فعالیت سامانه بارشی جدید از بعدازظهر شنبه، ۱۸ فروردین در کشور آغاز شده است و در شرایطی که هشدار سطح زرد بارندگی روز شنبه برای ۶ استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، گیلان، اردبیل، زنجان و قزوین صادر شده بود این هشدار امروز برای ۱۶ استان صادر شده است.

بارندگی

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام این خبر به همشهری آنلاین گفت: فعالیت سامانه بارشی امروز، یکشنبه، ۱۹ فروردین در مناطقی از شمال غرب، غرب و جنوب غرب و همچنین دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز مرکزی و دامنه‌های مرکزی زاگرس ادامه دارد. سامانه بارشی در برخی نقاط با وزش باد شدید هم همراه است و به همین دلیل در نقاطی که بارش ندارند منجر به بروز گرد و خاک خواهد شد.

کبری رفیعی با بیان اینکه هشدار سطح زرد امروز نیز ادامه دارد، افزود: این هشدار امروز برای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، زنجان، قزوین، ایلام، خوزستان، لرستان، همدان، مرکزی، گیلان، مازندران، گلستان، البرز و تهران صادر شده است.

او با بیان اینکه بارش‌ها روز دوشنبه در شمال غرب ادامه دارد تاکید کرد که این بارش‌ها در البرز مرکزی و بخش‌هایی از شرق و شمال شرق به شکل پراکنده ادامه دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید به کشور در روز سه‌شنبه خبر داد و اعلام کرد که این سامانه ابتدا نوار غربی و سپس نیمه غربی را در برمی‌گیرد و روز چهارشنبه نیز نیمه غربی کشور، مناطق مرکزی، استان‌های ساحلی خزر و مناطق جنوبی البرز تحت تاثیر این سامانه خواهد بود.

به گفته او، این سامانه بارشی سبب کاهش نسبی دما از روز سه‌شنبه خواهد بود و ۲-۳ درجه کاهش دما در استان‌های تحت‌تاثیر خواهیم داشت.

وقتی سازمان هواشناسی هشدار زرد رنگ صادر می‌کند به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. هشدار زرد رنگ برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، داشته باشند. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

در این روز، در استان‌های ذکرشده احتمال آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، بارش تگرگ، لغزندگی و کاهش دید به ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ، احتمال خسارت به نهال‌های و درختان آسیب‌پذیر وجود دارد. توصیه هواشناسی احتیاط در سفرهای برون شهری، تردد در کنار رودخانه‌ها و حاشیه‌ مسیل‌ها، جابه‌جایی عشار و همچنین فعالیت‌های کوهنوردی است.

بیشتر بخوانید:

بارش ۵ روزه باران در بعضی استان‌ها + جزئیات

کد خبر 842544

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha