جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۳
۰ نفر

رئیس مرکز بازرسی، مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی سازمان امور مالیاتی گفت: نداشتن کارتخوان گرچه تخلف تعزیراتی نیست، تخلف از قانون محسوب می‌شود.

ویزیت بیمار - پزشکی - بیمارستان

به گزارش همشهری آنلاین، ‌ مستوفی رئیس مرکز بازرسی، مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص این که سخنگوی سازمان تعزیرات اخیراً اعلام کرده که گرفتن پول نقد توسط پزشکان تخلف تعزیراتی نیست، افزود: اگر به این نتیجه رسیده شود که این وجوه وقتی به صورت نقد دریافت می‌شود مازاد بر حق الزحمه است قطعا پیگیری تعزیراتی خواهد داشت، اما در نظام مالیاتی باتوجه به پیاده سازی سامانه مودیان و قانون پایانه‌های فروشگاهی از ابتدای سال ۱۴۰۲ پزشکان مکلف به استفاده از دستگاه کارتخوان شده اند و تخلف از این حکم قانونی ممکن است تخلف تعزیراتی نباشد، اما تخلف از قانون محسوب می‌شود.

وی گفت: سازمان امور مالیاتی مکلف است به مراجع مربوطه اعلام کند و سازمان نظام پزشکی موظف است بعد از پیگیری‌هایی که می‌کند تخلف آن پزشکان حل نشد به مراجع قضایی اعلام کند.

مستوفی خاطر نشان کرد: از مجموع ۴۲ هزار گزارشی که در سامانه سوت زنی سازمان امور مالیاتی از طریق مردم دریافت کردیم ۷۵ درصد گزارش‌ها درباره تخلفات پزشکان بوده است.

رئیس مرکز بازرسی، مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی سازمان امور مالیاتی افزود: مراتب به سازمان نظام پزشکی اعلام شد و در چهار گزارش فصلی طبق تکلیفی که سازمان امور مالیاتی داشت مراتب به مراجع نظارتی در مجلس شورای اسلامی ابلاغ شد و سازمان امور مالیاتی تکلیف خود را در ارائه گزارش و پیگیری در اجرای ماده ۲۷۴ قانون مالیات‌های مستقیم به انجام رسانده است.

وی گفت: پزشکانی که از دستگاه کارتخوان استفاده نمی‌کنند با شناسایی حساب‌های شخصی یا حساب‌های بستگانشان که از آن طریق پول دریافت می‌کنند، درآمدهایشان را احصا می‌کنیم و نسبت به درآمدهای احصا شده مطالبه مالیات را خواهیم داشت.

مستوفی افزود : سازمان امور مالیاتی صرفا مکلف است اگر جرم این پزشکان از طرف مراجع قضایی اثبات شد بر مبنای جرم اثبات شده پیگیری قضایی انجام می‌شود که چهار پزشک در سال گذشته مشمول شناسایی جرم در قوه قضائیه شدند و ترتیبات قانونی لازم هم علیه آنها اجرا شده است.

رئیس مرکز بازرسی، مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی سازمان امور مالیاتی تاکید کرد: تعداد پزشکان زیاد است مراجعات مردم به پزشکان نیز زیاد است و سازمان امورمالیاتی قطعاً با متخلفان برخورد می‌کند.

کد خبر 852544
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اسپاله IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
    0 0
    سلام،برای سایر صنوف مثل طلافروشان،پیسخوان های دولتی، دفاتر بیمه ها،دفاتر زیارتی و سیاحتی ودیگر صنوف که برای دریافت وجه ازمستری می خواهند که کارت به کارت کند اطلاعات حسابهای خانوادگی آنها را کنترل و مالیات بگیرند،ترفند جدید طلافروشان مشتری که طلای خود را به طلافروش می فروشدوجه آن را نمی پردازند بلکه آن مقدارطلا را به دیگری می فروشد شماره کارت فروشنده به خریدار می دهد ووجه طلای فروخته شده توسط خریدار واریز می شود