابل اجراست، تصریح کرد: این از برکات فرمان امام خمینی(ره) درخصوص تشکیل شوراها در 9 اردیبهشت ماه سال 1360 و انجام دادن فعالیت شهرها و روستاها توسط خود مردم بود، این فرمان زیبایی بود که دیر اجرا شد و هم‌اکنون 10 سال از اجرای آن می‌گذرد.

وی در ادامه به تصویب طرح یک فوریتی در هفته گذشته در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: طبق این طرح سیستمی که شهرداران را عده‌ای از منتخبان مردم در شورای شهر انتخاب می‌کنند حذف شده و وزارت کشور و استانداران، شهرداران را انتخاب خواهند کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه این اتفاق موجب گلایه‌مندی تمامی شوراها، شهرداری‌ها و مدیریت‌های محلی شده است افزود: افتخار ما این است که در مسیر مردم‌سالاری دینی که فراتر از دمکراسی لیبرال غربی است گام برمی‌داریم و هر روز قدمی بلند‌تر برداشته و جایگاه خودمان را در جهان تثبیت می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه هرچه از فرمان امام دورتر می‌شویم از اختیارات شوراها بیشتر کاسته می‌شود، تاکید کرد: آیا نباید این را یک عقبگرد به حساب آورد؟ آیا این پسرفت به جای پیشرفت نیست؟ ما تجربه کرده‌ایم، پیش رفته‌ایم، فشار تحمل کرده‌ایم، مشکلات فراوانی را در شوراها و شهرداری‌ها تحمل کرده‌ایم، تا بالاخره در این 10 سال به جایی رسیدیم که شوراها حرکتشان را با شهرداری‌ها انجام می‌دهند اما دولت که باید براساس فرمان رهبری و طبق اصل 44 قانون اساسی کوچک شود و خودش نیز برای این مسئله تلاش دارد دوباره به همان ابتدای کار باز می‌گردد و آیا پس از همه این تلاش‌ها باید بگوییم شهرداران را وزارت کشور و استانداری‌ها انتخاب کنند؟!

چمران افزود: امیدواریم خود نمایندگان مجلس این موضوع را پس بگیرند و اگر پس گرفته نشود و چنین چیزی تصویب شود یعنی فرمان امام خمینی‌(ره) و قانون اساسی را نادیده انگاشته‌‌ایم، یعنی نخستین وظیفه شوراها در ماده 71 که انتخاب شهردار است نادیده گرفته می‌شود که امیدواریم چنین نشود.

کد خبر 85282

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز