مهدی محمدی: نماینده مردم سقز در مجلس، با تاکید بر ضرورت پرداختن به اوقات فراغت اقشار مختلف جامعه، از برخی واگذاری‌ها به بخش خصوصی، به علت آنکه مانعی برای استفاده افراد و جوانان از امکانات شده است، انتقاد کرد

فخرالدین حیدری با بیان این که با فرا رسیدن فصل تابستان، دغدغه اوقات فراغت و چگونگی پر کردن آن به دغدغه ای مهم تبدیل می‌شود، گفت: سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی کامل و جامع برای اوقات فراغت جوانان، قطعا سبب افزایش شاخص‌های رشد اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، آموزشی و مهارتی کشور می‌شود.

نماینده سقز و بانه با اشاره به فرارسیدن فصل تابستان و تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها، اظهار کرد: با آماده‌سازی بهتر زیرساخت‌ها در کشور می‌توان اوقات فراغت جوانان و نوجوانان را به‌گونه‌‌ای غنی‌سازی کرد که علاوه بر هماهنگ بودن با فرهنگ ایران اسلامی، با نشاط و سالم باشد.

وی ایجاد امکانات ورزشی را از جمله راه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت دانست و افزود: متاسفانه در برخی نقاط واگذاری ورزش به بخش خصوصی مانعی برای استفاده جوانان شده است.

حیدری در این باره به شرایط حوزه انتخابیه خود نیز اشاره کرد و توضیح داد: در برخی مناطق و استان‌ها که مردم بضاعت مالی کافی ندارند، تامین شهریه برای استفاده از امکانات تفریحی و ورزشی سخت است، لذا این اقشار نیاز به اماکن ورزشی رایگان دارند. ضمن این‌که خانواده‌ای که مشکل مالی ندارد نیازی به استفاده از اماکن ورزشی ندارد، چرا که با قدرت خرید خود، منزلش را به تجهیزات ورزشی مجهز می‌کند.

عضو فراکسیون جوانان مجلس معضل مذکور را این‌گونه چاره‌اندیشی کرد: مجلس می‌تواند در برنامه پنجم این معضل را مورد توجه قرار دهد، به این صورت که به سازمان تربیت‌بدنی اجازه واگذاری اماکن ورزشی در مناطق توسعه‌نیافته و محروم را به بخش خصوصی ندهد تا امکانات ورزشی به‌صورت رایگان در اختیار جوانان و نوجوانان قرار گیرد.

حیدری با بیان این‌که مجلس باید در واگذاری اماکن فرهنگی، ورزشی و آموزشی به بخش خصوصی، دخیل باشد، گفت: دولت هم در بحث واگذاری‌ها باید محتاطانه عمل کند، چرا که طبق برنامه چهارم دولت اجازه دارد برای کاهش مسئولیت‌ها مواردی را به بخش خصوصی واگذار کند، اما هم اکنون شاهدیم دولت تمام بخش‌ها را واگذار می‌کند، اگرچه تکلیفی برای دولت معین نشده بود که چه مقدار را واگذار کند. البته گفتنی است که در برخی بخش‌ها ورود بخش خصوصی باعث تقویت است، اما در مناطق کمتر توسعه یافته نتیجه خوبی نخواهد داشت.

نماینده مردم سقز در خانه ملت با اشاره به تبعات عدم سیاست‌گذاری و برنامه‌‌ریزی برای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان، افزود: دولت دهم و مجلس باید زیرساخت‌های فرهنگی، ورزشی و اجتماعی را فراهم کنند تا جوانان و نوجوانان از اوقات فراغت‌شان به نحو احسن و سالم بهره ببرند، چرا که ایران از جمله کشورهای جوان است و جوانان سرمایه‌های ملی کشورند.

حیدری در خاتمه با بیان این‌که جوانان شور، نشاط و انگیزه بسیار بالایی دارند، تصریح کرد: جوانان و نوجوانان آینده سازان کشور هستند؛ زمانی‌که آینده‌سازان کشوری اوقات فراغت سالمی را سپری کنند شاهد آینده و جامعه‌ای سالم خواهیم بود. این مسئله مخصوصا در شهرهای محروم و کوچک اهمیت دوچندانی دارد.

همشهری استانها

کد خبر 84833

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز