تیم ملی والیبال ایران سال خوبی را پشت سر نگذاشت و در کنار از دست دادن قهرمانی آسیا دور شدن از سهمیه بازی های المپیک پاریس بدترین اتفاق برای این رشته پرطرفدار بود.

تیم ملی والیبال

همشهری آنلاین - سال ۱۴۰۲ در مجموع سال خوبی برای والیبال ایران به شمار نمی‌رفت. تنها اتفاق مثبت این سال برای تیم ملی والیبال، رسیدن به مدال طلای بازی‌های آسیایی بود. این موفقیت هم با توجه به عدم حضور تیم اصلی ژاپن در رقابت‌ها، موفقیت چندان بزرگی محسوب نمی‌شد. برخلاف سامورایی‌ها که در لیگ ملت‌ها درخشیدند و چشم‌ها را خیره کردند، ایران در این تورنمنت عملکرد بسیار بدی داشت و از المپیک، دور و دورتر شد. مرحله اول انتخابی المپیک برای والیبال ایران نیز ناامیدکننده پیش رفت. در حقیقت تیم ملی والیبال ایران بعد از ۲حضور متوالی در المپیک، حالا به شدت از این رقابت‌ها دور شده است.

پس از ناکامی‌های بزرگ والیبال، تغییراتی در سطح فدراسیون هم به وجود آمد. تیم ملی در بخش بسیار مهم و طویلی از این سال، سرمربی نداشت و سرمربی بالاخره در آخرین روزها معرفی شد. مردی که البته از رزومه چندان خوبی هم برخوردار نبود. به هر حال مهم‌ترین آرزوی والیبال ایران در سال ۱۴۰۳، رسیدن به المپیک است. اتفاقی که به چیزی شبیه یک معجزه نیاز دارد. البته که پسران والیبال ایران می‌توانند هر معجزه‌ای را ممکن کنند اما کار، بسیار سخت شده است. تیمی که قرار بود برای رسیدن به سکوی المپیک مبارزه کند، حالا حتی برای حضور در این رقابت‌ها نیز با مشکل روبرو شده است. در مجموع ۱۴۰۲ به جز قهرمانی در بازی‌های آسیایی، اصلا سال خوبی برای والیبال ایران نبود. سالی که خیلی از والیبالیست‌ها ترجیح می‌دهند خیلی زود آن را به فراموشی بسپارند و از آن عبور کنند. نتایج خاص این سال، موجب می‌شود که کار والیبال ایران در سال جدید سخت و سخت‌تر شود. آیا تیم ملی می‌تواند در سال ۱۴۰۳ خودش را به المپیک ۲۰۲۴ پاریس برساند و در این رقابت‌ها شرکت کند؟

کد خبر 840802

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha