پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۸
۰ نفر

خیلی ها هستند که با رسیدن اردیبهشت، بار سفر می بندند و برای دیدن مراسم گلابگیری و خریدن چند بطری گلاب اعلا، راهی کاشان می شوند. سال های زیادی است که کاشان و روستاهای اطرافش، در اردیبهشت ماه میزبان گردشگران بیشماری است که دلشان می خواهد مراسم گلابگیری را از نزدیک تماشا کنند. 

جشنواره گلابگیری

به گزارش همشهری آنلاین، اما چند سالی هم هست که این مراسم در تهران برگزار می شود و تاکنون در مناطقی مثل کاخ سعدآباد، گذر گردشگری آب و آتش، فرهنگسرای اشراق، برج میلاد و خیابان سی تیر برگزار شده و امسال این جشنواره هیجان انگیز در پارک پرواز با حضور مردم و جشن و گلاب و موسیقی برپا شده است. آن‌ها که به هر دلیلی نمی‌توانند امسال به کاشان بروند و از نزدیک شاهد گلابگیری در شهر گل محمدی باشند، می‌توانند این آخر هفته به پارک پرواز سر بزنند تا یک روز پر از گل‌های محمدی را تجربه کنند.

در جشنواره گلاب و گلابگیر پارک پرواز که تا ۳۰ اردیبهشت هر روز از ساعت ۶ بعد از ظهر تا ۹ شب حتی پنج شنبه و جمعه ها برقرار است، دارای غرفه های متعددی است، مثلا غرفه‌های نوشیدنی که با شربت‌های گیاهی تهیه می شوند، غرفه تاج گل با گل محمدی تازه، لوکیشن عکاسی، غرفه گریم کودک، غرفه عرق گیری زنده که به مشتریان محصول ارائه می‌کند و البته همه محصولات قبل از خرید قابلیت تست دارد.

غرفه فروش و فروشگاهی عرقیات و شربت‌های گیاهی علاوه بر عرقیات و شربت‌ها محصولات جدید قندهای گیاهی، مثل قند گل محمدی (گلاب)، قند دارچین، قند هل، و ... که با عرقیات طعم دار شده است را هم عرضه می کند.

بیشتر بخوانید:

بخش‌های دیگری نیز در این مجموعه وجود دارد مثل بخش برنامه‌های فرهنگی و سرگرمی که از ساعت ۱۸ تا ۲۱ اجرا می شود و البته بازی‌ها و سرگرمی‌های رایگان برای بزرگسالان نیز به این مجموعه اضافه خواهد شد. غرفه چای و بستنی و غذا هم از غرفه‌هایی است که در یازدهمین دوره برگزاری این جشنواره به فعالیت‌های این مجموعه اضافه شده است.

این را هم بد نیست بدانید که در این جشنواره‌ عرق‌گیری به صورت زنده به اجرا در می‌آید و قرار نیست شما شاهد یک نمایش نمادین باشید. روزانه حدود یک تن گل محمدی وارد مجموعه شده و دیگ‌ها از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱ بامداد روشن هستند. همچنین عرقیات هل و دارچین نیز همانجا تهیه می‌شوند.

تعدادی مشاور هم در این مجموعه حضور دارند که اگر سوالی درباره طب سنتی یا طریقه نگهداری عرقیجات یا تشخیص گلاب اصل از گلاب تقلبی دارید، شما را راهنمایی می کنند.
پس فرصت را از دست ندهید و حتما سری به پارک پرواز بزنید و در این جشنواره شرکت کنید.

کد خبر 845265

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پیشنهاد سفر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IQ ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
    0 0
    اون حال هوای کاشان و آب هواش بوی گل محمدی قمصر کجا گند دود تهران کجا خراب ش نکنید دیگه هر چیزی حال هوای خودش رو می طلبه