یکشنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۷
۱ نفر

چند ورزشکار ایرانی چهره های خاص سال گذشته بودند. از حسین رسولی گرفته تا مهدی طارمی ورزش ایران را در صدر اخبار قرار دادند.  

مهدی طارمی

همشهری آنلاین - یکی از جذاب‌ترین قاب‌های امسال ورزش ایران، در پرتاب دیسک بازی‌های آسیایی خلق شد. جایی که احسان حدادی در آستانه کسب مدال طلا بود و ناگهان یک ورزشکار ایرانی دیگر بالاتر از او قرار گرفت. حسین رسولی برای اولین بار صاحب طلای بازی‌های آسیایی شد تا هر دو نفر اول این رشته در هانگژو، ایرانی باشند. اما چهره‌های فراموش‌نشدنی دیگر ورزش ایران در این سال، کدام نفرات بودند؟

باید از یوسف صبری و افشین سلیمی نام برد که در ووشو به شکل قابل توجهی اقتدار از خودشان نشان دادند و کاروان ایران را صاحب دو طلای مهم کردند. در صخره نوری سرعتی نیز رضا علیپور باز هم نشان داد که در آسیا هیچ رقیبی ندارد. مهدی الفتی نیز یکی از مهم‌ترین ورزشکارهای سال برای ایران بود. کسی که برای اولین بار در تاریخ ژیمناستیک ایران را صاحب مدال در بازی‌های آسیایی کرد.

در فوتبال هم ایران صاحب چند چهره خاص بود. سردار آزمون در همین سال شانس بازی برای باشگاه بزرگ رم در فوتبال ایتالیا را به دست آورد و مهدی طارمی نیز با اینتر در سری آ قرارداد بست. یعنی در فصل آینده لیگ ایتالیا، فوتبال ایران دو ستاره خواهد داشت. جالب اینکه در همه تاریخ فوتبال ایران، قبل از این دو نفر فقط دو بازیکن ایرانی دیگر در این لیگ بازی کرده بودند.

ایران در بازی‌های پاراآسیایی هم سالی استثنایی را سپری کرد و برای اولین بار در تاریخ روی سکوی دوم قرار گرفت. موفقیتی که اصلا دست کم از قهرمانی این بازی‌ها نداشت. سینا ضیغمی‌نژاد با 3 طلا و در مجموع 4 مدال، حضور درخشانی را در این بازی‌ها سپری کرد. ایران مثل همیشه در والیبال نشسته هم گل کاشت و باز هم با اقتدار روی سکوی اول قرار گرفت.

کد خبر 841238

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • داود IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
    0 0
    هادی چوپان نژاد ؟؟