گروه سیاسی: نمایندگان موسوی، کروبی و رضایی برای مناظره تلویزیونی درباره انتخابات با اعضای شورای نگهبان و وزیر کشور اعلام آمادگی کردند.

در نامه ستاد میرحسین موسوی و مهدی کروبی که پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع روحانیون مبارز آن را منتشر کرد، آمده است:

نظر به مسائل پیش آمده درخصوص انتخابات دهمین دوره ریاست‌جمهوری و با توجه به اینکه طی روزهای اخیر و در خلال برنامه‌ها و مصاحبه‌های متعدد تلویزیونی برخی افراد و شخصیت‌ها پیشنهاد گفت‌وگو و بیان دیدگاه‌های متقابل و برگزاری مناظره تلویزیونی بین افرادی که درخصوص انتخابات دیدگاه‌های مختلفی دارند، اعلام داشته‌اند اینک در راستای تنویر افکار عمومی و آرامش بخشیدن به جامعه، اینجانبان آمادگی خود را جهت حضور در برنامه تلویزیونی به‌صورت زنده و انجام مناظره با هر یک از اعضای محترم شورای نگهبان و وزیر محترم کشور اعلام می‌داریم.

یقیناً پذیرش این پیشنهاد و انجام این مناظرات و احاله داوری و قضاوت درخصوص صحت و سقم مطالب به مردم در تلطیف فضای عمومی کشور بسیار مؤثر خواهد بود.

بهترین شیوه رفع شبهه‌ها

همچنین عضو ارشد ستاد انتخاباتی محسن رضایی نیز از آمادگی وی برای حضور در مناظره تلویزیونی با مسئولان وزارت کشور خبر داد.  امیدوار رضایی، درباره برگزاری مناظره میان نامزدهای معترض انتخابات و مسئولان وزارت کشور به مهر گفت: مناظره مستقیم و زنده در رسانه ملی بهترین شیوه رفع سوءتفاهمات و شبهات موجود است.

رسانه‌ای متعلق به همه مردم

او ادامه داد: معتقدم که حتی مناظره‌ها دیر شروع شد و باید مدت‌ها قبل از انتخابات آغاز می‌شد، همان طور که رهبر معظم انقلاب هم تاکید کردند باید بعد از انتخابات و در طول عملکرد دولت‌ها هم ادامه پیدا کند و چه بسا اگر این فضای مناظره، زودتر ایجاد می‌شد، بخش عمده‌ای از حوادث تلخ اخیر روی نمی‌داد.

عضو ستاد انتخاباتی رضایی با اعلام اینکه محسن رضایی برای حضور در مناظره تلویزیونی با مسئولان وزارت کشور آماده است، گفت: باید با اعتماد‌سازی‌، شفاف‌سازی‌، تصحیح ذهنیت‌های ایجاد شده و دعوت از همه طرف‌های اختلاف در رسانه ملی -رسانه‌ای که متعلق به همه مردم ایران است- مسائل را مطرح کنند و قضاوت را به مردم بسپارند، چون مردم بهترین قاضی هستند.

تمام شد و رفت!

اما در عین حال اسدالله بادامچیان، قائم مقام موتلفه اسلامی به اعلام آمادگی برخی نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری دهم برای مناظره مستقیم با مسئولان وزارت کشور در رسانه ملی اشاره کرد و گفت: الان فضا آرام است، انتخابات با موفقیت برگزار شد و اتمام یافت.

این نماینده مجلس، درباره اینکه آیا در شرایط کنونی، برگزاری مناظره میان وزارت کشور و نامزدهای معترض در رسانه ملی می‌تواند منجر به شفاف‌سازی‌ و ایجاد آرامش شود، گفت: مناظره‌ای که بازی سیاسی و آب به آسیاب دشمن ریختن باشد، مورد قبول نیست.

کد خبر 84139

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز