سه‌شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۰ نفر

رهبر معظم انقلاب به مناسبت عید سعید فطر، حکم عفو ۲۱۲۷ را امضا نمودند که در میان آنها ۴ فعال محیط زیست نیز حضور دارند.

جرم - ترازو

همشهری آنلاین: رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت سال نو و عید سعید فطر با در خواست رئیس قوه قضاییه برای عفو، تخفیف و تبدیل مجازات زندانیان موافقت فرمودند. به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین صادق رحیمی، معاون قضایی قوه قضاییه درباره جزئیات عفو و تخفیف مجازات محکومان گفت: در این مرحله اسامی ۲ هزار و ۱۲۷ نفر که شرایط استحقاق عفو را داشتند و پرونده آن‌ها در کمیسیون عفو و بخشودگی بررسی شده بود با تایید ریاست قوه قضاییه به محضر رهبر انقلاب اعلام و در نهایت عفو آن‌ها مورد موافقت ایشان قرار گرفت.

وکیل متهمان محیط زیستی شمول عفو اخیر اعلامی از سوی رهبری به متهمان محیط زیستی را تایید کرد و گفت: از سوی معاونت حقوق بشر قوه قضائیه به متهمان موسوم به پرونده محیط زیستی‌ها که دوران حبس خود را سپری می‌کنند، در زندان اعلام شده که شامل عفو اخیر اعلامی از سوی رهبری شده و این موضوع در روزهای آتی به اجرای احکام اعلام خواهد شد. من هم به نقل از موکلانم، این موضوع را تایید می‌کنم و امیدوارم آنان طی روزهای آتی از زندان آزاد شوند

بهمن ماه سال ۹۶، هشت نفر از فعالان حوزه محیط زیست بازداشت شدند. کمتر از یک ماه بعد، کاووس سید امامی، یکی از این متهمان جان خود را از دست داد. نهایتا با گذشت ۲ سال از بازداشت موقت، احکام آنان از سوی قوه قضائیه اعلام شد. بنابر حکم صادره، مراد طاهباز و نیلوفر بیانی به ۱۰ سال حبس، هومن جوکار و طاهر قدیریان به ۸ سال حبس، سام رجبی، سپیده کاشانی و امیرحسین خالقی به ۶ سال حبس و عبدالرضا کوهپایه به ۴ سال زندان محکوم شدند. مراد طاهباز در مبادله‌ای سال گذشته از زندان آزاد شد. بنابر عفو اخیر اعلامی، ۴ سال از حبس نیلوفر بیانی، ۲ سال از حبس هومن جوکار و طاهر قدیریان و کمتر از یک ماه از حبس سپیده کاشانی بخشیده شد. سایر متهمان این پرونده محکومیت خود را سپری کرده‌اند و یا به صورت رای‌باز در بیرون از زندان به سر می‌برند و به زودی محکومیتشان تمام می‌شود.

کد خبر 842795
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha