همشهری آنلاین: پسوند exe مخفف "اجرا" است و عموما به این معناست که فایل‌های دارای این پسوند می‌توانند به عنوان برنامه رایانه‌ای اجرا شوند.

مجله پی سی ولت (PC Welt) – چاپ مونیخ – گزارش داد، گر چه این فایل‌ها ممکن است برنامه‌هایی کاملا معمولی و فایل‌های عامل باشند، اما این فایل‌ها قاعدتا نباید به عنوان ضمیمه ایمیل برای شما ارسال شوند.

باز کردن ضمایم اینچنینی می‌تواند به شکل بالقوه به ویروس‌ها امکان حمله به رایانه شما را بدهد.

مشکلی که در این میان وجود دارد این است که ویندوز به صورت پیش‌فرض پسوند فایل‌ها را که ممکن است شامل "exe"، "com" و "cmd"باشد، نشان نمی‌دهد. برای مثال فایلی مثل "invoice.pdf.exe" به همان اندازه بی‌خطر به نمایش در می‌آید که فایل "invoice.pdf".

شما می‌توانید با تنظیم دستی ویندوز را وادار کنید پسوند فایل‌ها را نمایش دهد. کافی است در اکسپلورر به منوی Tools رفته، Folder Options را انتخاب کنید.

کاربران ویندوز ویستا باید دکمه Alt را برای نمایش خط منو فشار دهند. در باکسی که پس از انتخاب Folder Options گشوده می‌شود، به بخش View tab بروید. سپس از فهرست گزینه‌ها علامت تایید را از مقابل گزینه "Hide extensions for known file types" بردارید. سپس Apply را کلیک کرده و نهایتا دکمه OK را بزنید.

از این به بعد پسوند فایل‌ها برای‌تان به نمایش در می‌آید.

کد خبر 84415

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز