ارتش و رسانه های دولتی چین چند روز پس از گزارش رویترز که نشان می داد شرکت اسپیس ایکس ایلان ماسک در حال ساخت صدها ماهواره جاسوسی برای یک آژانس اطلاعاتی ایالات متحده است، آمریکا را به تهدید امنیت جهانی متهم کردند.

اسپیس ایکس

به گزارش همشهری آنلاین خبرگزاری رویترز، روز جمعه به نقل از پنج منبع آشنا با این برنامه گزارش داد که واحد استارشیلد اسپیس ایکس در حال توسعه شبکه ماهواره ای تحت یک قرارداد ۱.۸ میلیارد دلاری با اداره ملی شناسایی (NRO) است.

یک حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی که توسط ارتش چین اداره می‌شود، می‌گوید که برنامه اسپیس ایکس بی شرمی و استانداردهای دوگانه ایالات متحده را افشا می‌کند، زیرا واشنگتن شرکت‌های فناوری چین را به تهدید امنیت ایالات متحده متهم می‌کند.

Junzhengping، حساب کاربری که توسط ارتش چین اداره می شود، روز یکشنبه در پلتفرم رسانه های اجتماعی ویبو نوشت: «ما از شرکت های آمریکایی می خواهیم که به شرور کمک نکنند تا شرارت انجام دهد.» این حساب ۱.۱ میلیون دنبال کننده دارد.

در این پست آمده است: «همه کشورهای جهان باید هوشیار باشند و در برابر تهدیدات امنیتی جدید و حتی بزرگ‌تر ایجاد شده توسط دولت ایالات متحده از خود محافظت کنند.

بیشتر بخوانید:

وانگ یانان، سردبیر مجله Aerospace Knowledge، مجله‌ای که تحت نظارت حزب کمونیست حاکم است، در مصاحبه‌ای گفته که پروژه ماهواره‌ای اسپیس ایکس یک چالش برای امنیت و ثبات جهانی است.

وانگ در مصاحبه ای به گلوبال تایمز، یک روزنامه دولتی چین، گفت: «تجسس اطلاعاتی پرمخاطب ایالات متحده از کشورها یا مناطقی که نگران آن هستند، ناگزیر باعث می شود برخی مسائل داغ حساس تر یا حتی تشدید شوند.

کد خبر 840040

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
    4 10
    آمریکا قصد دارد،کلید حاکمیت جهان را در دست گیرد واین با تفکرشلشول بندی وکابوئ آنها برای جهان خطر ناک است
  • م.ب IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
    6 4
    نه به تیتر خبری شما و نه به متن. این همه گنده نمایی برای جمع کردن ترافیک کار درستی نیست. انسان باشیم
  • افید IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
    8 4
    حکومت دیکتاتوری همینه از همه چیز میترسه