نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل عصر یکشنبه به وقت محلی برای بررسی حمله ایران به اسرائیل در پی تجاوز این رژیم به کنسولگری تهران در دمشق سوریه برگزار می شود.

شورای امنیت سازمان ملل

به گزارش همشهری آنلاین، سخنگوی هیات مالت که ریاست دوره ای شورای امنیت سازمان ملل را برعهده دارد، شنبه شب به خبرنگاران اعلام کرد که بعد از ظهر فردا یکشنبه به وقت محلی، این شورا به درخواست اسرائیل برای بررسی حمله ایران به این رژیم تشکیل جلسه خواهد داد.

بخش رسانه ای شورای امنیت سازمان ملل نیز به خبرنگاران اعلام کرد که این نشست ساعت ۴ بعد از ظهر به وقت محلی (نیویورک) برگزار می شود.

اسرائیل که در طول بیش از ۶ ماه از جنگ در غزه، همه ارکان سازمان ملل متحد را با حمایت همه جانبه آمریکا به باد انتقاد گرفته است، اکنون در پی پاسخ ایران به حمله این رژیم به کنسولگری تهران در دمشق سوریه دست به دامن شورای امنیت شده است.

«گیلعاد اردان» سفیر اسرائیل در سازمان ملل در نامه ای فوری به «ونسا فریزر» سفیر و نماینده مالت که کشورش ریاست دوره ای شورای امنیت را برعهده داشت، خواستار تشکیل نشست فوری و اضطراری این شورا درباره حمله ایران شده است.

سفیر اسرائیل در سازمان ملل از شورای امنیت که حمله این رژیم به کنسولگری ایران در دمشق سوریه را محکوم نکرده ، خواسته است که پاسخ شنبه شب تهران به این تجاوز را صریحا محکوم کند و در عصبانیت از اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، آن را «تروریستی» خوانده است.

امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل نیز شنبه شب به وقت محلی در نامه ای به شورای امنیت اعلام کرد: اگر رژیم اسرائیل مجدداً دست به هرگونه اقدام نظامی بزند، پاسخ ایران مطمئناً قوی‌تر و قاطع‌تر خواهد بود.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل شنبه شب به وقت محلی در نامه به آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل و نیز خانم «ونسا فریزر» سفیر و نماینده دائم مالت که کشورش ریاست دوره ای شورای امنیت در ماه جاری میلادی (آوریل) را برعهده دارد، تاکید کرد: اقدام نظامی در اجرای حق ذاتی جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از خود که ذیل ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد به صراحت آمده، و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم اسرائیل، به ویژه حمله نظامی این رژیم در ۱ آوریل ۲۰۲۴، که در تناقض کامل با ماده ۲ بند ۴ منشور بود، اتخاذ شده است.

ارشدترین دیپلمات جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل تصریح کرد: متأسفانه، شورای امنیت سازمان ملل متحد در انجام وظایف خود در حفظ صلح و امنیت بین‌المللی کوتاهی نموده و به رژیم اسرائیل اجازه داده تا خطوط قرمز و اصول اساسی حقوق بین‌الملل را زیر پا بگذارد. چنین تخلفاتی موجب تشدید تنش‌ها در منطقه شده و صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی را به خطر انداخته است.

ایروانی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یکی از اعضای مسئول سازمان ملل متحد، به اهداف و اصول مندرج ذیل منشور ملل متحد و حقوق بین‌الملل متعهد بوده، و موضع ثابت خود مبنی بر اینکه به دنبال تشدید تنش یا درگیری در منطقه نیست را تاکید می‌نماید. جمهوری اسلامی ایران ضمن هشدار نسبت به هرگونه تحریک نظامی بیشتر توسط رژیم اسرائیل، بر تعهد تزلزل‌ناپذیر خود برای دفاع و پاسخ شدید و مطابق قوانین بین‌الملل در برابر هرگونه تهدید یا تجاوز علیه مردم، امنیت ملی، منافع ملی، حاکمیت و تمامیت ارضی خود تاکید می‌کند.

او تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در صورت لزوم در استفاده از حق ذاتی خود در دفاع مشروع تردید نخواهد کرد. اگر رژیم اسرائیل مجدداً دست به هرگونه اقدام نظامی بزند، پاسخ ایران مطمئناً قوی‌تر و قاطع‌تر خواهد بود.

کد خبر 844153
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 5
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • IR ۰۶:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
    18 3
    غاصب کودک کش ....
  • IR ۰۷:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
    15 0
    چرااسرایئل حیچگاه به حرف سازمان ملل توجی نکرد ۱۹۰روزاست کودکان غزه رابه خاک وخون کشیده حالادرخاست جلسه داده برای حق مشرو خجالت آوراست
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
    10 1
    حالا کشورهای همراه صهیو نیستها به اورا وادار به خویشتن داری کنند. تا جنگ گسترش پیدا نکند.
    • ناشناس IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
      4 2
      این از اولشم هیچی نبود فقط ادعا میکنه دنیا داره میبینه تا یه جنگ میشه آمریکا و غرب به دو میان کمکش ....
  • امیر بلوچ IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
    8 1
    صداها قطعنامه سازمان ملل اسراییل همهراگفته بشم هیچ اهمیت نمی ده جامعه جهانی را مسخره می گیرد آمریکا حمایت مبکن تو بکش من وتو میکنم مسلمانان شاد شدن کاربیسار بزرگی جمهور اسلامی انجام داد
  • امیر بلوچ IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
    2 1
    صداها قطعنامه سازمان ملل اسراییل همهراگفته بشم هیچ اهمیت نمی ده جامعه جهانی را مسخره می گیرد آمریکا حمایت مبکن تو بکش من وتو میکنم مسلمانان شاد شدن کاربیسار بزرگی جمهور اسلامی انجام داد
  • صادق اسدالهی IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
    7 1
    سازمان ملل اگر ملل بود حمله اسرائیل را محکوم می‌کرد نه اینکه هر کسی طرف امریکایی بود حق زدن داشته باشه
  • حسین شرافت IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
    6 1
    اون هموطن نوشته چرا اسراعیل قوانین بین المللی را رعایت نمی کند ،،،،،،،،،،،،،،،،،، دوست عزیز در حقیقت همه این وحشیگری ها و قتل عام نزدیک ب ۳۵هزار فلسطینی که اکثره انها زنان و کودکان بودند و با توجه ب ارتکاب بی سابقه وحشیانه ترین جنایات و درنده خوی باید پذیرفت که در اصل این امریکا است که دست ب این حده از جنایات بی شرمانه و ضده بشری میزد بر کسی پوشیده نیست که همکاری تنگاتنگ و مشارکت ایالات لاته متحده در ارتکاب این جنایات ضده بشری است که این قصابان وحشی دوام اورده اند اگر نبود دخالت مستقیم و تمام قده امریکا همان هفته های اول و دوم جنگ و یا نهایتا یک ماه چیزی بنام اسراعیل باقی نمانده بود اسراعیل در اصل یکی از بزرگترین و مجهز ترین پایگاه های امریکاست در این منطقه تمام این خونخواری ها و درنده گی ها را در اصل امریکا دارد مرتکب میشود اسم اسراعیل فقط یک فریب است و گمراه کردن اذهان جهانیان ،
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
    6 1
    توصیه ایران به اتحادیه اروپا. بهتر است خویشتنداری کنید!
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
    4 1
    اسرائیل ظالم است جنایت این داعشی های بی دین به ملت مظلوم غزه درنده خویی این ها را به جهان ثابت کرده. سازمان ملل باید برای اعتبار خودش این رژیم را محکوم کند
  • قاسم IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
    6 2
    سلام جواب سگ هار سنگ درود بر شرف ایرانی وطن دوست ویاور مظلوم
  • NL ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
    2 3
    این حمله سپاه درس عبرتی شد برای اسراییل وکره شمالی چین روسیه آمریکا که امپراتوری دنیا مال کیه دست کیه تمام دولت ها باید جلوی ایران هم بشوند در اینده صندلی امپراتوری دنیا مال سپاه ست هر کاری هم دلش بخواد انجام میده هیچکس هم توان مقابله با سپاه رو نداره در کل دنیا این دیگه همه س کشور ها متوجه شدن چقدر نرمش الازمه در مورد ایران که از پشت خنجر نخورند خوب شد عالی بود این عکس العمل سپاه برای شناختن
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
    3 1
    ما ایرانی ها باید خاک های اسرائیل و آمریکا را باید از کره زمین مهو کنیم
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
    3 1
    باید دید اسراییل امار تلفات و خسارات وارده را به چه میزان اعلام می کند
  • عشقم ایران IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
    1 0
    بیاییم هر سلاح یا موشکی راکه میخواهیم امتحان کنیم روی صهیونیستها امتحان کنیم مانور خوبی میشه زنده باد رهبر عزیز و نیروهای مسلح کشورم