سیدهادی سیدافقهی، کارشناس مسائل منطقه گفت‌: آمریکا دائماً در حال هشدار به اسرائیل است که دیگر اقدامی علیه ایران انجام ندهد، چرا که مشخص است هرگونه اقدام خصمانه علیه ایران و مواضع جمهوری اسلامی با برخورد سنگین‌تر و محکم‌تر مواجه خواهد شد.

آمریکا و اسرائیل

به گزارش همشهری آنلاین، اقدام نیروهای دفاعی ایران مبنی بر اقدام نظامیِ کاملا مشروع در راستای دفاع از تمامیت ارضی خود که تحقق یک عملیات پهپادی و موشکی در داخل خاک فلسطین اشغالی را در پی داشت، موجب شد ورق معادلات منطقه بهم بریزد و وجه جدیدی از بازی قدرت در خاورمیانه پیش چشم جهانیان به نمایش گذاشته شود. نیروی نظامی جمهوری اسلامی در عملیاتی با نام «وعده صادق» و با رمز «یا رسول ‌الله» برای ساعاتی توجهات را به اراضی اشغالی در فلسطین جلب کردند و بخش‌هایی از خاک اسرائیل از جمله آشیانه نیروی هوایی«نواتیم»، پایگاه اطلاعاتی «جولان» و پایگاه «رامون» مورد هدف قرار دادند. در این عملیات، تعداد زیادی از شهرک‌نشینان صهونیستی ساعاتی را در پناهگاه‌ها به سر بردند و آژیر خطر در 700 نقطه اسرائیل به صدا در آمد. برای بررسی بهتر این اقدام مشروع و حساب‌شده ایران با سیدهادی سیدافقهی، کارشناس مسائل منطقه گفت‌وگویی داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

بیان یک دروغ

سیدافقهی در ابتدا گفت: چندی پیش شایعه شده بود که ایران از آمریکا خواسته است تا به اسرائیل پیغام دهد که جنگ در غزه را تمام کرده و دست به مبادله اسرا بزند و همچنین خاک نوار غزه را ترک گوید. این یک کذب و دروغ محض بود و پس از گذشت چند روز، غیرمستند بودن آن برهمگان مشخص شد.

رهبری، فرمانده عملیات علیه اسرائیل بودند

وی افزود: در حقیقت قصد ایران بنا به فرمایش مقام معظم رهبری؛ آیت‌الله خامنه‌ای برخورد نظامی با اسرائیل بود و حضرت آقا هم به عنوان فرمانده کل قوا دستور این نوع برخورد و مواجهه را صادر کرده بودند و ما شاهد بودیم که حمله ایران، از خاک ایران و توسط فرزندان همین آب و خاک صورت گرفت و هنوز اسرائیلی‌ها در سرگیجه حاصل از این اتفاق قرار دارند.

هشدارهای آمریکا به اسرائیل

او اشاره کرد: آمریکا دائماً در حال هشدار به اسرائیل است که دیگر اقدامی علیه ایران انجام ندهد، چرا که مشخص است هرگونه اقدام خصمانه علیه ایران و مواضع جمهوری اسلامی با برخورد سنگین‌تر و محکم‌تر مواجه خواهد شد. این حق قانونی و بین‌المللی ایران بود تا با اسرائیل برخورد کند و از آن سو این رژیم صهیونیستی است که به هیچ قانونی پایبند نبوده و پشتش به خائنین حاشیه خلیج فارس گرم است.

ایران به هدف خود رسید

سیدافقهی در انتها گفت: برخورد ایران علیه اسرائیل باید انجام می‌شد و ما شاهد آن بودیم که ایران به هدف خود رسید. پایگاه هوایی نواتیم و فرودگاه رامون اهداف اصلی ایران در این بمباران بودند. ایران در این عملیات قصد مورد هدف قرار دادن ادارات و ساختمان‌های سیاسی اسرائیل را نداشت، بلکه می‌خواست مناطق حساس نظامی اسرائیل را مورد هدف قرار دهد.

کد خبر 844441

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • انا عمار IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
    0 0
    بهتر است آمریکا برای حفظ آبرویش در جنگ بین ایران و اسرائیل مداخله نکند و اجازه حماقت مجدد را به اسرائیل بدهد که ایران اسرائیل کاملا از روی کره زمین حذف و نابود نماید تا صلح جهانی محقق گردد ، يهوديان اسرائیلي منتظريم حماقت كن تا کارت را یکسره کنیم . جانم فدای امام خامنه‌ای و درود بر سپاه پاسداران
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    1 0
    اینها بهترین بازیگر نیرنگ وفریب هستند اگرگفتند حمله میکنیم نترسید وبرعکس