وزارت دفاع انگلیس در پی پاسخ پهپادی و موشکی گسترده ایران به تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی، ادعا کرد که برای کاهش تنش‌ها در منطقه، چندین جت اضافی را برای رهگیری حملات هوایی در محدود ماموریت‌های خود در عراق و سوریه مستقر کرده است.

انگلیس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، در این بیانیه که یک نسخه آن بامداد یکشنبه در تارنمای وزارت دفاع انگلیس منتشر شد آمده است: دولت بریتانیا در پاسخ به افزایش تهدیدات ایران و خطر فزاینده تنش در خاورمیانه، با شرکای خود در سراسر منطقه برای کاهش تنش‌ها و جلوگیری از حملات بیشتر تلاش کرده است.

این بیانیه می‌افزاید: ما چندین جت اضافی نیروی هوایی و تانکرهای سوخت‌رسان هوایی را به منطقه منتقل کرده‌ایم. این‌ جت‌ها عملیات «شیدر» بریتانیا را که برای مقابله با داعش در عراق و سوریه مستقر است تقویت می‌کنند. آن‌ها همچنین در صورت لزوم هرگونه حمله هوایی را در محدوده ماموریت‌های ما رهگیری خواهند کرد.

بیانیه یادشده می‌افزاید: ما به همکاری نزدیک با شرکای منطقه ای خود در راستای کاهش تنش ادامه خواهیم داد.

در همین حال گرنت شپس وزیر دفاع انگلیس در تداوم مواضع مداخله جویانه و حمایت‌های بی‌دریغ این کشور از رژیم صهیونیستی ادعا کرد که حمله ایران «هیچ سودی جز تضعیف بیشتر امنیت منطقه ای ندارد.»

وی مدعی شد: ما به همکاری با اسرائیل و شرکای خود در منطقه برای جلوگیری از تشدید بیشتر ادامه می دهیم.

شپس بدون اشاره به اقدامات غیرقانونی و تنش‌زای رژیم صهیونیستی افزود: صلح و ثبات به نفع همه است و من از ایران می‌خواهم که فوراً به هر گونه رفتار بی‌ثبات‌کننده پایان دهد.

کد خبر 844127

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha