جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۶
۲ نفر

وقتی صحبت از شیائومی می‌شود، ممکن است دیگر فقط در مورد گوشی‌های هوشمند صحبت نشود، چراکه حالا یک شاسی‌بلند جدید برای رقابت مستقیم با تسلا مدل Y طراحی کرده و با قدرت تمام در بازار خودروهای الکتریکی به رقابت برخاسته است.

خودروی شیائومی

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از آرنا ای‌وی، زمزمه‌های درون شرکت نشان می‌دهد که شیائومی شاسی‌بلند آینده خود را در برابر مدل محبوب تسلا محک زده است. این فقط یک فانتزی گذرا نیست. این SUV از زمانی که لی جون، مدیرعامل شیائومی، جاه‌طلبی‌های خود را برای خودروهای الکتریکی در سال۲۰۲۱ اعلام کرد، در حال توسعه است. در ابتدا برنامه تمرکز بر تولید سدان SU۷ بود تا تولیدش در سال‌جاری به ۱۰۰ هزار دستگاه برسد.

با توجه به اینکه SU۷ هم‌اکنون روی خط تولید قرار دارد، شیائومی دنده خود را تغییر داده است و هدف آن عرضه SUV جدید در اواخر سال۲۰۲۵ یا اوایل سال۲۰۲۶ است. این جدول زمانی با تکمیل فاز دوم کارخانه مونتاژ جدید شیائومی در پکن مطابقت دارد.
درحال حاضر، جزئیات مربوط به SUV آینده کمیاب است، اما کارشناسان و منابع داخلی شرکت به‌خودرویی اشاره می‌کنند که برای تسخیر بازار اصلی طراحی شده است. شایعه شده این خودرو روی پلتفرم نخستین خودروی برقی شیائومی یعنی سدان SU۷ ساخته خواهد شد و هرگونه مشکلی را که مدل نسل اول دارد، برطرف می‌کند.


در این بین، قیمت، عامل مهمی در بازار بسیار رقابتی خودروهای برقی محسوب می‌شود و شیائومی به مقرون به صرفه‌بودن توجه خاصی دارد. درحالی‌که قیمت سدان SU۷ از ۲۸هزار یورو شروع می‌شود، شایعه شده است که شاسی‌بلند آینده دارای برچسب قیمتی مقرون به صرفه‌تری خواهد بود و احتمالا حدود ۱۹۲۰۰ یورو را هدف قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

اگر چنین چیزی درست باشد، این می‌تواند برای طیف وسیع‌تری از مصرف‌کنندگان جذاب باشد و چشم‌انداز خودروهای برقی چین را دچار تغییرات اصلی کند.
شیائومی با ظرفیت تولید سالانه ۳۰۰هزار دستگاه خودرو در کارخانه خود در پکن، درحال تبدیل شدن به یک بازیگر مهم در بازار خودروهای الکتریکی بوده است که به سرعت در مسیر رشد قرار دارد.

کد خبر 852527

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha