دوشنبه (۲۸ اسفند) با ورود سامانه بارشی از سمت غرب کشور مناطق غرب، شمال غرب، برخی نقاط جنوب غرب و غرب سواحل دریای خزر، دامنه‌ها جنوبی البرز و استان‌های واقع در دامنه زاگرس بارندگی، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی را تجربه می‌کنند.

بارش باران

به گزارش همشهری آنلاین کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: «سامانه بارشی در نقاط مستعد بارش تگرگ و در برخی نقاط هم گرد و خاک و در مناطق سردسیر برف و کولاک برف را رقم می‌زند.»
فریبا گودرزی افزود: «سه شنبه (۲۹ اسفند) گسترش فعالیت این سامانه بارشی در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، بخش‌هایی از مرکز و جنوب البرز، سواحل دریای خزر و شمال شرق با بارش باران همراه خواهد بود. بیشترین فعالیت این سامانه از اواخر وقت روز دوشنبه (۲۸ اسفند) و طی روز سه شنبه ( ۲۹ اسفند) پیش‌بینی می‌شود.»
گودرزی با اعلام صدور هشدار نارنجی ادامه داد: «دوشنبه (۲۸ اسفند) استان‌های اردبیل، گیلان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، شمال خوزستان، قزوین، ارتفاعات استان‌هایی مثل تهران و البرز و غرب همدان بارشی در حد هشدار نارنجی را تجربه می‌کنند.»
هشدار نارنجی در این استان‌ها به این معناست که لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید و اختلال در تردد رخ می دهد.
کارشناس سازمان هواشناسی برای روز سه شنبه (۲۹ اسفند) هشدار قرمز اعلام کرد و افزود: «استان‌های خوزستان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هشدار سطح قرمز دارند.»
هشدار سزح قرمز نیز در مناطق به معنای احتمال بروز سیلاب، آبگرفتگی معابر به صورت گسترده، سرریز سدها، انسداد راه‌ها، احتمال تخریب پل‌ها وجود دارد که است از سفر غیر ضروری به این مناطق پرهیز شود.
گودرزی درباره وضعیت آب و هوا در نخستین روز سال ۱۴۰۳ گفت: «چهارشنبه‌(اول فروردین) به جز استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان، دیگر مناطق کشور شاهد بارندگی خواهد بود. بارش‌ها نیز بیشتر به شکل بارش پراکنده است.»
به گفته گودرزی از چهارشنبه‌(اول فروردین) شدت بارش‌ها از سمت غرب کشور کاهش می‌یابد. نکته قابل توجه دیگر برای شهروندان این است که سه شنبه (۲۹ اسفند) در بخش‌هایی از غرب، جنوب غربف مرکز، شرق و جنوب شرق کشور و چهارشنبه‌(اول فروردین) در دامنه‌های جنوبی البرز ورزش باد و خیزش گرد گرد و خاک را پیش‌بینی می‌شود.»
چهارشنبه ‌(اول فروردین) دریای خزر و از دوشنبه(۲۸ اسفند) تا چهارشنبه‌(اول فروردین) آب‌های جنوب کشور متلاطم و مواج است.
آسمان تهران نیز روز از بعد از ظهر دوشنبه (۲۸ اسفند) تا چهارشنبه‌(اول فروردین) بارانی است. بیشینه و کمینه دمای تهران نیز بین ۲۰ تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد گزارش شده‌است.
سردترین ایستگاه هواشناسی کشور توچال در استان تهران به ۹ درجه زیر صفر و گرم‌ترین ایستگاه هواشناسی کشور راسک در استان سیستان و بلوچستان به ۳۴ درجه سانتی‌گراد رسیده‌اند.

بیشتر بخوانید:
ورود سامانه بارشی فراگیر به کشور | هشدار قرمز در آستانه نوروز ؛ مسافران این ۸ استان هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند

کد خبر 839759

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اردبیل

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • دروغگو IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
    0 1
    ای ناقلای دروغگو