گوگل اعلام کرده است که ویژگی‌های ویرایش تصویر پیشرفته‌تر از جمله Magic Editor مجهز به هوش مصنوعی ، که قبلاً فقط برای گوشی‌های پیکسل و مشترکین پرداختی موجود بود، اکنون برای تمام کاربران Google Photos به صورت رایگان در دسترس قرار داد.

گوگل

به ‌گزارش همشهری آنلاین و به نقل از تک‌ناک، قابلیت‌ها شامل Magic Eraser گوگل که موارد ناخواسته را از عکس‌ها حذف می‌کند، Photo Unblur که با استفاده از یادگیری ماشین عکس‌های تار را واضح‌تر می‌کند، Portrait Light که به شما امکان می‌دهد منبع نور عکس‌ها را بعد از عکاسی تغییر دهید و موارد دیگر نیز می‌شود.

این ابزارهای ویرایش از نظر تاریخی به‌عنوان یک مزیت فروش برای دستگاه‌های رده بالای گوگل، گوشی‌های Pixel و همچنین یک ویژگی جذاب برای محصول اشتراک فضای ذخیره‌سازی ابری گوگل، گوگل وان، به حساب می‌آمدند. اما با افزایش تعداد ابزارهای ویرایش مجهز به هوش مصنوعی که وارد بازار می‌شوند، گوگل تصمیم گرفته است مجموعه ویژگی‌های ویرایش عکس با هوش مصنوعی خود را به صورت رایگان در اختیار افراد بیشتری قرار دهد.

این ابزارها فقط از تاریخ ۱۵ اردیبهشت عرضه خواهند شد و چند هفته طول می‌کشد تا به دست همه کاربران Google Photos برسد.

علاوه بر این، برای استفاده از آنها برخی الزامات سخت افزاری وجود دارد. برای مثال، در ChromeOS، دستگاه باید یک Chromebook Plus با ChromeOS نسخه ۱۱۸ یا بالاتر یا حداقل ۳ گیگابایت رم داشته باشد. روی موبایل، دستگاه باید اندروید ۸.۰ یا بالاتر یا iOS ۱۵ یا بالاتر را اجرا کند.

این شرکت خاطرنشان می‌کند که تبلت‌های پیکسل نیز اکنون پشتیبانی می‌شوند.

Magic Editor قابل توجه‌ترین ویژگی این گروه است. این ابزار ویرایش که سال گذشته با معرفی Pixel ۸ و Pixel ۸ Pro معرفی شد، از هوش مصنوعی مولد برای انجام ویرایش‌های پیچیده‌تر عکس مانند پر کردن جاهای خالی در عکس، تغییر موقعیت سوژه و سایر ویرایش‌ها در پیش‌زمینه یا پس‌زمینه عکس استفاده می‌کند.

با Magic Editor می‌توانید آسمان خاکستری را به آبی تغییر دهید، افراد را از پس زمینه عکس حذف کنید، سوژه عکس را در مرکز مجدد قرار دهید و در عین حال جاهای خالی را پر کنید، سایر موارد اضافی را حذف کنید و کارهای دیگر انجام دهید.

پیش از این، برای دستیابی به همین اثر، به ابزارهای ویرایش حرفه‌ای مانند Magic Eraser و Photoshop نیاز بود و آن ویرایش‌ها دستی‌تر بودند، نه خودکار با هوش مصنوعی.

با گسترش Magic Editor ، این ابزار به تمام دستگاه‌های پیکسل خواهد آمد، در حالی که کاربران iOS و اندروید (که تلفن‌هایشان شرایط لازم را دارد) ۱۰ بار ذخیره‌سازی Magic Editor در ماه دریافت خواهند کرد. برای استفاده بیشتر از این ابزار، آنها همچنان باید یک طرح پریمیوم Google One را خریداری کنند که به معنی ۲ ترابایت فضای ذخیره‌سازی و بیشتر است.

بیشتر بخوانید:

سایر ابزارها برای همه کاربران Google Photos در دسترس خواهد بود، بدون نیاز به اشتراک Google One. مجموعه کامل ویژگی‌هایی که در دسترس قرار می‌گیرند شامل پاک‌کن جادویی، رفع تاریکی عکس، پیشنهادات آسمان، رنگ‌آمیزی، افکت HDR برای عکس‌ها و ویدیوها، تاری پرتره، نور پرتره (به‌علاوه ویژگی‌های اضافه کردن نور/تعادل نور در ابزار)، عکس‌های سینمایی، استایل‌ها در ویرایشگر کلاژ و جلوه‌های ویدیویی است.

سایر ویژگی‌هایی مانند Best Take مبتنی بر هوش مصنوعی که عکس‌های مشابه را برای ایجاد یک عکس ایده‌آل که در آن همه لبخند می‌زنند، ادغام می‌کند همچنان فقط برای Pixel ۸ و ۸ Pro در دسترس خواهد بود.

کد خبر 843534

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha