ساعاتی پس از شروع پاسخ موشکی و پهپادی گسترده ایران به اقدامات تجاوزکارانه و جنون آمیز رژیم صهیونیستی، وزیر امور خارجه فرانسه در حمایت از تل آویو، این اقدام جمهوری اسلامی ایران را قویا محکوم کرد.

پهپادهای کرار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، استفان سژورنه وزیر امور خارجه فرانسه ساعتی پیش در صفحه رسمی خود در ایکس بدون اشاره به اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونستی و اقدام اخیر آن در حمله به کنسولگری ایران در دمشق و به شهادت رساندن مستشاران نظامی ایران نوشت: فرانسه حمله ایران علیه اسرائیل را قویا محکوم می کند.

دیپلمات ارشد دولت فرانسه مدعی شد: ایران با تصمیم خود برای انجام چنین اقدام بی سابقه ای، گام جدیدی در جهت اقدامات بی ثبات کننده اش در منطقه برداشته و خطر تشدید اقدامات نظامی را ایجاد کرده است.

سژورنه در حمایت از اسرائیل نوشت: فراسنه بار دیگر بر تعهد خود به امنیت اسرائیل تاکید می کند و همبستگی خود با اسرائیل را بار دیگر مورد تاکید قرار می دهد.

ساعتی پیش نیز ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس در تداوم مواضع مداخله جویانه و حمایت‌های بی‌دریغ این کشور از رژیم صهیونیستی، در واکنش به حمله ایران به رژیم صهیونیستی گفت: بریتانیا به دفاع از امنیت (رژیم) اسرائیل ادامه خواهد داد.

وزیر خارجه اتریش بدون اشاره به جنگ افروزی‌های رژیم‌صهیونیستی و تشدید تنش‌ها در منطقه، گفت: به شدت از حملات پهپادهای گزارش شده از سوی ایران علیه (رژیم) اسرائیل نگران هستیم.

الکساندر شالنبرگ شنبه شب (به وقت محلی) با صدور بیانیه‌ای که یک نسخه آن در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شد، با نادیده گرفتن تجاوز آشکار رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری کشورمان در سوریه ادعا کرد که اقدام ایران، «سطح جدیدی از تشدید تنش‌ها در شرایطی است که در حال حاضر بسیار خطرناک است.»

وی مدعی شد: از ایران و نیروهای نیابتی آن می‌خواهیم تا اوضاع را تشدید نکنند و فورا مسیر خود را تغییر دهند.

در همین حال عباس باقرپور اردکانی سفیر کشورمان در وین در پاسخ به پیام وزیر امور خارجه اتریش اینگونه نوشت: عالیجناب کاش این پست گذاشته می شد: از حمله اسرائیل به سفارت ایران در سوریه که نقض آشکار کنوانسیون وین است، به شدت نگران هستم. این یک سطح جدید از تشدید تنش‌هاست. از اسرائیل می‌خواهیم تا اوضاع را تشدید نکند و فورا مسیر خود را تغییر دهد.

کد خبر 844096

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کارشناس سیاسی IR ۰۱:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
    1 0
    این سه کشور مزدور و نوکر آمریکا همیشه در صف اول رجز خوانی هستند.
  • IR ۰۴:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
    0 1
    همه کشورهای اسلامی همزمان با ایران به اسرائیل حمله کنند، مصر ، عربستان ، اردن، عراق امارات ، قطر ، کویت ، لبنان ، یمن، بحرین، عمان موشکهایشان را به سمت اسرائیل شلیک کنند و خودشان از شر غده سرطانی خلاص کنند واز اسرائیل خانه عنکبوت نترسند.نابودی اسرائیل خیلی نزدیک شدو قطعا پیروزی را خداوند به مسلمانان خواهد بخشید و کشورهای مسلمان اسرائیل را نابود خواهند کرد، بهترین فرصت برای نابودی اسرائیل پیش آمده که هر صد سال یک بار هم این فرصت پیش نمی آید. نیروهای مسلح دول اسلامی به میدان جهاد با اسرائیل بشتابند و قلعه خیبر را برسرغاصب فتنه گر خراب کنند.