کاخ سفید از آژانس بین‌المللی ناسا خواسته است تا راه چگونگی تشخیص زمان در ‌ماه را پیدا کند. درخواست دفتر سیاست علم و فناوری ایالات متحده از آژانس فضایی این است تا با سایر آژانس‌های ایالات متحده و آژانس‌های بین‌المللی برای ایجاد یک سیستم مرجع زمانی ‌ماه‌محور همکاری کند.

ماه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین: ناسا تا پایان سال‌ ۲۰۲۶ فرصت دارد تا زمانی را که به آن زمان هماهنگ قمری (LTC) می‌گویند، راه‌اندازی کند. زمان هماهنگ قمری یک منطقه زمانی مانند مناطق روی زمین نیست، بلکه یک چارچوب کامل از زمان مرجع برای‌ ماه است.

از آنجایی که گرانش کمتری روی ‌ماه وجود دارد، زمان در ‌ماه کمی سریع‌تر یعنی چیزی حدود ۵۸.۷ میکروثانیه در هر روز در مقایسه با زمین حرکت می‌کند. از سوی دیگر، LTC معیاری برای حفظ زمان برای فضاپیماها و ماهواره‌های قمری که برای مأموریت‌هایشان به دقت بسیار بالایی نیاز دارند، ارائه می‌کند.

کوین کوگینز، مسئول ارشد ارتباطات و ناوبری ناسا گفت: «یک ساعت اتمی در ‌ماه با سرعت متفاوتی نسبت به ساعت روی زمین حرکت می‌کند. منطقی است که وقتی به سیاره دیگری مانند ‌ماه یا مریخ می‌روید، هر کدام ضرباهنگ خود را ‌دارند.»

ناسا قصد دارد از سپتامبر۲۰۲۶ از طریق برنامه آرتمیس خود، مأموریت‌های فضانوردی را به سطح‌ ماه بفرستد که در نهایت یک پایگاه علمی قمری نیز ایجاد خواهد کرد که می‌تواند زمینه را برای ماموریت‌های آینده به مریخ فراهم کند. ده‌ها شرکت، فضاپیما و کشور در این تلاش مشارکت دارند.

بیشتر بخوانید:

یکی از مقامات علمی کاخ سفید گفته‌ است بدون استاندارد زمانی یکپارچه قمری، اطمینان از ایمن‌بودن انتقال داده‌ها بین فضاپیماها و هماهنگی ارتباطات بین زمین، ماهواره‌های قمری، پایگاه‌ها و فضانوردان چالش‌برانگیز خواهد بود.

این مقام گفت: اختلاف در زمان همچنین می‌تواند منجر به خطا در نقشه‌برداری و مکان‌یابی موقعیت‌ها در ‌ماه یا گردش به دور ماه شود.

کد خبر 841993

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
    1 0
    ما بریم ماه هم بازم تورم بیخیال ما نمیشه