همشهری آنلاین: اقداماتی انجام می‌دهیم که قیمت‌گذاری شرکت‌ها مناسب باشد تا بی‌اعتمادی از مردم سلب شود.

غلامرضا حیدری کرد زنگنه - رئیس هیات عامل سازمان خصوصی سازی - این مطلب را گفت و توضیح داد: ر صورتی‌ که در قیمت‌گذاری شرکت‌ها بی‌دقتی و قیمت نادرست تعیین شود اعتماد مردم از خصوصی‌سازی و بورس سلب می‌شود.[مفاهیم: بورس اوراق بهادار تهران]

وی در گفت‌وگویی با خبرگزاری ایسنا، وضعیت واگذاری شرکت‌ها را مورد توجه قرار داد و گفت: خوشبختانه در حال حاضر مقاومتی از سوی شرکت‌ها در واگذاری سهام آنها وجود نداشته و همکاری مطلوبی ازسوی تمامی وزارتخانه‌ها و شرکت‌های مادر تخصصی برای واگذاری وجود دارد به طوری که امسال مشاهده می‌شود که با تفاهم و هماهنگی دراین زمینه پیش می‌رویم.

کرد زنگنه آماده‌سازی تشکیل شرکت‌ها را زمان‌بر دانست و عنوان کرد: در برخی کشورهای دنیا در سال تنها دو یا 3 شرکت واگذار می‌شود در حالی که قرار است درسال 88 حدود 400 شرکت را واگذار کنیم. خصوصی‌سازی با چنین حجم وسیعی در دنیا وجود ندارد بنابراین با این حجم وسیع از واگذاری درصورتی‌که قیمت‌ها به صورت نادرست کارشناسی و ارزیابی شود مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد.

وی تاکید کرد: به همین دلیل سعی می‌شود که کارشناسی و ارزیابی قیمت‌ها با دقت صورت گیرد تا مشکلات بعدی ایجاد نشود، از این رو پروسه آماده سازی شرکت‌ها زمانبر است به خصوص برخی شرکت‌ها که در سطح کشور شعبه دارند.

زنگنه ادامه داد: به عنوان مثال شرکت راه‌آهن در تمام ایستگاه‌های کشور دارایی دارد یعنی باید کارشناسی به همه ایستگاه‌ها مراجعه کرده و دارایی‌ را ارزیابی کند که انجام این کار گاهی یکسال به طول می‌انجامید زیرا تمام ایستگاه‌های راه آهن باید کارشناسی شود.

رئیس هیات عامل سازمان خصوصی‌سازی با اشاره به اینکه حفاری شمال و پالایشگاه‌ تبریز در نوبت واگذاری هستند اظهار کرد: به محض اینکه شرکت آماده واگذاری باشد و معاونت آماده‌سازی اعلام آمادگی کند قیمت‌گذاری شرکت‌ در هیات‌ واگذاری تصویب شده و سپس در روزنامه آگهی می‌شود بنابراین این روند واگذاری شرکت‌ها در هیچ بخش کند نیست.

کد خبر 83993

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز