همشهری آنلاین - سپیده بهکام: کل سهامی که در معاملات روز بیستم تهران در بورس تهران دادوستد شد 905 سهم بود که 953 میلیارد ریال ارزش داشت.

جابجایی سهام یاد شده در این روز شاخص کل قیمت سهام را 18.6 واحد پایین کشید و به 9 هزار و 439 واحد رساند.

همچنین در این روز شاخص بازار اول (شاخص عملکرد تالار اصلی) با 21.6 واحد افت به 7 هزار و 742 واحد بازگشت و در مقابل شاخص بازار دوم (شاخص عملکرد تالار فرعی) با 22.3 واحد افزایش تا 13 هزار و 833 واحد افزایش یافت.

گزارش‌های رسیده از تالارهای مبادله سهام حاکی از آن است که امروز بیشترین حجم تقاضا در بورس تهران مربوط به فرآوری مواد معدنی بوده و حجم تقاضا برای سهام این شرکت بیش از یک میلیون سهم به ارزش 2.9 میلیارد ریال برآورد شده است.

در سوی مقابل حجم عرضه سرمایه‌گذاری پتروشیمی و پس از آن سایپیا امروز از سایر شرکت‌های بورسی بیشتر اعلام شد.

طی مبادلات امروز بورس اوراق بهادار تهران 715  نفر از مالکیت 6.6 میلیون سهم سرمایه‌گذاری پتروشیمی به ارزش 4.8 میلیارد ریال منصرف شدند و سهام یاد شده را به فروش گذاشتند.

همچنین سایپا امروز پس از سرمایه‌گذاری پتروشیمی بیشترین حجم عرضه را از آن خود کرد؛ این حجم معادل 2.6 میلیون سهم به ارزش 4.5 میلیارد ریال اعلام شد.

در پایان دادوستدهای این روز نیز نماد معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی خارک، سالمین و خدمات انفورماتیک جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه و شیمیایی پارس پامچال جهت برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده مبنی بر تصمیم‌گیری در خصوص افزایش سرمایه متوقف شد.

کد خبر 85253

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز