به نظر می‌رسد هوش مصنوعی به زودی جای پای خودش را در هالیوود هم محکم خواهد کرد.

هالیوود در چین

به گزارش همشهری آنلاین، تایمز مالی نوشته است که سم آلتمن، مدیرعامل اپن ای‌آی، با استودیوهای مطرحی مثل وارنر براوس، پارامونت و یونیورسال دیدار داشته تا فناوری جدید تولید ویدئو با هوش مصنوعی به نام Sora را به آنها معرفی کند.

جالب اینجاست که هدف اصلی این دیدارها، خلاف نگرانی‌های اولیه، آرام کردن استودیوها و تاکید بر عدم تهدید صنعت سینما توسط این هوش مصنوعی بوده است!

ماه گذشته OpenAI ویدئوهایی را منتشر کرد که توانایی Sora در ساخت ویدئوهای کوتاه بر اساس متن رو به نمایش می‌گذاشت. بعد از آن نیز، برخی از فیلمسازان مطرح برداشت‌های خود را از این تکنولوژی با OpenAI به اشتراک گذاشتند .

به گزارش انجمن هوش مصنوعی ایران، آلتمن در این دیدارها به دنبال جمع‌بندی نظرات در مورد زمان و نحوه‌ عرضه‌ کامل این تکنولوژی بوده است. در حال حاضر، Sora فقط می‌تواند ویدئوهای یک دقیقه‌ای بسازد و محدودیت‌هایی در نوع صحنه‌هایی که می‌تواند به طور واقع‌گرایانه نمایش بدهد دارد.

بیشتر بخوانید:

یکی از مدیران استودیو که در این مذاکرات حضور داشته (که نامش فاش نشده) گفته است: «هیچ جلسه‌ای در مورد مشارکت با OpenAI وجود نداشته است. آنها فقط مثل اپل که درحال معرفی ویژن پرو است، دموهایی را نشان داده‌ند و می‌خواهند همه را برای این تکنولوژی هیجان‌زده کنند.»

کد خبر 843026

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha