پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۸
۰ نفر

در کشتی آزاد فقط ۳تیم به‌صورت کامل به بازی‌های المپیک پاریس می‌روند و تیم آمریکا روی کاغذ در تمام اوزان شانس مدال دارد.

کشتی

همشهری آنلاین: مسابقات گزینشی المپیک در کشتی آزاد درحالی به پایان رسید که فقط ۳تیم آمریکا، روسیه و جمهوری آذربایجان موفق به کسب سهمیه کامل شدند.تیم ایران هم با ۵سهمیه کارش را در مسیر پاریس به پایان برد و ۵کشتی‌گیر روی تشک المپیک۲۰۲۴ دارد.

لی بلای جان سبک‌وزن‌ها

از بین ۳تیمی که سهمیه کامل المپیک را کسب کردند، به‌نظر می‌رسد آمریکا بهترین وضعیت را دارد و می‌شود در تمام اوزان آنها را مدعی کسب مدال دانست. آمریکایی‌ها در استانبول که آخرین مرحله گزینشی المپیک بود، در وزن ۵۷کیلوگرم از پدیده جدیدشان رونمایی کردند.

اسپنسر لی که مدال طلای نوجوانان جهان۲۰۱۴ و ۲طلای جوانان جهان در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ را دارد، در مسابقات کسب سهمیه استانبول همه رقبایش را به‌راحتی شکست داد و به سهمیه المپیک رسید. او در مسابقات انتخابی آمریکا هم توماس گیلمن، دارنده برنز المپیک و طلای جهان را شکست داد تا نشان دهد مدعی اصلی مدال در پاریس۲۰۲۴ است. آمریکایی‌ها در وزن ۶۵کیلوگرم زین ردرفورد را با خود به پاریس می‌برند؛ دارنده مدال طلای جهانی۲۰۲۳ در وزن ۷۰کیلوگرم که با تغییر وزن توانست علاوه بر دوبنده تیم ملی آمریکا، سهمیه المپیک را هم به‌دست بیاورد. رحمان عموزاد، ملی‌پوش ایران در این وزن است که طلای جهان در سال۲۰۲۲ را در کارنامه دارد.

خوش‌خیالی برای نبودن تیلور

کایل داک که ۲مدال طلای جهان در وزن ۷۹کیلوگرم دارد، برای المپیک توکیو به ۷۴کیلوگرم رفت و در وزن جدید هم مدال برنز گرفت. داک در مسابقات جهانی ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ هم طلای جهان را در این وزن صاحب شد. او در المپیک پاریس هم یکی از شانس‌های مدال طلا محسوب می‌شود. در این وزن کشتی آزاد ایران یونس امامی را دارد که ۲مدال برنز جهان و طلای بازی‌های آسیایی هانگژو را در اختیاردارد.

جنجالی‌ترین چهره تیم ملی آمریکا که خبر انتخابش در ایران هم خیلی سروصدا کرد، آرون بروکس در وزن ۸۶کیلوگرم بود. او در مسابقات انتخابی تیم آمریکا دیوید تیلور را شکست داد و به‌عنوان ملی‌پوش این وزن انتخاب شد. تیلور ۵مرتبه حسن یزدانی را شکست داده و غیبت او در المپیک خبر خوبی برای یزدانی است. اما خبر بد برای یزدانی هم این است که بروکس یک پدیده برای کشتی آمریکاست و در ۲کشتی که با تیلور گرفت، نشان داد چه کشتی‌گیر توانمندی است. بروکس طلای نوجوانان جهان در سال۲۰۱۷ و طلای زیر ۲۳سال قهرمانی جهان در سال۲۰۲۳ را دارد.

خیز اسنایدر برای مدال سوم

کایل اسنایدر در وزن ۹۷کیلوگرم طلا و نقره المپیک را دارد و ملی‌پوش تیم ملی آمریکا در المپیک پاریس است. او در تورنمنت یاشاردوغو کامران قاسمپور را شکست داد و در مقابل امیرعلی آذرپیرا شکست خورد. اسنایدر نقش مهمی در انتخاب نفر ۹۷کیلوگرم ایران داشت و با توجه به نتایج ایرانی‌ها در کشتی با او، آذرپیرا ملی‌پوش ایران شد.

میسون پاریس در دسته فوق‌سنگین ۱۲۵کیلوگرم ملی‌پوش آمریکاست. او طلای جوانان و برنز بزرگسالان جهان و طلای پان‌آمریکن را دارد. در این وزن پرامیدترین کشتی‌گیر ایران یعنی امیرحسین زارع حضور دارد که در جهانی۲۰۲۳ تنها طلای تیم کشتی آزاد ایران را کسب کرد.

کد خبر 852399

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha