معاون اداری مالی شهردار تهران، از اخذ مجوز و موافقت اصولی بانک مرکزی و بورس برای تبدیل مؤسسه مالی و اعتباری شهر به بانک خبر داد.

به‌گزارش ایسنا، حسین محمد پورزرندی گفت: 14‌تیر ماه مجمع عادی و فوق‌العاده مؤسسه مالی و اعتباری شهر برای افزایش سرمایه مؤسسه و تبدیل آن به بانک تشکیل می‌شود.

وی  عنوان کرد: برای تبدیل مؤسسه مالی و اعتباری شهر به بانک، نیاز به حداقل 200‌میلیارد تومان سرمایه داریم که با افزایش سرمایه‌ای که به‌زودی صورت می‌گیرد، این امر محقق می‌شود.

پورزرندی به مجوز و موافقت اصولی اخذ شده از بانک مرکزی و بورس اشاره کرد و گفت: پس از اخذ مجوز باید برخی مراحل را پشت سر بگذاریم که در آینده نزدیک این روند طی خواهد شد. وی یادآور شد: افزایش سرمایه مؤسسه مالی و  اعتباری شهر با مشارکت سهامداران مؤسسه صورت می‌گیرد.

نخستین شعبه مؤسسه مالی و اعتباری شهر، 22بهمن سال گذشته به‌طور نمادین و به نمایندگی از 8کلانشهر سهامدار در این مؤسسه با حضور شهردار تهران افتتاح شد. 

قالیباف در این مراسم با تاکید بر اهمیت تشکیل بانک شهرداری و شکل‌گیری بلدیه مستقل تاکید کرده بود که شهرداری قصد بانکداری کردن را ندارد و می‌خواهد روند ارائه خدمات به مردم توسط شهرداری‌ها از استقبال بیشتری برخوردار باشد.

کد خبر 84289

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز