جمعه ۱۲ تیر ۱۳۸۸ - ۱۸:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر کل سازمان جهانی بهداشت در اجلاسی در مکزیک در مورد مقابله با ویروس آنفلوآنزای خوکی گفت گسترش این ویروس در سطح جهان غیرقابل توقف شده است

 به گزارش بی‌بی‌سی رئیس سازمان بهداشت جهانی مارگرت چان افزود که برگزاری این اجلاس در شهر کانکون در مکزیک نشان‌دهنده بازیابی اعتماد در این کشور است که به شدت از شیوع بیماری آسیب دید.

سازمان جهانی بهداشت می‌گوید اغلب موارد H1N1 خفیف هستند، و بسیاری از مبتلایان بدون کمک پزشکی بهبود پیدا می‌کند.

 در همین حال مقامات بهداشتی انگلیس پیش‌بینی می‌کنند که تا پایان تابستان هر روز بیش از 10000 نفر در این کشور به آنفلوآنزای خوکی مبتلا شوند.

 در حالیکه فصل آنفلوآنزا در آمریکای جنوبی به اوج خود می‌رسد، برخی از کشورها در این منطقه  وضعیت فوری بهداشت عمومی اعلام کرده‌اند.

 السالوادور نیز اولین مورد مرگ ناشی از آنفلوآنزای خوکی را یک روز پس از گزارش اولین مورد مرگ ناشی آنفلوآنزا در پاراگوئه اعلام کرد.

 دکتر چان در اظهاراتش در افتتاحیه اجلاس سازمان جهانی بهداشت در مکزیک گفت: "در حال حاضر بیش از 100 کشور موارد آنفلوآنزای خوکی را گزارش کردند،‌ هنگامی یک ویروس با قابلیت ایجاد  پاندمی تمام عیار بروز می‌کند، گسترش بیشتر بین‌المللی آن غیرقابل توقف است."

او تاکید کرد که اکثریت عمده بیماران علائم خفیفی را تجربه کرده‌اند و در عرض چند هفته بدون درمان پزشکی بهبود پیدا کرده‌اند.

او گفت استثنائات در این میان زنان باردار و افراد دچار مشکلات بهداشتی زمینه‌ای هستند که در معرض خطر عوارض  ناشی از ویروس هستند و باید در صورت بیمار شدن تحت نظر قرار گیرند.

رهبران و کارشناسان از 50 کشور جهان در شهر کانکون در مکزیک در یک اجلاس دوروزه گرد آمده بودند تا در مورد راهبردهای مقابله با ویروس H1N1 به بحث بپردازند.

از هنگام بروز اولیه ویروس آنفلوآنزای خوکی در دو ماه پیش،‌ این ویروس به بیش از 10 کشور راه یافته است و بیش از 70000 نفر را مبتلا کرده و بیش از 300 نفر را کشته است.

مقامات بهداشتی در سراسر آمریکای جنوبی به طور فزاینده‌ا‌ی با رسیدن به نقطه اوج فصل آنفلوآنزا در این کشورها نگران هستند.

 مدارس در سراسر آرژانتین دانش‌آموزان را به خانه فرستاده‌اند و به زنان باردار گفته شده است که می‌توانند دو هفته به سر کار نروند،‌ تا از ابتلای آنها به ویروس جلوگیری شود.

کد خبر 84775

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز