گروه ورزشی: در تماشایی‌ترین مسابقه این دوره ویمبلدون، اندی ماری بریتانیایی توانست استانیسلاو واورینکای سوئیسی را در 5 ست شکست دهد و به جمع 8 بازیکن نهایی صعود کند.

این بازی که 4 ساعت طول کشید و بخش زیادی از آن زیر نور برگزار شد، در ساعت 38: 10 شب به وقت محلی به پایان رسید که در تاریخ این گرنداسلم بی‌سابقه بود. واورینکای سوئیسی شروع بسیار خوبی داشت و برنده ست اول شد. ماری دو ست بعدی را از آن خود کرد، ولی واورینکا در ست چهارم بازگشت فوق‌العاده‌ای داشت تا بازی به ست پنجم کشیده شود. بازی در ست پنجم هم بسیار نزدیک بود، ولی ماری با حمایت تماشاگران توانست در این ست به پیروزی 6 بر 3 برسد.

تنیسور 22ساله اسکاتلندی پس از این پیروزی دراماتیک می‌گوید: «مجبور شدم خیلی خوب بازی کنم، چون استان در شروع مسابقه باورنکردنی بود.» واورینکا هم که فاصله بسیار کمی تا پیروزی داشت، در پایان گفت که از این شکست بسیار ناراحت است.

این اولین بازی ویمبلدون بود که زیر سقف جدید زمین اصلی برگزار می‌شد چراکه برگزارکنندگان پیش‌بینی کرده بودند که ممکن است باران در خلال مسابقه شروع شود. ماری می‌گوید که شرایط بازی در زیر سقف بسته بسیار دشوار بوده: «هوا خیلی سنگین و شرجی بود. ما خیلی عرق می‌کردیم و در پایان بازی به نظر می‌رسید که در حمام بوده‌ام.» بسته‌بودن سقف همچنین موجب شده بود که صدای تماشاگران انعکاس زیادی داشته باشد. ماری می‌گوید: «شاید این پرسروصداترین جمعیتی بود که تا به حال مقابل آن بازی کرده بودم.»

در مرحله یک‌چهارم نهایی که همه بازی‌های آن امروز برگزار می‌شود، ماری با خوان کارلوس فررو روبه‌رو می‌شود که توانست ژیل سیمون فرانسوی، سید هشتم مسابقات را در سه ست شکست دهد. تنیسور اسپانیایی که سابقه قهرمانی در آزاد فرانسه را دارد، به دلیل غیبت طولانی‌اش تنها با «وایلد کارد» (دعوت کمیته برگزاری) وارد جدول شد و به همین دلیل حضورش در جمع 8 تنیسور نهایی بسیار غیرمنتظره است.

فدرر مقابل ماشین ‌ایس

در تکرار فینال آزاد فرانسه باز هم فدرر بود که توانست مقابل سودرلینگ به پیروزی مشابه 3 بر صفر برسد. سودرلینگ فینالیست غیرمنتظره رولان‌گاروس این بار نمایش بهتری داشت، ولی فدرر در ست‌های دوم و سوم در تای‌برک عملکرد بهتری داشت تا به یک‌چهارم‌نهایی برسد. تنیسور سوئیسی می‌گوید که پس از قهرمانی در پاریس با آرامش زیادی بازی می‌کند: «اینجا هیچ اضطرابی ندارم، چیزی که تا 6 ماه پیش همراهم بود. حالا احساس می‌کنم که بازی‌ام بی‌نقص است. جابه‌جایی و سرویس‌هایم خوب است. ریتمم در انتهای زمین خوب است و از این وضعیت خیلی راضی‌ام.» سودرلینگ هم که تاکنون فدرر را نبرده و یازدهمین باختش را تجربه می‌کرد، گفت: «من در ست‌های متوالی باختم ولی فکر می‌کنم شایسته پایان بهتری بودم.»

فدرر امروز در یک‌چهارم نهایی با ایووکارلوویچ روبه‌رو می‌شود که با سرویس‌های مهارنشدنی‌اش توانست فرناندو ورداسکوی اسپانیایی را هم در 4 ست شکست دهد. تنیسور 30 ساله کروات که به «ماشین ایس»‌ شهرت پیدا کرده، در این بازی هم 35 سرویس بدون بازگشت زد تا برای اولین بار به یک‌چهارم نهایی یک گرنداسلم برسد.

او در مجموع چهار مسابقه قبلی‌اش 137 ایس زده که بهترین رکورد او در گرنداسلم‌ها محسوب می‌شود. او دراین‌باره با لحنی متواضعانه گفت: «بله، احساس خوبی درباره سرویس‌هایم دارم. در آخرین تای‌برک (ست چهارم) او چند سرویس را به طور باورنکردنی بازگرداند ولی به جز آن، سرویس‌هایم به خوبی پیش رفت.» فدرر درباره رویارویی با کارلوویچ می‌گوید: «چنین چالش‌هایی را دوست دارم. پیروزی مقابل او کار دشواری به نظر می‌رسد. او تبدیل به بازیکنی عالی شده و این تنها به دلیل سرویس‌هایش نیست.»

نواک جوکوویچ تنیسور شماره 4 جهان هم که در 3 ست «سلا» را شکست داد اطمینان دارد که می‌تواند در یک‌چهارم نهایی انتقام شکست در فینال‌ هاله را از تامی ‌هاس بگیرد. اندی رادیک سید ششم مسابقات هم توماس بردیچ را شکست داد تا حریف لیتون هیوئیت در یک‌چهارم نهایی شود. بردیچ در 3 بازی قبلی هیچ ستی را واگذار نکرده بود ولی نتوانست در مقابل ضربات سنگین رادیک مقاومت کند. هیوئیت 28 ساله که در 5 ست استپانک را شکست داد، مقابل رادیک صاحب رکورد 6 پیروزی و 5 شکست است ولی رادیک در 4 مسابقه آخر پیروز بوده. تنیسور آمریکایی درباره این بازی می‌گوید: «احترام زیادی برای لیتون و برای کارنامه‌اش قائلم. همه می‌دانند که او روی این زمین (چمن) چقدر خوب بازی می‌کند.»

کد خبر 84632

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز