پنجشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۲:۲۵
۰ نفر

جهان در حالی خود را برای پاسخ ایران به آتش افروزی رژیم صهیونیستی در حمله به ساختمان سفارت ایران در دمشق و شهادت مستشاران ایرانی آماده می کند که صهیونیست ها در وحشت و نگرانی به سر می برند.

پرچم اسرائیل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا؛ آنطور که از شواهد و مواضع مقامات عالیرتبه ایرانی بر می آید ضربه به اسرائیل قطعی شده و درباره سناریوها و نحوه پاسخ جمع بندی نهایی صورت گرفته است.

نگرانی مقامات رژیم مصهیونیستی از این رو است که اقدام تلافی جویانه از منظر حقوقی و عرف بین الملل کاملا دارای مشروعیت قانونی خواهد بود به همین خاطر مقامات این رژیم از جمله وزیر دفاع اسرائیل می گوید: »ما مسئولیت حمله به سفارت ایران را نپذیرفتیم و خواهان جنگ با ایران نیستیم».

نگرانی صهیونیست ها در اتمسفری رخ می دهد که بدون تردید این روزها بحرانی ترین لحظات اشغالگران در سراسر تاریخ ۷۸ ساله پس از اشغال فلسطین است. اسرائیل حالا دیگر در «فرسایشی ترین» جنگ تاریخ خود آنهم بدون تحقق حتی یکی از اهداف اعلام شده جنگی گرفتار آمده، شمال و جنوبش به متروکه تبدیل شده، به طرز بی سابقه ای در جهان منفور و مطرود و منزوی شده و شاید مهمتر از همه ایده زندگی در سرزمین موعود زیر سایه اختراع «دولت یهود» برای همیشه رنگ باخته است.

در کنار اینها، مقاومت غزه صهیونیست ها را به «بی دولتی» کشانده است. طی یکماه گذشته در سرزمین های اشغالی یک «دولت در دولت» تشکیل شده است که بر اساس آن مخالفان نتانیاهو نظیر «بنی گانتس» و «یائیر لاپید» بدون هماهنگی با کابینه اسرائیل به آمریکا سفر کرده اند و کاخ سفید هم پذیرای آنها شده است! شکاف ها و بحران های داخلی ساختار سیاسی اسرائیل را به مرز فروپاشی رسانده که در اعتراض های خیابانی این شبها در تل آویو علیه ادامه جنگ و بحران آفرینی ها پس از خدمت سربازی «ارتدوکس های صهیونیست» نمودار شده است. در طرف دیگر موتلفین تندروی نتانیاهو همچون «ایتامار بن گویر» قرار دارند که رهبر لیکود را تهدید کرده که اگر حمله به رفح را متوقف کند دیگر نخست وزیر نخواهد بود.

وقت مطلوب تاوان

این وضعیت رژیم صهیونیستی و بنیامین نتانیاهو است! در چنین شرایطی اسرائیلی ها باید برای اولین بار منتظر پاسخ نظامی قاطع و مستقیم ایران باشند. اگرچه اسرائیل طی ۶ ماه گذشته و در جریان جنگ غزه اقدامات تروریستی خود در قبال مستشاران نظامی ایران در سوریه را در چند نوبت دنبال کرد اما تمامی این عملیات ها در چارچوب راهبرد نامتقارن «جنگ در سایه» و با هدف تله گذاری برای تهران جهت کشاندن ایران به مهلکه ای بود که تل آویو در آن گرفتار شده بود.

بر این اساس کابینه جنگی رژیم صهیونیستی تلاش کرد در تداوم استراتژی قدیمی این رژیم؛ «دکترین بن گوریون» با صدور بحران به خارج از فلسطین اشغالی و «توزیع رنج» میان ایران و ایالات متحده آمریکا، منازعه را گسترش داده و راه فراری برای خود ایجاد کند. در همه این مراحل تهران عملیات های ترور اسرائیل را اقدامات ایذایی ارزیابی می کرد که نمی تواند این رژیم را از باتلاق غزه نجات دهد و طناب را از دور گردن صهیونیست ها باز کند.

تلاش های اتاق فکر جنگی رژیم صهیونیستی با اتخاذ رویکرد «کنترل تنش» و «مدیریت سطح تنش» توسط تهران و واشنگتن تا حد زیادی خنثی شد اما تل آویو پا را فراتر از ماجراجویی همیشگی گذاشت و با برهم زدن «قواعد درگیری» به طور مستقیم به اماکن دیپلماتیک ایران حمله کرد که بر مبنای موازین بین المللی، عرف و حقوق بین الملل از مصونیت برخوردار است.

به این ترتیب رژیم صهیونیستی از خطوط قرمز عبور کرده است، برای ایران که «بازیگر عقلانی» در منطقه و سیاست بین الملل است عزیمت اسرائیل به این نقطه دیگر قابل تحمل نیست و بر مبنای راهبرد تعریف شده دفاعی و موازنه ساز کشورمان عدم برخورد با رژیم صهیونیستی می تواند به معنای آسیب دیدن «بازدارندگی» جمهوری اسلامی باشد که رفتار دولت-ملت ایران در یک جهان آنارشیک را شکل می دهد.

گام های تنبیه اسرائیل

ایران مقدمات تادیب صهونیست ها را فراهم کرده است و گام های کافی را در این خصوص برداشته است. تهران در وهله اول مسیر دیپلماتیک را پیمود و در این راستا با ابتکار روسیه نشست اضطراری در سازمان ملل درباره حمله به سفارت ایران برگزار شد. نیویورک میزبان نبرد دیپلماتیک و حقوقی تهران و واشنگتن شد. در این نشست نماینده ایران بر حق قانونی کشورمان در پاسخ به اسرائیل تصریح کرد.

در گام دوم ایران در سایه دیپلماسی «بک چنل» از ایالات متحده خواست در مرحله تلافی ایران خود را کنار بکشد. ایران و ایالات‌متحده از اولین روزهای حمله به سفارت ایران در سوریه پیام‌های متعددی مبادله کردند که منعکس‌کننده هشدار صریح تهران به کاخ سفید در رابطه با هرگونه مداخله این کشور در پاسخ ایران به اهداف صهیونیستی بود، چنانکه معاون سیاسی رئیس‌جمهور اعلام کرد ایران به آمریکا هشدار داد کنار بکشد تا ضربه نخورد. به گفته محمد جمشیدی، کاخ سفید هم از ایران درخواست کرد به اهداف آمریکایی حمله نشود.

ایالات متحده پس از پیام‌هایی که از تهران درباره مسؤولیت واشنگتن نسبت به حمله اسرائیل به کنسولگری ایران دریافت کرد خود را به بی‌اطلاعی از وقوع چنین حمله‌ای زد. دیپلمات‌ها و مقامات نظامی دولت بایدن از بیم پیامدهای دیوانگی صهیونیست‌ها در هدف قرار دادن کنسولگری ایران ادعا کردند اسرائیل آنها را مطلع نکرده است. این ادعاها در شرایطی مطرح شد که سابقه اقدامات صهیونیست‌ها نشان می‌دهد نزدیک به محال است که در رابطه با اینچنین موضوعات حساسی که پای ایالات متحده را نیز به میان می‌کشد، تل‌آویو بدون هماهنگی با کاخ سفید عمل کند.

در همین رابطه نیویورک‌تایمز دوشنبه گذشته نوشت: با اینکه مقامات نظامی اسرائیلی به این روزنامه گفته‌اند این حمله کار آنها بوده است، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می‌گوید ما در حال جمع‌آوری اطلاعات هستیم که کدام کشور این حمله را انجام داده است! نیویورک‌تایمز می‌نویسد: وقتی اسرائیل همه کارهایش را با سیا و پنتاگون و دولت آمریکا هماهنگ می‌کند، این نوع حرف زدن به معنای تایید غیرعلنی و سکوت علنی است.

در همین رابطه حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران سه‌شنبه گذشته در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «در پی حمله تروریستی رژیم اسرائیل به ساختمان دیپلماتیک کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق و شهادت چند نفر از مستشاران رسمی نظامی کشورمان، مقام سفارت سوییس به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران، ساعت ۴۵ دقیقه بامداد امروز (سه‌شنبه) توسط مدیرکل آمریکا به وزارت خارجه فراخوانده شد. در این احضار، ابعاد حمله تروریستی و جنایت رژیم اسرائیل تبیین و مسؤولیت دولت آمریکا مورد تاکید قرار گرفت. پیام مهمی به دولت آمریکا به عنوان حامی رژیم صهیونیستی ارسال شد. آمریکا باید پاسخگو باشد».

بعد از پیام مهم ایران به ایالات متحده، ژنرال جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد واشنگتن نقشی در حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق نداشته است. سخنگو و هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید سه‌شنبه هفته گذشته در نشستی خبری در واشنگتن در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا آمریکا انتظار دارد ایران حمله در دمشق را تلافی کند؟ پاسخ داد: «من نمی‌توانم تصمیم رهبر عالی ایران یا سپاه را پیش‌بینی کنم اما خیلی صریح می‌گویم ما هیچ نقشی در حمله دمشق نداشتیم و به هیچ‌وجه بخشی از آن نبودیم».

پس از ژنرال کربی، نوبت معاون سخنگوی پنتاگون بود که اعلام کند کشورش از حمله اطلاعی نداشته است. سابرینا سینگ، ادعا کرد اسرائیلی‌ها درباره حمله یا هدف مورد نظر در دمشق، به آمریکا اطلاع نداده بودند. سینگ در یک جلسه مطبوعاتی گفت: واشنگتن از حمله به مراکز دیپلماتیک حمایت نمی‌کند. وی به خبرنگاران اظهار کرد: ما در کانال‌های خصوصی به ایران به صراحت اعلام کرده‌ایم مسؤول حمله‌ای که در دمشق رخ داد، نیستیم. من مجددا تاکید می‌کنم آمریکا هیچ دخالتی در آن حمله نداشت و ما از قبل اطلاعی درباره این حمله نداشتیم. معاون سخنگوی پنتاگون افزود: آمریکا با ایران تماس گرفت، زیرا می‌خواست عدم دخالت خود در این حمله را در میان تنش‌های بالا در منطقه به وضوح بیان کند.

پس از این ۲ مقام دولت بایدن، معاون سفیر آمریکا در سازمان ملل هم در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت «واشنگتن هیچ دخالتی» در حمله به کنسولگری ایران در سوریه نداشته و «از این حمله خبر اولیه نداشته است». رابرت وود در نشست اضطراری شورای امنیت درباره حمله رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق سوریه در سخنانش از تایید دخالت اسرائیل در حمله خودداری کرد.

آمریکا کنار بکش!

در فضای داخلی آمریکا رسانه‌های این کشور به دولت بایدن یادآور می‌شوند نباید پای ایالات متحده را به تله‌ای که دولت ورشکسته نتانیاهو برای گرفتار کردن آمریکا در مخمصه جنگ گذاشته، باز کند. نخبگان آمریکایی هم طی روزهای گذشته هشدارهای مشابهی در این باره داده‌اند که کاخ سفید نباید اسیر سوءمحاسبه -Miscasculation- شود و آمریکا را در گرفتاری‌های نخست‌وزیر در حال سقوط اسرائیل شریک کند؛ از جمله پروفسور جان‌مرشایمر، نظریه‌پرداز مشهور واقع‌گرای آمریکایی روابط بین‌الملل و خالق نظریه «رئالیسم تهاجمی» معتقد است هدف اسرائیل کشاندن پای آمریکا به جنگ است.

وی در گفت‌وگو با برنامه System Update گفت: هدف اسرائیل از حمله به کنسولگری ایران در سوریه، این است که آمریکا را به جنگ با ایران یا حزب‌الله بکشاند و این اصلاً برای ایالات متحده خوب نیست. به گفته مرشایمر، آمریکا نه‌تنها خواستار نبرد با ایران و حزب‌الله نیست، بلکه تمایلی به نبرد با انصارالله نیز ندارد. حضور نظامی آمریکا در خلیج‌فارس و مدیترانه صرفاً برای افزایش بازدارندگی بوده،نه برای آمادگی جهت نبرد. آمریکا خواستار ورود به هیچ نبردی در خاورمیانه نیست.

پایگاه «ریسپانسیبل استیت کرافت» در مقاله ای هشدار داد در معادله بازدارندگی ایران علیه اسرائیل واشنگتن باید از تل آویو فاصله بگیرد.

این رسانه آمریکایی نوشت: حمله به محوطه سفارت ایران علاوه بر اینکه به اندازه بسیاری از حملات هوایی قبلی اسرائیل یک اقدام تجاوزکارانه در سوریه بود، یک حمله مستقیم به ایران بود. با نگاهی حساب شده‌تر، همان‌طور که نیاز به «بازگرداندن بازدارندگی» اغلب به عنوان توجیهی برای پاسخ‌های خشونت‌آمیز ایالات‌متحده یا اسرائیل شنیده می‌شود، چنین محاسباتی می‌تواند در تصمیم‌گیری‌های ایران به چشم بیاید. یک روز پس از حمله، آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر عالی ایران گفت اسرائیل مجازات خواهد شد. نماینده ایران در شورای امنیت سازمان ملل متحد هم بر حق ایران برای «پاسخ قاطع به چنین اقدام مذموم» تاکید کرد.

خویشتنداری تمام شد

ریسپانسیبل استیت کرافت می نویسد: دلیل اصلی اینکه تنش‌های منطقه‌ای با محوریت شرایط غم‌انگیز نوار غزه بیش از آنچه تاکنون بوده، تشدید نشده است، خویشتنداری‌ای است که ایران در ۶ ماه پس از حمله حماس به جنوب اسرائیل نشان داده است اما ایران به نحوی به حمله اسرائیل پاسخ خواهد داد. پیش‌بینی دقیق اینکه از کدام‌یک از گزینه‌های موجود استفاده خواهد کرد دشوار خواهد بود. تنها چیزی که می‌توان با اطمینان گفت این است که پاسخ‌های ایران در زمان‌ها و مکان‌هایی که تهران انتخاب می‌کند، خواهد بود.

این مقاله ادامه می دهد: چندین خط احتمالی از گمانه‌زنی‌ها می‌تواند درباره انگیزه‌های اسرائیل برای حمله به محوطه سفارت در دمشق اعمال شود اما بمباران کنسولگری ایران در دمشق به اندازه کافی تشدیدکننده بحران (و گسترش تجاوزات اسرائیل علیه قوانین جنگ) بود که احتمالاً منعکس‌کننده تصمیم دقیق و حساب‌شده در بالاترین سطوح دولت بنیامین نتانیاهو بود. این حمله بخشی از تلاش برای ایجاد راه خروج اسرائیل از وضعیتی بود که در آن هدف اعلام شده «نابودی حماس» دور از دسترس است، انزوای جهانی اسرائیل به دلیل اقداماتش در غزه غیرقابل انکار است و حتی پشتیبانی آمریکا از اسرائیل به صورت اتوماتیک به وضوح کمتر شده است. برای شخص نتانیاهو، تشدید و گسترش جنگ، تا آنجا که به معنای ادامه آن به طور نامحدود است، تنها امید آشکار برای دور زدن مشکلات سیاسی و حقوقی خود است.

این پایگاه آمریکایی می نویسد: جنگ با ایران به دلایل بسیاری از جمله هزینه‌های مستقیم انسانی و مادی، اختلال در فعالیت‌های اقتصادی که آمریکایی‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد و نارضایتی خارجی که منجر به انتقام‌جویی‌های خشونت‌آمیز بیشتر می‌شود، برای منافع آمریکا بسیار مضر است. اجتناب از چنین جنگی نه‌تنها نیازمند دولتمردانی ماهر در برخورد تاکتیکی با بحران‌هاست، بلکه به فاصله‌گیری استراتژیک‌تر از روابط عجیب با اسرائیل که ایالات متحده را وارد وضعیت دشوار و خطرناک کنونی کرده است، نیاز دارد. ایالات متحده باید از تصورات فرسوده درباره اینکه چه کسی متحد و چه کسی دشمن است، دور شود و به این نکته توجه کند که چه کسی متجاوز است و چه کسی نیست.

تهران حالا تصمیم گرفته به جولان ماجراجویی های تل آویو خاتمه دهد. واکنش هیستریک مقامات اسرائیل شاید ناشی از آگاهی نسبت آنچه که در انتظارشان می کشد است.

کد خبر 843527

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 103
  • نظرات در صف انتشار: 12
  • نظرات غیرقابل انتشار: 48
  • US ۰۳:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    الان چرا این قد لفتش میدید بزنید دیگه چرا این قد حرف میزنید بزنید بابا دق کردیم این قد حرف زدید مغزمون رفت بزن تموم شه دلمون خنک بشه این قدر حرف نزنید یا بزنید یا بگید ترسیدیم امروز هم سه پسر اسماعیل هنیه کشته شدن شما فکر میکنید اسراعیل ترسیده بعد حمله به سفارت ایران بقران اگه نزنید دو روز دیگه بازم اسراعیل ترور می‌کنه حالا هی بگید می‌زنیم لفتش بدید تا بازم اسراعیل یکی دیگه رو ترور کنه اون وقت بازم بگید میزنیم
    • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
      34 3
      حق باشماست
    • سید مصطفی حسینی IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
      31 34
      همین کاری که ایران انجام میدهد خودش یک نوع تاکتیک جنگی گفته میشود قبل از حمله جنگ روانی راه میندازد تا اینکه دشمن خسته بشه خواب راحت نداشته باشه بعد وقتی واسه طبیعی بشه که حمله نمیکنه اونجا غافلگیر خواهد شد حمله ایران صورت خواهد گرفت وقتی دشمن اماده دفاع هست نبایس حمله کرد وقتی حمله صورت میگیرد که دشمن به فکر نباشد
    • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
      15 17
      الان نه صبر کن صبر کلید پیروزی هاست
  • محمد IR ۰۳:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    41 28
    به نظرم ایران باید مثل گذشته که به پایگاه عین الاسد چندین موشک زد اینبار یکی از پادگان هایی که رژیم صهیونیستی خیلی بهش افتخار میکنه رو کاملا محو کنه و به طور کامل با هر چند تا موشک که لازمه نابود کنه
    • الله یار عامری IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
      34 24
      بنظرمن ایران هم مثل بقیه کشورهای دنیابایدرفتارکندوجنگ رابرای خودنخرد
  • ناشناس IR ۰۳:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    56 51
    انشالله که به حول و قوه الهی به زودی ریشه شون توسط دلیرمردان ایران عزیز خشک و نسلشون برچیده بشه
  • US ۰۳:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    57 38
    رژیم نجس اسیرائیل باید می فهمید دوران بزن و در رو تمام شده دهها بار نیروها و محل های مستشاران ایران در عراق و لبنان و سوریه و....زده در حالیکه بسیاری از این کشور از ایران فقط خویشتنداری خواسته اند ولی گذر زمان نشان داده که یک حکومت وحشی نه خویشتنداری متوجه می شود و نه قوانین بین المللی و نه حقوق بشر و امور انسانی فقط یک راه جلوی این رژیم را می گیرد فقط و فقط انتقام و قدرت .
  • IR ۰۴:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    30 11
    😆😆😆😆+🦊🦊🦊🦊
    • سعید IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
      12 23
      همان زمانی که زن و بچه‌ها ی غزه تکه تکه میشند باید نسخش میپیچدم الان هم خیلی دیره زوتر
  • علی IR ۰۴:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    41 18
    تاخیر در زدن اسرایل به ضرر ایران تمام میشود اگر مثل پاکستان عمل میشد بهترین عمل ممکن بود چرا دست به دست میکنید باید با قدرت و از پیشرفته ترین تجهیزاتی در اختیار داریم استفاده کنیم مثل عین الاسد نباشد
  • سرباز وفادار سپهبد حاج قاسم IR ۰۴:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    55 57
    زنده باد جمهوری اسلامی ایران سلام بر سید علی رهبر شيعيان جهان سلام بر سید حسن نصرالله و دلاوران یمنی و فلسطین هرکشوری که پایبند اعتقادات و زیر پرچم امام حسین باشد همیشه دشمن دارد و همیشه پیروز هست هزار سال هم تحریم باشیم تو سختی باشیم ما جوانان ایرانی یک ثانیه دست از اسلام د دین برنمیداریم اگر سربازان گمنام و سایه سید علی و حاج قاسم ها بالای سر ایران نباشد و نبود الان در هر خانه یک داعشی زندگی می‌کرد مثل ۵۰ سال قبل که بزدل هایی بودند کشور را به تاراج بردند و با یک تهدید کوچک شهر ها و ناموس را به بیگانه دادند لعنت خدا بر دشمنان ایران و اسلام با تشکر سرباز شهید بالا مقام سپهبد حاج قاسم سلیمانی سلام ما را به امام حسین برسان
    • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
      47 16
      جوگیر
  • داود IR ۰۴:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    52 19
    وای وای وای اسرائیل ترسید آمریکاهم بعله بفرما
  • سید IR ۰۴:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    40 43
    سلام.کشور ایران و مسولین ورهبر بزرگوار ایران ودانشمندان باید درس عبرت بزرگی به اسراییل کودک کش منحوس بدهند وایران باید ساخت سلاح اتمی رانیز اقدام نماید تا هیچ کشور متجاوز ی جرات نکند به ایران ویا کنسول گری ایران ویا نیروههای ایرانی حمله کند باید ماهمیشه اماده ودرس عبرت خوبی به دشمنان این مرز وبوم بدهیم بحول قوه الهی یا علی ع
    • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
      16 23
      زیاد جوش نزن واسه معدت خوب نی اسرائیل که هیچ اربابش آمریکا هم ترسیده. نترسیده بودند اینقدر واق واق نمی کردند. فقط روزی که زدیم مرد باش نترس
  • عبدالله IR ۰۴:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    48 8
    خداوکیلی بزنید شعارندهید،،...
  • فرزند وطن IR ۰۴:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    45 31
    آمریکا باید خودشو برای نابودی و محو کامل صهیونیستهای نازی خوناشام آماده کنه دوران بزن در رو و کاپیتولاسیون اسرائیل تمام شده
  • IR ۰۵:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    40 13
    ایرانی های عزیزهموطنان نازنینم اسراییل باعث شده دشمن اصلی که زیرکانه کشورمارومیخوادنابودکنه ازیادبره ترکیه برساخت چندسدبزرگ مخصوصا رودجله ورودارس چنان ضربه ای به ماخواهدزدکه هیچکس تاکنون نزده ولاه ولاه بایدهزینهای زندگی روبه حداقل برسانیم تادولت بتونه ازلحاظ مالی یکم ازفشارش کاسته بشه دولت بایدسریع اقدام کنه حتی شده بجنگه و به هرقیمتی نزاره این سدها ساخته بشه انشالله باشد باچشم بازبه این موضوع نگاه کنیدوسریع حتی شده تاکیدمیکنم بازبان فشنگ
  • امغ IR ۰۶:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    39 11
    قراره یک اشتباه دیگه به اشتباه ایران اضافه بشه اردوغان رو ببینید حرفی میگه اسرائیل اشتباه می‌کنه عملی در حال دادو ستد باهاشه به دنبال منافع کشورش
  • علی IR ۰۶:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    22 18
    در واقع آنها نگران استفاده ایران از بمب ممنوعه اتم هستن
  • مهین IR ۰۶:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    15 43
    بادرودوسلام وتهنیت وقبولی طاعات وعبادات رهبرفرزانه جمهوری اسلامی ایران ،وهمچنین درودبی پایان به سپاهیان غیوروجان برکف ،ما مردم ایران ملت شهاتیم وگوش به فرمان رهبریم ومنتظر گوشمالی اسرائیل خبیث ونسل کش وکودک کش هستیم همچنین دعاگوی سپاهیان ولشکرقدس هستیم۰ جانم فدای رهبرم خامنه ای عزیزنایب امام زمان عج الله
  • عباس IR ۰۶:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    20 37
    مردم ایران آماده اند تا انتقام بگیرند و این انتقام هزاران سال در تاریخ خواهد ماند.
  • IR ۰۶:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    21 31
    بهترین گزینه ترور بنیامین نتنیاهو خواهد بود و بس باید با اطلاعات کامل مخفیگاه نتنیاهو هدف قرار بگیرد این بهترین پاسخ در جهان خواهد بود
  • ناشناس IR ۰۶:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    17 23
    اگر غلطی از رزیم غاصب سر بزند تل اویو وحیفا را با خاک...انتقام سخت هم اضافه میشود و صبر اشتراتژیک درمحل وزمان مناسب وقت ما تعیین می کنیم تا ۲۵سال اینده نابود میشود هزینه نکنیم
  • IR ۰۷:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    52 10
    اتفاقی نمی افتد نوعی بازی سیاسی چون ایران خوب میداند وارد شدن در جنگ مستقیم باسراییل چ هزینه‌های برای کشور دا رد
  • نصرالله IR ۰۷:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    29 12
    ترا به خدا از تحربک حاکمان ایران دست بردارید بزارید ابن بحران تمام بشه بعدا هم میشه انتقام گرفت .اسلام هم انتفام را نکوهش کرده. لعنت به جنگ
    • حسینی IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
      13 11
      اتفاقا اسلام بر انتقام تأکید کرده است. قرآن کریم می فرماید:«من اعتدی علیکم فاعتدوا علیه بمثل مااعتدی علیکم» (البقره/194)
  • ایرانی IR ۰۷:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    14 20
    امید وارم ایران چنان گ وش مالی به اسرائیل بدهد که دیگر نتواند فکرشو هم بکند که به ایران چپ نگاه کند خدایا خودت رحم کن برملت مظلوم جهان
  • IR ۰۷:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    27 6
    ضربه به اسراییل نهایی شده ؟؟؟؟؟؟؟ بعد۴۴سال و این همه سر و صدا تازه به این نتیجه رسیدین ؟!؟!؟!
  • محمود میرشکار IR ۰۷:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    21 30
    زمان جنگ برسد آمریکا هم با اسرائیل باشد مردم ايران از همه عقیده به یک خط هستند حتی من که از کارهای آخوندها دلخور م اینجا ايران است
  • عبدالواسع عزیزی US ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    19 43
    این حق ایران است. بگذار هرچی میشود ،شود. آمریکا هیچ غلطی کرده نمی‌تواند واکر بی عقلی کند، اقتدار وعزت کاذب جهانی خود را از دست می‌دهد که بهای سنگینی است
  • احمد IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    20 10
    اسراییل بهانه میخواهد بهانه به دستش ندهید
  • IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    39 5
    اینهاچیه میگین انگارتمامی مشکلات کشورتموم شده فقط همین یکی مونده هزاران مشکل حادتوکشورداریم ... همه را ول کردین رفتین سراغ اسرائیل مجبورنبودن برن سوریه ای که بشاراسد نه روز قدس برگزارکرده نه تره برای وزیرامورخارجه خورد کرده
  • IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    32 3
    به عمل کار برآید به سخنرانی نیست .
  • IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    6 21
    بهترین فرصت است که برای همیشه کاراین جنایتکاررا تمام کنید
  • حسین منصور حلاج IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    23 3
    کار به عمل آید نه حرف .
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    15 16
    درود بر ایران و ایرانی وشیرمردان سپاه و ارتش مقتدر
  • M, s IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    10 5
    هرکی خربزه میخوره، پای لرزش هم وایسته،،
  • میثم IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    32 4
    اونا اگر میخواستن بترسن سردار سلیمانی نمیزدن اونا اگر میخواستن بترسن غزه رو با خاک یکسان نمیکردن اونا اگر میخواستن بترسن سفارت نمیزدن اونا اگر میخواستن بزنن این همه مستشار سپاهی تو عراق و سوریه نمی زدن پس ترس از سمت ماهستش نه اونا به عمل کار برآید نه فقط شعار دادن و تیتر زدن
  • علی اکبر IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    60 6
    فعلا که انتقام سخت گریبانگیر مردم ایران شده با دلار ۶۵هزار تومانی....
  • علی IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    19 11
    اقایان یه کاری بکنید بزنید دیگه خسته شدیم از بس فقط تهدید شنیدیم اسراییل رو بزنید ترستون برای چیه ما پشتتونیم
  • حامد IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    14 3
    گمان نکنم فلانی.
  • FR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    25 1
    یعنی اگر آمریکا از اسراییل ملعون حمایت کند شما از ترس عقب نشینی میکنید،،،؟؟پس این همه هیاهو برای. چه بود،؟؟؟درست گفتند که نترس از آنکه داد و بیداد داره بترس از آنکه سر به تو داره،،
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    16 4
    توی جنگ حلوا نمیدن . هم ما و هم اسراییلیها این واقعیت رو میدونیم که سالهاست در جنگ هستیم. پس هر دو طرف باید برای هزینه ها اماده باشن
  • سرخرگ IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    11 23
    به اذن رهبر و امید به خدا بزنید نابودشون کنید ریششونو از روی زمین بردارید
  • صادق اسدالهی IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    4 10
    اسرائیل را تلافی کردن کار عالیه ولی باید از سازمان ملل چراق سبز گرفت هم همراهی افکار دنیا و اگر نداد افکار دنیا دوگانگی سازمان ملل را شاهد خاهد بود
    • حسین IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
      2 0
      به سخن دانی نیست به عمل کاربرآید
  • آراز IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    25 7
    ولی هیچ جای دنیا داخل کنسولگری فرماندهان ارشد نظامیو نمیزارن
  • بینا IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    38 6
    نه حاجی ولش کنید، اسرائیل به غلطی کرد شما به بزرگی خودتون ببخشید... حاجی الان شما بزنید قیمت دلار از دستتان در رفته بدتر میشه،
  • IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    42 3
    همش بلوف است
  • عمران‌سرداری IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    9 19
    انتقام‌حق‌مسلم‌ایران‌است
  • حسن US ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    15 19
    اون سلطنت طلب ها و رضا پهلوی که می‌ره جشن کشتار ایرانیان ( پوریم) رو به نتان یابو تبریک میگه و از اسرائیل کودک کش میخواد که هر طوری شده کمکش کنند به قدرت برسه باید از خجالت برند زیر خاک و دیگه ... زیادی نخورند و نام بزرگ کوروش رو به زبان کثیفشون نیارند که کوروش هیچ ربطی به این ترسوهای وطن فروش نوکر اسرائیل ندارد .
  • صالحی بندرماهشهر. خوزستان IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    9 11
    ان شاءلله وبه قوة الهی اسرائیل اشغالگرو جنایتکار علیه بشریت وانسانهای بیگناه وبی دفاع نابود خواهد شد.زنده باد اسلام.مرگ بر اسرائیل ودار ودستش.
  • احمد IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    21 4
    تمام برنامه ها برای دلار بالای ۱۰۰ هزار تومانه. برنامه اقتصادیه و فریب اقتصادیه که ایران هم توش افتاد تا ارزش پولشو کمتر و زندگی مردمش رو سختتر کنه. نقشه همینه
  • چوپان IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    18 2
    عجب اگه حمله نكنند وتو خماري بگذارند اونا بيشتر ضرر ميكنند
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    7 19
    ما از کفر نمی‌ترسیم چه فرقی داره امروز بمیریم یا یک سال بعد حتما یه جنگ به روز پیش میاد اگه به اسراییل حمله نشه اسراییل و حامیانش دارن قویتر میشن
  • US ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    21 4
    این داستان قدیمی هست
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    6 14
    ما از کفر نمی‌ترسیم این وعده الله هست
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    13 5
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    37 5
    مثل اینکه دست بردار نیستید دنبال ماجراجویی هستید و سرتان درد می‌کند برای دستمال بستن بعدش هم ملت مملکت ایران را گرفتار سرنوشت غزه نموده بجای اسرائیل خودتان پشیمان خواهید شد
  • جمشید حسنی IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    8 14
    انشا الله در آینده ای نه چندان دور شاهد فروپاشی کاخهای استبداد آمریکا و اسرائیل در صحنه ی بین المللی خواهیم بود . یضع المستکبرین و یرفع المستضعفین و یهلکو ملوکا والستخلف آخرین . آری سیاست اللهی بر سقوط مستکبران و ظالمان و بالا بردن مستَضعیفان قرار گرفته است . بنا بر این روبه صفتان دیو سیرت باید منتظر انتقام اللاهی و هلاکت ابدی باشند.
  • علی علوی GB ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    14 3
    الان نزدیک یک هفتس قراره انتقام بگیریم،اون از فرماندهی که میگه انتقام سخت همون ۱۳ میلیون مسافر نوروزی بودن،این از فرصتی که به اسرائیل دادن تا خالی کنن سفارتاشونو،این از پیامها به امریکا که ما میخایم بزنیم شما کار نداشته باشین،این اجازه گرفتنا نشانه قدرته؟مطمئنین واقعا؟فکر کنم الان وقت عمله اون همه تبلیغ الان مشخص میشه واقعی بود یا توخالی،ما به امریکا شاخ و شونه می کشیدیم برا گوش مالی سگ هارش گیر کردیم
  • خسروپرویز IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    10 19
    بیچاره اسراییل!! بدبخت از کجا میدونی ایران با موشک و پهپاد بهت حمله میکنه؟ بینوا شاید این حمله زمینی از مرز سوریه یا لبنان باشه!! تو چسبیدی و هوا و یک هفته خواب و خوراک به خودت زهر مار کردی از کجا میدونی که باید هواپیماهاتو بیست و چهار ساعته رو هوا نگه داشتی ؟ شاید با یوفو بهت حمله بشه ؟ از کجا میدونی گنبد آهنی ات میتونه تمام موشک ها رو روی هوا بزنه هوای سمت سوریه بستی لبنان میخوای چیکار کنی؟ تو ابرقدرت جهان باهاته و پشت اون ناتو ، اما یک صدم جرات مقابله با ایران رو ندارند اصلا جنگ اونا نیست، ایران رو میخوای ببری عصر حجر، این بار خشایارشاهی نیست ، اینبار خیبریون هستند که مرحب را برای دومین بار بهلاکت میرسانند زیاد دلخوش به اف ۳۵ آمریکایی ها نباش ایران تنها نیست یمن و سوریه و لبنان و عراق هم باهاشن ، ایران کاری خواهد کرد که روح جمال عبدالناصر فقید میگوید کاش من یک ایرانی بودن
  • اسفندیار عظیمی IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    9 9
    ایکاش برخورد قاطعانه بارژیم سفاک صهیونیستی که( ایشالا حتما وقطعا ازبین میره)همان برخورد وبرنامه ریزی درنگاه مسئولان دربرخوردبا فسادواختلاس هم صورت پذیره.اسرائیل خون مردم غزه میمکه خودروسازان هم باخلف وعده
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    7 10
    دنیا منتظر حمله موشکی ایران است در حالیکه ایران به شکل دیگری که صهیونیستها نخواهند فهمید از کجا خوردند انتقام گرفته خواهد شد
  • Arman DE ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    21 4
    جنگ شوخی نیست،اسراییل هم دست و پا بسته نیست
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    16 2
    اولین اشتباه بعضا آخرین اشتباه است.....
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    8 16
    جانم فدای رهبر، منتظر اذن رهبریم
  • علیرضا IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    12 4
    جنگ مستقیم خیرش هم خوب نیست چون اگر جنگی صورت بگیره لاشخورهای اروپایی خود ترکیه همه دنبال چپاول هستند تاباز مارو ناتوان کنند وبشیم ایران صد سال پیش وازمنابع مااستفاده کنند بهترین پاسخ به اسراییل ازداخل سوریه ولبنان خوبه تا مثل روسیه نشه و نتونن ازقدرت نظامی ما سردربیارند وهمیشه ازماخوف داشته باشند
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    14 6
    چرا اینقدر مست جنگید؟؟؟ خیلی زندگی کردیم!!!
  • ليث صفاری US ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    11 6
    ازنظر جامعه بین‌المللی تجاوز به سفارت هرکشوری در هرکجای دنیا یعنی تجاوز به خاک آن کشور. خوب حالا ما کسانی داشتیم همچون ژنرال زاهدی ایشان در دوران دفاع مقدس چندین بار مجروح که حتی قبل از شهادتش شهید زنده بهش می‌گفتند. ایشان باید الان استراحت کنند یا به وسیله وحشی ترین دولت صهیونیست بمب باران شود. پس باید اسراییل ادب شود. ما 90ملیون ایرانی بازوان قدرتمند نظام را محکم تر میکنیم جهت انتقام. مرگ بر اسراییل بی حیا که حیا هم دیگر ندارد
  • مرتضی IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    5 7
    بنظرم بهترین گزینه زدن کنسولگری اسراییل دراماراته،هم انتقام ازاسراییله،هم یه گوشمالی به امارات میتونه باشه
  • همصدا با مردم IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    12 6
    مردم ایرانی عاشق ایران خواهان برخورد جدی با دولت کثیف و وقیح ننانبابو را دارند بنحوی که هر موقع اسم ایران اومد از وحشت بلرزند
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    15 4
    من میگم اسراعیلو ولش کنید این خیلی قویه
  • منطق گرا IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    8 0
    بالاخره ما چه زمانی این رژیم غاصب صهیونیستی رو میزنیم؟تاریخ دقیقش رو مشخص کنید و بس.
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    3 4
    رژیم صهیو نیستی و آمریکا بایستی از طریق زمین هوا و دریا مورد حمله قاطع وغافلگیرانه جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد و عکس العملشان قفل گردد و نتوانند در خاک ایران نفوذ نمایند ...
  • کریمی IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    7 6
    خداباماست انتقام سخت ازاسراییل سگ وحشی ودست آموزملکه ملعونه انگلیس آرزوی ماست
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    3 4
    اسراییل همزمان با سوریه لبنان حماس غزه ایران میجنگه چه اشکالی داره ایرانم با آمریکا و اسراییل بجنگه
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    5 3
    این اقتدار من را به یاد اقتدار علوی میندازه که ما درسته آقا امیرالمؤمنین رو ندیده عاشق شدیم اما وصف دلاوری هاشون را در صفین و خیبر شنیدیم، بنازم به محبین امام علی ،جانم وجان عزیزانم به فدای خاک پایت یا علی ،علی جانم جانم جااان
  • وحید IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    3 2
    ایران اگر میخواد بزند باید غافلگیرانه و در سکوت خبری مطلق الان اسراییل فهمیده و آماده باش کامله که مقداری کار رو سخت کرده
  • دل آرام BR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    4 3
    به نظرم یا مقابل به مثل می کنیم و قدرت اول منطقه را به رخ جهانیان می کشیم یا همچنان تلفات میدهیم و در آینده انتقام سخت خواهیم گرفت.
  • م IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    2 5
    مرگ بر اسرائیل نفرین بر قوم یهود
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    3 6
    الله اکبر الله اکبر
  • خان IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    1 1
    جواب شه بدين
  • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    3 3
    هرچند جنگ باخت و باخته و اسرائیل پادگان نظامی آمریکا است یعنی ما مستقيم با آمریکا خواهیم جنگید . ایران در بازی شطرنج قرار گرفته . اینکه سردار سلیمانی عزیز ترور شد. سیاست آمریکا دنبال میشه و قطعا سیاست جنگ فرسایشی آمریکا برای ایران چون دوران صدام و جنگ با عراق تکرار تاریخ به شکل دیگر هست جنگ هوشمندانه بایدن اسرائیلی را باید با مدیریت و هوشمندانه پاسخ داد . ایران. مستقیما وارد جنگ نشود بهتر است
  • حسین ز IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    5 3
    چهار چیز عامل قدرت ملت ایران است ایمان به خدا و موشک های هایپر سونیک و جنگنده های پیشرفته و نسل جدید و اقتصادی قوی و پویا ،لعنت بر صهیونیست غاصب.
  • ایرانی JP ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    1 2
    اگر خواستید بزنید که مثل پاکستان تاحالا زده بودید تورا خدا حرفش نزنید یا زود تلافی کنید آبرومان راتودنیا بردید با این جواب دادن.ازکشورهای دیگر نزنید .مستقیم از ایران اسرائیل راشخم بزنید.
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    2 4
    میخواهیم اسراییل عذاب بکشه ومدتی بترس ولرز باشه خبری نیست .
  • انا عمار IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    2 2
    آمریکا و اسرائیل وحشت کرده اند زیرا می‌دانند دست ایران بسیار بلند و باز است در پاسخ به حمله سفارت دمشق و موج انتقام ایران سبب تعطیلی همه سفارتخانه های اسرائیل در کل کشورهاست و این وحشت نشانگر قدرت عظیم سپاهیان ایران است . زنده باد امام خامنه‌ای
  • عبدالله IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    4 2
    بنظرم یکم تاخیر در تلافی باعث دق مرگ اسرائیل و اربابش میشه میدونید این چند روزی که منتظر تلافی ایران هستن چقدر برای اون کودک کش های بی وجدان ترسناک و دلهره اوره؟ ترسی که خدا در دل اونا انداخته صدها برابر از زدن ایران سختتره. و بهترین نتیجه رو هم برای ایران عزیزمان رقم خواهد خورد
  • Mehdi IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    3 6
    روزسرویس کردن صهیونیستها نزدیک است واگرهم به جنگ مستقیم با ایران کشیده شودملت ایران با تمام توان اسرائیل رادرس عبرت خواهندکرد
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    5 4
    آمریکا گفته در صورت هر اقدام رژیم علیه اسراییل کنار اسراییل خواهد ایستاد شما جرات داری بزن
  • دیپلمات رزمی سیاسی نیروی مقاومت اسلامی پیروز IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    3 3
    بنام خداوند منتقم امریکا اگر سردمدارانش عاقل باشند باید خودرا کنار بکشند و حتی بخاطر تنبیه شدن رژیم اپارتاید اسراییل به رژیم جعلی بگوید هیچ عکس العملی دربرابر تنبه ایران اسلامی نباید از خود نشان دهد چششمش کور میخواست از خط قرمز ها عبور نکند پر ابتدای انقلاب اگر مردم سفارت امریکا را گرفتند بدون جنگ و خونریزی بود حتی با احترام با کارکنان سفارت امریکا رفتار کردند و سفارت را با موشک نزدند اما این رژیم سفاک و احمق و دیوانه که خودش اشغالگراست و این همه کشتار کرده مانند زامبی ها به سفارت ایران حمله موشکی با تلفات کند پس باید جلوی توحش این جرثومه توحش را گرفت .
  • ناشناس IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    10 0
    جنگ فقط با اسرائیل نیست آنها می‌خواهند هوشمندانه ایران راوارد جنگ با آمریکا کنند وآمریکا هم پیمان ناتو وکشورهای عربی که بیشترشون باآمریکا که قراردادهای بلند مدت نظامی واقتصادی دارند وحتی ترکیه ای که درظاهر مخالف اسرائیل است ولی هرروزه به اسرائیل به خاطرمنافع اقتصادیش کالا صادر می‌کند وایران باید سعی کند درتله جنگ گرفتارنشود بااین تحریم‌ها واگرجوابی خواست به دشمنانش بدهد هوشمندانه باشدنه ازروی احساسات
  • اصغر‌شرفی IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    6 1
    مگه‌هر‌کی‌بخواد‌جایی‌رو‌بزنه‌اینقد‌تو‌بوق‌میکنه‌که‌طرف‌اماده‌کنه خودشو..اونا‌که‌می‌زنند‌تازه‌زیر‌بار‌نمیرند..میگن‌ما‌نبودیم.شما‌ها کارشناس‌کجایید‌که‌تمام‌‌مسولین‌اظهار‌نظر‌میکنند‌..پس جایگاه سکرت‌بودن‌در‌این‌منازعه‌ها‌جایی‌نداره‌در‌ایران.یه‌عده کاسه‌از‌آش‌داغتر‌که‌منافعشان‌در‌جنگ‌هست‌بدشون‌نمیاد مشگلات‌دیگه‌ای‌برا‌مردم‌درس‌کنند..الان‌زمان‌صلح‌دلار65 هزار‌تومن‌یه‌فشنگ‌رد..و‌بدل‌بشه‌..میشه250هزار‌تومن خوش‌بحال‌انانکه‌میلیارد...دلاری‌هاپولی‌کردند..بس‌کنید
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    2 2
    بنام خداوند منتقم اگر امریکا خودش را کنار نکشد بحول قوه الهی تمامی پایگاه ها و شناورهایش و نیروهایش در غرب اسیا درمعرض هدف قرارگرفتن است و کشورهای عربی و غیر عربی اگر در کشورشان پایگاه امریکا مستقراست سریعا این پایگاه هارا محاصره و غیر فعال و تعطیل نمایند چون اگر ازاین پایگاه ها برعلیه ایران اسلامی استفاده شود ان کشور دشمن تلقی خواهد شد و مورد هدف قرارخواهدگرفت .
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    4 2
    مرگ بر اسراییل
  • خوب بزن دیگه SE ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    10 2
    خوب چه کاریه. ما منتظریم شما اسراییل رو محو کنید. خوب یه دفعش بکنید دیگه الان بهانه هم دارین. اینجوری هزینه هامون هم کمتر میشه!!!!! ما منتظریم......
  • قاسم IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    6 4
    اونم وای میسه نگاه میکنه ایران چه طوری میزنه بزن تا نتیجش رو هم ببینی
  • محمدرضا مختارابادی IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    5 3
    اسرائیل درحدواندازه ایران نیست .تاهمین جایکارهم بابت ترس ونگرانی ضربه مهلکی خورده است
  • کنسولی SE ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    9 5
    مگه اونجا کنسولگری نبوده. خیلی عجیبه. نظامیا اونجا چیکار میکردن. ها!!!!!!!!!
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    4 2
    ناو ساعر۵ نیروی دریایی اسراییل بهترین گزینه س..با ۷۰ پرسنل..ساخت شرکت امریکایی..غرق کردن این ناو پیامی شفاف و البته پاسخی درخور و محدود خواهد بود