محمدحسن قدیری ابیانه گفت: وقتی جمهوری اسلامی ایران اقدام مقتدرانه خود علیه اسرائیل را عملی کرد شاهد بودیم که چگونه موج استقبال از سوی مردم مسلمان منطقه به وجود آمد و صدای تحسین این امر ایران، نه تنها در منطقه بلکه در جهان بلند شد.

محمدحسن قدیری ابیانه

به گزارش همشهری آنلاین، اقدام شجاعانه جمهوری اسلامی در برابر اسرائیل و مورد هدف قرار دادن مواضع این رژیم آپارتاید در خاک‌های اشغالی فلسطین ورق معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی را عوض کرده و چهره جدیدی از بازیگران اصلی منطقه به نمایش گذاشته است. پس از عملیات وعده صادق ما شاهد بودیم که موج جدیدی از «ایران دوستی» بین مردم منطقه و حتی مردم سایر مناطق جهان به وجود آمد و نظام سیاسی ایران به عنوان نظامی شجاع و مقتدر شناخته شد که بدون هیچ واهمه و ترسی اسرائیل را نشانه گرفته است. این چهره جدید از ایران حاکی مطالب و نکات بسیار مهمی است که برای تفصیل بهتر موضوع با محمدحسن قدیری ابیانه، سفیر سایق ایران در ایتالیا و کارشناس استراتژیست در این باره گفت‌وگویی داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

ارزشمندترین موضوع در قبال عملیات وعده صادق

قدیری ابیانه در ابتدا گفت: درباره عملیات وعده صادق مهم‌ترین موضوعی که باید در نظر گرفت این است که باارزش‌تر از اقدام نظامی ایران آن اراده جمهوری اسلامی و سران آن در جهت تنبیه رژیم غاصب صهیونیستی بود. ایران این تصمیم را زمانی گرفت و در وضعیتی جامه عمل بر آن پوشاند که 4 قدرت اتمی دنیا سعی داشتند تا موشک‌های جمهوری اسلامی ایران را رهگیری کنند. با این حال ایران برای مناظقی تهدید ایجاد کرد بیشترین لایه‌های حفاظتی را برخوردار هستند.

وی افزود: جمهوری اسلامی با هدف قرار دادن یکی از پایگاه‌های نزدیک به نیروگاه هسته‌ای اسرائیل نشان داد، مورد هدف قرار دادن این بخش هم برایش مقدور است و همین امر تهدید سنگینی برای صهیونیست‌ها محسوب می‌شود. همچنین یکی از افسران کهنه‌کار اسرائیل گفته بود اگر مباحث مورد بحث در کابینه اسرائیل پس از حمله ایران علنی می‌شد، شهرک‌نشین‌های اسرائیلی هرچه سریع‌تر این منطقه را ترک می‌کردند، کما اینکه تا الان بسیاری از آن‌ها به کشورهای مبدأ خود برگشتند.

چهره‌ای محبوب از ایران و جمهوری اسلامی

او ادامه داد: در وضعیتی که اسرائیل بدترین جنایات را علیه مردم غزه انجام می‌داد و در این کار از چیزی کم نمی‌گذاشت، برخی از رژیم‌های کشورهای اسلامی منطقه، نه تنها او را محکوم نکردند و سیاست منفی را در قبال او در پیش نگرفتند، بلکه ما شاهد بودیم که با رژیم صهیونیستی همکاری خود را ادامه دادند و حتی به آن کمک کردند! در چنین وضعیتی بود که مقبولیت این رژیم‌های سیاسی روزبه‌روز کمتر می‌شد و از آن سو وقتی جمهوری اسلامی ایران اقدام مقتدرانه خود علیه اسرائیل را عملی کرد شاهد بودیم که چگونه موج استقبال از سوی مردم مسلمان منطقه به وجود آمد و صدای تحسین این امر ایران، نه تنها در منطقه بلکه در جهان بلند شد. به طور مثال گرچه ارتباط ایران و پاکستان از گذشته محکم و قوی بوده است اما عملیات وعده صادق موجب شد این محبوبیت بیشتر شود، به طور مثال استقبال پورشوری از سوی پاکستانی‌ها متوجه آقای رئیسی و هیأت همراه ایشان شد.

از یک قدرت منطقه‌ای به یک قدرت جهانی تبدیل شدیم

قدیری ابیانه در پایان گفت: ما امروز از یک قدرت منطقه‌ای؛ برای جهانیان به عنوان یک قدرت بین‌المللی بدل شدیم و نشان دادیم اسرائیلی که برخی کشورهای منطقه مثل آذربایجان او را حامی خود می‌دانند حتی توانایی نگه داشتن خودش را هم ندارد و بهتر است این کشورها در قبال اسرائیل تجدیدنظر کنند.

کد خبر 846752

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۰۵:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
    0 3
    داستان نباف