چهارشنبه ۱۰ تیر ۱۳۸۸ - ۱۸:۴۷
۰ نفر

پدیده گرد‌و‌غبار بازهم شهرهای استان خوزستان را در هاله‌ای از غبار قرار داده است؛ به‌طوری‌که میزان غلظت این پدیده هم‌اکنون در این استان حدود 8 برابر حد مجاز است.

به گزارش خبرنگار مهر در اهواز، گرد‌و‌غبار به قصه‌ای تکراری اما غیرقابل تحمل در استان خوزستان تبدیل شده ولی با وجود این تاکنون مسئولان کشوری برای حل آن به راه حل کاربردی دست نیافته‌اند.هم‌اکنون گرد‌و‌غبار شدیدی هوای استان خوزستان را فرا گرفته و زندگی عادی مردم را به‌شدت مختل کرده در عین حال پرواز هواپیماها در فرودگاه‌های آبادان و اهواز لغو شده است.

مدیرکل حوادث و سوانح غیرمترقبه خوزستان میزان غلظت گرد‌و‌غبار در هوای کنونی استان را یک هزار و 840 میکروگرم اعلام کرد و گفت: این میزان بیش از 7 برابر حد مجاز است.

این در حالی است که سرپرست اداره حفاظت از محیط‌زیست شهر آبادان میزان غلظت گرد‌و‌غبار در این شهر را 2هزار میکروگرم بر متر مکعب معادل 8 برابر حد مجاز اعلام کرد.اداره کل حوادث غیرمترقبه استان خوزستان همچنین از شهروندان به‌خصوص سالمندان، کودکان، بیماران قلبی و ریوی و افراد مبتلا به آسم درخواست کرد تا آنجایی که مقدور است از تردد در خیابان‌های عمومی خودداری کنند.

استاندار خوزستان چندی پیش اعلام کرد که 90 درصد از گرد‌و‌غبار خوزستان منشأ خارجی (کشورهایی همانند عربستان، عراق، سوریه و اردن) دارد و تنها 10 درصد آن ناشی از بیابان‌های موجود در استان خوزستان است که به‌علت خشکسالی 2 سال اخیر در حال افزایش هستند.

کد خبر 84708

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز