هواشناسی با اشاره به عبور موج متناوب بارشی، نسبت به کاهش دید، لغزندگی سطح جاده ها و خطر ریزش سنگ در محورهای کوهستانی مازندران هشدار داد.

ریزش سنگ در جاده

به گزارش همشهری‌آنلاین، هواشناسی روز یکشنبه با صدور هشدار سطح زرد، زمان فعالیت این سامانه را از شامگاه دوشنبه تا صبح سه شنبه در ارتفاعات غربی استان و از بعدازظهر سه‌شنبه تا شامگاه چهارشنبه‌ نیز در مناطق مختلف مازندران اعلام و پیش بینی کرد که شدت بارش ها در ارتفاعات نیمه غربی استان محسوس تر باشد.

بارندگی، در ارتفاعات مه آلود با بارش باران و برف، کاهش دما و وزش باد به نسبت شدید موقتی نوع مخاطره و کاهش دید، ریزش سنگ ‌و ‌رانش‌زمین، لغزندگی جاده ها و اختلال در تردد محورهای کوهستانی نیز اثر مخاطره این سامانه ناپایدار جوی عنوان شده است.

هواشناسی در این اخطاریه به شهروندان توصیه کرد علاوه بر انجام اقدامات پیشگیرانه و خودداری از، صعود به ارتفاعات در طی این مدت، هنگام تردد در محورهای کوهستانی به ویژه گردنه های برف گیر، جوانب احتیاط را رعایت و از مجهز بودن خودروها به تجهیزات زمستانی و وسایل گرمایشی اطمینان حاصل کنند.

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی امروز مازندران نیمه ابری تا ابری و در ارتفاعات صاف تا نیمه ابری، روز دوشنبه نیمه ابری و از اواخر روز با افزایش ابر، وزش باد و در ارتفاعات نیمه غربی با بارش باران و برف و در روز سه‌شنبه نیز در نیمه غربی ابری همراه با کاهش دما، بارش پراکنده باران، در ارتفاعات مه‌آلود با بارش باران و برف و وزش باد و در مناطق مرکزی و شرقی استان نیز نیمه ابری گاهی با افزایش ابر همراه خواهد بود.

آسمان مازندران از شامگاه سه شنبه تا روز چهارشنبه ابری همراه با بارندگی، در ارتفاعات مه‌آلود با بارش برف، وزش باد به نسبت شدید و کاهش دما و در روزهای پنجشنبه و جمعه نیز صاف تا نیمه ابری گاهی با افزایش ابر و در مناطق غربی با احتمال بارش خفیف و پراکنده باران پیش بینی شده است.

داده های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی نشان می دهد که کیاسر با ثبت دمای ۲۱.۸ و بلده با ۱۲.۸ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و خنک ترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم ترین ساعت به ۱۶ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد که میزان در مقایسه با روز گذشته سه درجه کاهش نشان می دهد.

کد خبر 839767
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha